Toon posts:

HD maxtor na nieuwe bios 7 gig erbij maar onbruikbaar ????

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe bios geinstalleerd op mijn compaq syteem
nou heb ik in der tijd een 40 gig HD schijf xtra erbij gezet (NTFS van gemaakt)
en die werd herkend als een 32 gig schijf amateur als ik ben niet bij nagedacht

maar na een nieuwe bios update ziet mijn syteem ( winXP + sp1 ) hem als een 40 Gig schijf dus die 7 gig gelijk geformateerd (fat32)
maar nou kan ik mijn bestanden niet meer bereiken

ik heb partitionmagic 8 geprobeerd die ziet hem wel maar kan er nix mee doen hij geeft aan dat hij op read only staat dat veranderd maar geen succes
powermax van maxtor gedraait maar die vind helemaal nix

beetje ten einde raad weet iemand een manier om mijn bestanden te redden en zo niet op welke wijze verder te gaan om mijn schijf weer opperationeel te krijgen ?

alle info welkom

Verwijderd

ben bang dat je het verziekt hebt maar ja euh mischien ghost een oplossing kan bieden maar denk het niet evt kijken met een ntfs bootflop

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien dat je eerst de nieuwe HD ruimte met unformat moet "herstellen".

Als je verder niets hebt gedaan zou je je oude bios eens terug kunnen zetten om te zien of dat de 32GB grens weer opheft en je schijf weer bruikbaar maakt.

Ghost gebruiken is geen oplossing. Ghost is een soort backupprogramma en je hebt immers geen backup gemaakt.

Een NTFS bootflop bestaat voor zover ik weet niet dus ook geen optie.

EDIT:
De hieronder genoemde optie "jumper" verzetten heeft geen effect. Die stond goed en staat nog steeds goed er is nl. fysiek niets veranderd.

Ook een backup maken is weinig zinvol want de topic-starter ziet zijn bestanden niet en een backup maken van niets is...... nutteloos.

Met partities veranderen schiet je niet veel op mits de bestanden op de bestaande partitie blijven behouden.

Ik zou zelf die gok absoluut niet wagen maar proberen alles exact terug te draaien. Terug naar de oude situatie.

Topic starter: Laat een wat horen over de afloop.

ARME AOW’er

Verwijderd

Jumpertje op de HDD zelf? Anders ff een backup maken met Ghost oid, opnieuw partitioneren en dan de backup terug zetten...

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:35

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

kijk eens op www.dfsee.com daar kan je een super uitgebreide partitionerings tool downloaden. Lees wel eerst ff goed de gebruiks aanwijzing, want de implementatie is niet gebruikersgemak geweest, maar functionaliteit

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees je überhaupt wel de FAQ's en de stickies eer je een topic opent :? :/

OM FAQ - Mijn HDD wordt maar als 2/8/32GB herkend terwijl die groter is?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.