Scali lijkt me aan vakantie toe

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
meneer scali schiet uit de bocht
Wat zijn dit voor schijnbewegingen? Is iedereen hier achterlijk? Ja zeker.
HET PUNT IS DAT ER GEEN VERNIEUWENDE SOFTWARE KOMT.
...
En weer een non-argument van een achterlijke zeikerd onder de tafel geveegd. Het is zo makkelijk om discussies van linux mietjes te winnen. Ze zijn zo achterlijk...
...
HEB JE STRONT IN JE OGEN? OF IS JE BREIN OP VAKANTIE!?
Wat zeg ik daar nou net? Ik klaag NIET over de moderatie.
...
Dat jullie linux-homos dat niet begrijpen is logisch. Jullie zijn kennelijk achterlijk en niet in staat om een discussie te voeren.
...
Ik ben jullie ZO VERSCHRIKKELIJK ZAT met jullie arrogante geouwehoer.
Iedere dag die god geeft, komen er van die linux-lui zeiken dat ik linux moet gebruiken en m'n source moet vrijgeven.
Goede argumenten? Ho maar.
HOU DAN JE ACHTERLIJKE GROTE BEK.
Ik heb gelijk, dat is toch duidelijk? Als ik het niet had, had er in al die posts hier toch tenminste 1 argument van mij weerlegd moeten zijn, of niet soms?
Sterf.
alles leuk en aardig, maar ik denk dat meneer Scali zichzelf zo eventjes ongeschikt heeft bewezen post-rechten te hebben op T.net

jammer van zijn goede kennis op 3D en grafische kaarten-gebied, maar laat deze heer eventjes standaard regels van communicatie aanleren, zoals hij tekeer gaat in threads over Linux, AMD is een belediging an eenieder die wel de moeite doet op een normale wijze te communiceren.

:/

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Dit gedrag komt de laatste tijd wel vaker voor bij Scali. Bij een draadje waar 't woord Linux in de titel voorkomt en Scali de discussie aangaat, eindigt ie altijd in een flamewar.

Ik maak er mijn handen niet meer aan vuil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
dit is nu een goed voorbeeld van een klassieke flamewar

ik ben even neergedwaald geweest in dit draadje om een beetje te schaven,
overigens is zon beetje iedere reactie van dhr scali geedit om commentaar te geven op het editen van zijn flames. zelfs een posting door het moddereter account mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Jammer, maar iemand die zoveel krachttermen nodig heeft om zijn argumenten te brengen kan ik niet serieus nemen. Wat mij betreft zou een GoT like afkoelperiode van een week voor die mijnheer heel gezond zijn. Deze manier van discussiëren hoort niet op de fp thuis. Is wat mij betreft geen mod kwestie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

KexDaFlex schreef op 15 november 2002 @ 07:56:
Deze manier van discussiëren hoort niet op de fp thuis. Is wat mij betreft geen mod kwestie meer.
agreed, dit is een crew-klus
zou een PM klusje kunnen zijn, maarja . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
botoo schreef op 15 november 2002 @ 08:21:
[...]
agreed, dit is een crew-klus
zou een PM klusje kunnen zijn, maarja . . .

*trekt blauwe jas aan*
*hangt jas aan kapstok*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Dit lijkt me iets meer TFF gerelateerd.

Overigens lange tijd geleden dat ik zo'n rant heb gelezen :/ :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die heeft een enkele reis naar de kelders mogen ontvangen :{ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ooit eens gekeken naar waarop dit een reactie was?
Nee zeker?
En hebben jullie dus de moeite genomen om te lezen wat er allemaal tegen hem gezegd werd waardoor hij kwaad werd? Nee zeker?
En waarom is hem dit nooit gevraagd? Waarom geen waarschuwing? Waarom geen kans tot uitleg? Waarom zijn de linux-gasten die hem voor Nazi en weet ik wat uitmaakten nooit aangepakt?
Dit is enorm scheef en onrechtvaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

...en dit is een enorm oud topic. Ik neem aan dat jij Scali bent? Als iemand jou voor nazi uitmaakt dan kom je dat hier melden, dan ga je niet terugschelden. Zo simpel is het :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
... en hoe weet jij dat die andere gasten niet aangepakt zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd vandaag pas op dit topig gewezen...
Dat had dus veel eerder gebeurd moeten zijn...

Ik vind het belachelijk dat er met mij nooit direct contact opgenomen is over deze kwestie, en dat ik zonder pardon eraf gelazerd werd, zonder enig begrip, zonder enige kans mij nader te verklaren, en klaarblijkelijk ook zonder enige consequenties voor de andere partijen, die toch zeker ook een aandeel in deze hadden.
Zo ga je toch niet met je gebruikers om? Zeker niet gebruikers (gezien het aantal modpoints die ze verzameld hebben in korte tijd) wier posts over het algemeen gewaardeerd worden door de anderen.

En die andere gasten (ik noem een dystopia) zijn nog steeds vrolijk hun onzin aan het posten op de frontpage, QED.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

xcalibre, je kunt belachelijk vinden wat je wil, maar we hebben inmiddels je kloon gevonden, en het blijkt dat die ook al een waarschuwing heeft gehad wegens schelden/flamen. Blijkbaar heb je dus weinig geleerd van je eerdere ban.

Nogmaals: als je een probleem hebt met andere users dan meldt je dat aan de crew, in plaats van ze een voor een verrot te schelden en dan hier te komen klagen dat jij daarvoor gebanned wordt :).

Edit: ik zie nu in je notes dat je een waarschuwing èn een "je bent gebanned"-mailtje hebt gehad. Je klacht dat je nooit bent aangespoken etc. slaat nergens op en je kloon gaat nu ook op slot.

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter Tinus op 23-01-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xcalibre, je kunt belachelijk vinden wat je wil, maar we hebben inmiddels je kloon gevonden, en het blijkt dat die ook al een waarschuwing heeft gehad wegens schelden/flamen.
Iemand 'dom' noemen valt niet echt onder schelden/flamen. Al helemaal niet in de context waarin het gebruikt werd. Het was zo duidelijk als wat dat de betreffende persoon de stof niet begreep, en dit niet toe wou geven, of zelfs niet eens inzag.
En ik heb me verder nergens meer laten uitlokken, dus ik heb me wel degelijk stukken beter gedragen dan voorheen.
Wederom had ik enorm veel moderatorpunten verzameld in korte tijd...
Dus je kunt je afvragen of dit discriminatie is... Mijn posts worden in het algemeen gewaardeerd. Een enkel fout woordje hier en daar moet kunnen, als je zoveel krediet hebt, niet dan?
Bovendien had ik het posten alweer opgegeven, Tweakers is niks voor mij.
We hebben het nu echter over de kwestie van gerechtigheid.
Edit: ik zie nu in je notes dat je een waarschuwing èn een "je bent gebanned"-mailtje hebt gehad. Je klacht dat je nooit bent aangespoken etc. slaat nergens op
Ik bedoel dat ik nooit direct ben aangesproken erop.
Je had op z'n minst even kunnen zeggen "Laten we dit afhandelen op GoT" zodat ik ook mijn zegje kan doen, of even persoonlijk via email contact opnemen met mij.
En een "Je bent gebanned"-mailtje heb je ook zoveel aan. Ik heb er nog op gereageerd, maar nooit antwoord op gekregen.
en je kloon gaat nu ook op slot.
Want? Die heeft niets gedaan dat dit rechtvaardigt, dus is dit oneerlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:31:
Iemand 'dom' noemen valt niet echt onder schelden/flamen. Al helemaal niet in de context waarin het gebruikt werd.
Ik weet niet wat je gezegd hebt of in welke context, maar het was blijkbaar ernstig genoeg voor iemand om er een mailtje over te versturen, en ik weet gewoon dat dat niet gebeurt alleen omdat je iemand dom noemt.
Dus je kunt je afvragen of dit discriminatie is... Mijn posts worden in het algemeen gewaardeerd. Een enkel fout woordje hier en daar moet kunnen, als je zoveel krediet hebt, niet dan? Bovendien had ik het posten alweer opgegeven, Tweakers is niks voor mij. We hebben het nu echter over de kwestie van gerechtigheid.
Discriminatie? Op grond waarvan dan? Modpunten kun je trouwens ook krijgen door veel rond te klikken, veel modpunten hebben wil echt niet automatisch zeggen dat je extra gewaardeerd wordt. En het is niet zo dat je "goede" posts kunt gebruiken als vrijbriefje om ook keihard te mogen flamen. Iemand die overdag bejaarden helpt oversteken mag ook geen mensen in elkaar slaan 's avonds.
Ik bedoel dat ik nooit direct ben aangesproken erop.
Je had op z'n minst even kunnen zeggen "Laten we dit afhandelen op GoT" zodat ik ook mijn zegje kan doen, of even persoonlijk via email contact opnemen met mij.
En een "Je bent gebanned"-mailtje heb je ook zoveel aan. Ik heb er nog op gereageerd, maar nooit antwoord op gekregen.
Je hebt nota bene drie mails van ons gehad, daar had je op kunnen reageren, iedere mailreader heeft een reply-knop, dus het is voor ons in ieder geval niet nodig om er een discussie op GoT voor aan te maken. Als je dat zo nodig wilde dan had je dat op eigen initiatief moeten doen. En ja, als je eenmaal gebanned bent dan ben je te laat.
Want? Die heeft niets gedaan dat dit rechtvaardigt, dus is dit oneerlijk.
"Die" heeft niets gedaan? Je hebt het over jezelf hoor. JIJ bent gebanned, niet die account, niet dat mailadres, nee: jij. Dus als jij een nieuwe account maakt dan wordt die ook gebanned, simpel zat. Normaal was die account ons misschien niet eens opgevallen, maar door dit draadje heb je natuurlijk wel even de aandacht getrokken.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter Tinus op 23-01-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je gezegd hebt of in welke context, maar het was blijkbaar ernstig genoeg voor iemand om er een mailtje over te versturen, en ik weet gewoon dat dat niet gebeurt alleen omdat je iemand dom noemt.
Verder dan 'dom' ben ik echt niet gegaan. Zoek maar na.
Dus geef je hier toe dat ik oneerlijk behandeld ben?
Waarschijnlijk is er meer geoordeeld over welke kant ik verdedig, dan welke woorden ik nu precies gebruikt heb... Als je aan de kant van linux of AMD oid staat, kun je je hier een stuk meer veroorloven, dat is overduidelijk.
veel modpunten hebben wil echt niet automatisch zeggen dat je extra gewaardeerd wordt. En het is niet zo dat je "goede" posts kunt gebruiken als vrijbriefje om ook keihard te mogen flamen.
Het gaat niet om veel punten, het gaat om een redelijk gemiddelde per post. Mijn posts staan een stuk vaker op +2/3/4 dan 0, 1 of -1. QED
Ik zeg ook niet dat het een vrijbrief is. Ik zeg alleen dat ik vind dat er wel ERG hard opgetreden wordt... om een woordje 'dom', van iemand met verder positieve inbreng.
Je hebt nota bene drie mails van ons gehad, daar had je op kunnen reageren, iedere mailreader heeft een reply-knop, dus het is voor ons in ieder geval niet nodig om er een discussie op GoT voor aan te maken. Als je dat zo nodig wilde dan had je dat op eigen initiatief moeten doen. En ja, als je eenmaal gebanned bent dan ben je te laat.
Dat zeg ik net. Ik HEB gereageerd, maar nooit een antwoord teruggehad. Dus je geeft weer toe dat er oneerlijk gehandeld was? Da's al 2, gaat lekker zo.
Normaal was die account ons misschien niet eens opgevallen, maar door dit draadje heb je natuurlijk wel even de aandacht getrokken.
Inderdaad. Het had jullie nooit opgevallen. Dus best oneerlijk dan he? 3 uit 3?
Mensen een tweede kans geven vinden jullie kennelijk ook niet nodig.
Verder had ik al gezegd dat ik toch al gestopt was met posten op Tweakers, dus maakt die account me verder niets uit.
Het gaat alleen om de GERECHTIGHEID. Ken je dat woord?

Verder, it's your loss... Zoals het begin van deze thread al aangeeft... Mensen met mijn niveau van kennis over bijvoorbeeld 3d graphics zijn kennelijk schaars op Tweakers. Misschien is het grote probleem dat mijn niveau hoger ligt dan dat van de gemiddelde tweaker, en dat hierom een communicatie-kloof ontstaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 18:02:
Verder dan 'dom' ben ik echt niet gegaan. Zoek maar na.
Dus geef je hier toe dat ik oneerlijk behandeld ben?
Waarschijnlijk is er meer geoordeeld over welke kant ik verdedig, dan welke woorden ik nu precies gebruikt heb... Als je aan de kant van linux of AMD oid staat, kun je je hier een stuk meer veroorloven, dat is overduidelijk.
Ik kan niet zien wat je gepost hebt, want het was zelfs zo erg dat het door de betreffende admin is weggehaald, en dan gaat het over een stuk uit deze reactie: http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=686265 die zoals je ziet voor de rest ook bijhoorlijk pittig is (en verderop heeft de admin "dom" gewoon laten staan, dus wat er daarboven stond moet haast wel erger geweest zijn). Verder boeit het ons echt _helemaal_niets_ wat voor standpunten jij verdedigt, als je dat maar normaal doet.

Geloof me, ik weet uit eigen ervaring dat je het tegenover het publiek van Tweakers.net een stuk moeilijker hebt als je Microsoft of Intel probeert te verdedigen dan wanneer je voor Linux of AMD bent, maar dat is geen reden om je te verlagen tot flamewars, noch een reden om aan te nemen dat de admins eerder bans uitdelen aan mensen waar ze het zelf niet mee eens zijn.
Het gaat niet om veel punten, het gaat om een redelijk gemiddelde per post. Mijn posts staan een stuk vaker op +2/3/4 dan 0, 1 of 2. QED. Ik zeg ook niet dat het een vrijbrief is. Ik zeg alleen dat ik vind dat er wel ERG hard opgetreden wordt... om een woordje 'dom', van iemand met verder positieve inbreng.
Die ban heb je gekregen vanwege de bovenaan in dit topic geplaatste uitspattingen, die je na een eerdere waarschuwing toch deed. Je tweede account zit nu voornamelijk op slot omdat het een kloon was, niet vanwege de dingen die je daarmee gepost had. Nogmaals, ik had best een oogje dicht willen knijpen, maar na een waarschuwing èn een ban terugkomen, en meteen weer binnen de kortste keren op een negatieve manier opvallen, is nu eenmaal niet de beste manier om goodwill te kweken.
Dat zeg ik net. Ik HEB gereageerd, maar nooit een antwoord teruggehad. Dus je geeft weer toe dat er oneerlijk gehandeld was? Da's al 2, gaat lekker zo.
Nee, wij zijn niet verplicht om onze mail te beantwoorden, je had ook verhaal kunnen halen op het forum, en ik ben zeer benieuwd naar hoe dat mailje van je eruit zag, want als je de betreffende admins op dezelfde manier hebt "aangesproken" zoals je sommige users hebt proberen te overtuigen van je gelijk, dan geef ik ze groot gelijk dat ze je geen antwoord sturen.
Inderdaad. Het had jullie nooit opgevallen. Dus best oneerlijk dan he? 3 uit 3?
Mensen een tweede kans geven vinden jullie kennelijk ook niet nodig. Verder had ik al gezegd dat ik toch al gestopt was met posten op Tweakers, dus maakt die account me verder niets uit.
Wat is er nou oneerlijk aan? Als iemand een diefstal bekent op het politiebureau gaat 'ie toch ook niet vrijuit omdat ze er anders nooit achter waren gekomen? Verder komt dat "ik ben toch al gestopt"-argument niet zo sterk over als ik zo 10 reacties van je kan vinden die gisteren nog gepost zijn.
Het gaat alleen om de GERECHTIGHEID. Ken je dat woord?
Nee, dat moet ik even opzoeken hoor B). Begin je hier nu ook te flamen?
Verder, it's your loss... Zoals het begin van deze thread al aangeeft... Mensen met mijn niveau van kennis over bijvoorbeeld 3d graphics zijn kennelijk schaars op Tweakers. Misschien is het grote probleem dat mijn niveau hoger ligt dan dat van de gemiddelde tweaker, en dat hierom een communicatie-kloof ontstaat.
Ik weet ook wel dat jij meer kennis hebt dan de gemiddelde tweaker, en ik ontken zeker niet dat je in staat bent om nuttige bijdrages te geven, maar als je steeds vervalt in flames dan laat je ons weinig keus. We vinden het nu eenmaal belangrijker dat het een beetje gezellig blijft dan dat mensen tussen het geschreeuw en gescheld goede argumenten kunnen vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zien wat je gepost hebt, want het was zelfs zo erg dat het door de betreffende admin is weggehaald
Dat er tekst is weggehaald is geen bewijs dat het erg genoeg was om weg te halen. Zo lijkt het meer alsof ik 'framed' word. Geknoei met bewijsmateriaal?
Ik blijf erbij dat ik niet grover dan 'dom' ben geweest. Ik kijk wel beter uit. Maar kennelijk is dit een persoonlijke kwestie, of een emotionele kwestie ofzo...
Verder boeit het ons echt _helemaal_niets_ wat voor standpunten jij verdedigt, als je dat maar normaal doet.
De feiten wijzen toch in een iets andere richting. Zo mag je een Windows-gebruiker zonder consequenties een Nazi noemen, maar als je na herhaalde pogingen tot uitleg niet tot een AMD-fan kunt doordringen, en het woord 'dom' bezigt, ben je meteen in overtreding.
Hoe leg je dit uit?
maar dat is geen reden om je te verlagen tot flamewars, noch een reden om aan te nemen dat de admins eerder bans uitdelen aan mensen waar ze het zelf niet mee eens zijn.
Ik weet niet wat jouw definitie van een flamewar is, maar ik heb het grootste gedeelte van de discussie met louter technische en rationele argumenten gevoerd. Dat het woord 'dom' er als conclusie uitkomt, maakt het nog niet tot een flamewar.
Verder wijs ik wederom naar de feiten met betrekking tot de admins alhier.
Ik heb ook enige tijd geleden een post van mij gezien die op +3 stond, en vervolgens een stuk of 13 keer een -1 overgewaardeerd ontving in ZEER korte tijd. Ik kan niet anders concluderen dat hier een admin in overtreding was, die het niet eens was met wat ik daar zei (overigens was het geen onderdeel van een lange discussie of flamewar oid).
Helaas zou ik zo gauw niet meer weten waar deze reactie staat, maar als je wilt zoeken, zul je hem zeker vinden.
en meteen weer binnen de kortste keren op een negatieve manier opvallen
Mag ik er op wijzen dat, gezien het positieve moderatiegemiddelde op mijn posts in de tweede fase, ik voornamelijk op een positieve manier opviel? En dat het woord 'dom' sowieso niet echt steek houdt als schelden/flamen.
e had ook verhaal kunnen halen op het forum
Ik was niet geregistreerd op het forum. Ik was er niet van op de hoogte dat dit de plaats was om dergelijke dingen te bespreken
en ik ben zeer benieuwd naar hoe dat mailje van je eruit zag
Je hebt geluk, ik bewaar bijna al mijn mails in mijn outbox... De eerste mail was als volgt:
Goedenavond,

Hierbij wou ik graag even kwijt dat de gebruiker dystopia wel zeer brutale en aanstootgevende dingen zegt in zijn discussie op nieuws: Eerste versie Xandros Linux uitgebracht.
Zo vergeleek hij het monopolie van Microsoft met de dictatuur van Hitler, wat volstrekt misplaatst was, en zeer aanstootgevend.
Verder viel hij mij persoonlijk aan door mij een 'gehersenspoelde nazi' te noemen.
Dit kan ik niet waarderen.
Ik zou graag willen dat hier iets tegen gedaan werd, want dit loopt echt uit de hand,

Bij voorbaat dank,

Scali
Hierop kwam geen reactie (niet per mail, en niet in de vorm van het editen van posts van dystopia), daarna ontving ik de eerste 'waarschuwing', waarop ik als volgt reageerde:
En het feit dat Microsoft vergeleken werd met de dictatuur van Hitler dan,
en het feit dat ik uitgescholden werd voor nazi?
Dat vind ik VEEL verder gaan.
Ik vind dat gebruikers die dergelijke vergaande opmerkingen maken, geen
toegang meer moeten krijgen.

----- Original Message -----
From: <jan@tweakers.net>
To: <scali@scali.eu.org>
Sent: Friday, October 25, 2002 4:33 PM
Subject: Tweakers.net
Toch nog redelijk netjes? Ik vond dat mijn post niet in de juiste context beoordeeld werd, en daar wou ik (dus voor de tweede keer al) op wijzen.

Nooit een reactie gehad. Alleen een ban zonder enige verdere uitleg. Toen had ik het wel gehad ook.
Wat is er nou oneerlijk aan? Als iemand een diefstal bekent op het politiebureau gaat 'ie toch ook niet vrijuit omdat ze er anders nooit achter waren gekomen?
Nee, maar hij komt wel weer vrij, en krijgt een tweede kans.
Verder komt dat "ik ben toch al gestopt"-argument niet zo sterk over als ik zo 10 reacties van je kan vinden die gisteren nog gepost zijn.
Daarna ben ik gestopt ja... Nog voordat ik wist dat deze discussie hier op GoT bestond... Daar werd ik later pas op gewezen, en toen besloot ik maar te reageren, omdat ik toch niet meer van plan was om op de frontpage te reageren, dus ik heb toch niets te verliezen. Sterker nog, als ik dat per se zou willen, kan ik altijd nog een nieuw account aanmaken, dat merken jullie toch niet, zelfs niet als ie zo opvallend was als deze (het moge duidelijk zijn dat ik me niet als iemand anders probeerde voor te doen).
Ik heb met opzet mijn password van het 'xcalibre' account laten veranderen door een nieuw aan te vragen, en het betreffende email-adres te disablen (waarom kun je je account niet gewoon opzeggen? Of kan dit wel, maar is de optie te goed verstopt?). Mijn oude password werkt dus niet meer, het nieuwe weet ik niet, en een ander kan ik niet meer aanvragen.
Nee, dat moet ik even opzoeken hoor . Begin je hier nu ook te flamen?
Ik heb er een hekel aan mezelf te moeten herhalen. Zeker op een forum, waar je gewoon de voorgaande post beter zou kunnen lezen.
maar als je steeds vervalt in flames dan laat je ons weinig keus.
Ik verval niet steeds in flames... Maar als je zo vaak post als ik, en in zulke lange discussies, met mensen die zo'n bord voor hun kop hebben en/of gewoon niet lezen of (willen?) begrijpen wat je probeert te zeggen, dan is het niet meer dan een statistisch gegeven dat er zo nu en dan een woordje 'dom' in voor kan komen.
We vinden het nu eenmaal belangrijker dat het een beetje gezellig blijft dan dat mensen tussen het geschreeuw en gescheld goede argumenten kunnen vinden .
En daarom laat je posts met vergelijkingen tussen MS en de dictatuur van Hitler gewoon staan? En in plaats daarvan ban je maar mensen die letterlijk een 'gehersenspoelde nazi' genoemd worden, en daar lichtelijk verhit op reageren?
Je komt niet bepaald geloofwaardig over, sorry.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 18:54:
Dat er tekst is weggehaald is geen bewijs dat het erg genoeg was om weg te halen. Zo lijkt het meer alsof ik 'framed' word. Geknoei met bewijsmateriaal?
Ik blijf erbij dat ik niet grover dan 'dom' ben geweest. Ik kijk wel beter uit. Maar kennelijk is dit een persoonlijke kwestie, of een emotionele kwestie ofzo...
Mag ik vragen waaruit je concludeert dat het een persoonlijke kwestie is, of dat iemand reden zou hebben om jou er in te luizen?
De feiten wijzen toch in een iets andere richting. Zo mag je een Windows-gebruiker zonder consequenties een Nazi noemen, maar als je na herhaalde pogingen tot uitleg niet tot een AMD-fan kunt doordringen, en het woord 'dom' bezigt, ben je meteen in overtreding. Hoe leg je dit uit?
Ik heb niets uit te leggen, want je mag een Windows-gebruiker ook geen nazi noemen. Natuurlijk zien wij niet alles wat er gepost wordt, maar daar hebben we dan ook dit forum voor. Jij kan hier ook een topic openen als je ziet dat iemand over de schreef gaat, net zoals RM-rf jou over de schreef zag gaan.
Ik weet niet wat jouw definitie van een flamewar is, maar ik heb het grootste gedeelte van de discussie met louter technische en rationele argumenten gevoerd. Dat het woord 'dom' er als conclusie uitkomt, maakt het nog niet tot een flamewar.
Verder wijs ik wederom naar de feiten met betrekking tot de admins alhier.
Ik heb ook enige tijd geleden een post van mij gezien die op +3 stond, en vervolgens een stuk of 13 keer een -1 overgewaardeerd ontving in ZEER korte tijd. Ik kan niet anders concluderen dat hier een admin in overtreding was, die het niet eens was met wat ik daar zei (overigens was het geen onderdeel van een lange discussie of flamewar oid). Helaas zou ik zo gauw niet meer weten waar deze reactie staat, maar als je wilt zoeken, zul je hem zeker vinden.
Er zijn mensen (Lieve Modjes) die reacties recht kunnen zetten door ze meerdere malen te beoordelen, ik denk dat je een van hen in actie hebt gezien. Dit gebeurt onder andere als iemand z'n argumenten voorziet van een scheldwoordensausje, en de bezoekers pluspunten uitdelen voor de argumenten, terwijl het eigenlijk gewoon een flame is. Om te discussieren over het al dan niet ingrijpen van Lieve Modjes in bepaalde situaties moet je in TMF zijn, admins houden zich over het algemeen niet met dat soort dingen bezig.
Mag ik er op wijzen dat, gezien het positieve moderatiegemiddelde op mijn posts in de tweede fase, ik voornamelijk op een positieve manier opviel? En dat het woord 'dom' sowieso niet echt steek houdt als schelden/flamen.
Nogmaals, ik geloof niet dat je alleen vanwege het woord "dom" een mail hebt gehad.
Je hebt geluk, ik bewaar bijna al mijn mails in mijn outbox... De eerste mail was als volgt:
De vraag is nu naar wie je die mail hebt gestuurd? Wellicht was diegene niet aanwezig of heeft ie helemaal niet de juiste rechten.
Hierop kwam geen reactie (niet per mail, en niet in de vorm van het editen van posts van dystopia), daarna ontving ik de eerste 'waarschuwing', waarop ik als volgt reageerde:

Toch nog redelijk netjes? Ik vond dat mijn post niet in de juiste context beoordeeld werd, en daar wou ik (dus voor de tweede keer al) op wijzen.

Nooit een reactie gehad. Alleen een ban zonder enige verdere uitleg. Toen had ik het wel gehad ook.
Ok, op zich een duidelijk signaal, maar niet echt een concrete boodschap. Je had beter wat linkjes kunnen geven naar reacties/users die volgens jou uit te toon vielen. Dan denkt zoiemand misschien van "hej, daar kan ik iets mee", in plaats van "koel eerst maar even af". Maar goed, dat je daarna gebanned werd zonder uitleg is niet waar, je bent gebanned vanwege http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=643298, en dat stond ook in je mail.
Nee, maar hij komt wel weer vrij, en krijgt een tweede kans.

[...]

Daarna ben ik gestopt ja... Ik heb met opzet mijn password van het 'xcalibre' account laten veranderen door een nieuw aan te vragen, en het betreffende email-adres te disablen(waarom kun je je account niet gewoon opzeggen? Of kan dit wel, maar is de optie te goed verstopt?). Mijn oude password werkt dus niet meer, het nieuwe weet ik niet, en een ander kan ik niet meer aanvragen.

[...]

Ik heb er een hekel aan mezelf te moeten herhalen. Zeker op een forum, waar je gewoon de voorgaande post beter zou kunnen lezen.
Nou sorry hoor, ik voer deze discussie anders ook niet voor m'n lol hoor. Je moet toegeven dat je wel erg tegenstrijdig bezig bent. Aan de ene kant saboteer je je eigen account en zoek je nog naar een manier om jezelf definitief uit te schrijven (wat niet kan ivm database-integriteit), en aan de andere kant hou je hier hele betogen over tweede kansen en redenen waarom je niet gebanned had hoeven worden. Ik begrijp dat je gerechtigheid wil, en ik ben op zich best bereid om je een tweede (of eigenlijk derde >:)) kans aan te bieden, op voorwaarde dat je voortaan hier post om mensen tegen je flamen 'aan te geven', in plaats van ze zelf aan te vallen. Maar dat wil je vast niet.
En daarom laat je posts met vergelijkingen tussen MS en de dictatuur van Hitler gewoon staan? En in plaats daarvan ban je maar mensen die letterlijk een 'gehersenspoelde nazi' genoemd worden, en daar lichtelijk verhit op reageren?
Je komt niet bepaald geloofwaardig over, sorry.
Jij had er toch zo'n hekel aan om jezelf te moeten herhalen? Ik heb ook al gezegd dat wij niet alles zien en dat dit forum er ondere andere is om dat soort dingen te melden, maar dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waaruit je concludeert dat het een persoonlijke kwestie is, of dat iemand reden zou hebben om jou er in te luizen?
Dat is de enige verklaring die ik kan geven. Jij komt ook met niets beters...
want je mag een Windows-gebruiker ook geen nazi noemen.
Dystopia deed dit wel, en zijn account is nog steeds niet afgesloten. Conclusie: dit mag wel.
Natuurlijk zien wij niet alles wat er gepost wordt, maar daar hebben we dan ook dit forum voor.
Zoals je ziet, had ik het per email gedaan, niet goed?
Kennelijk niet.
Dit gebeurt onder andere als iemand z'n argumenten voorziet van een scheldwoordensausje, en de bezoekers pluspunten uitdelen voor de argumenten, terwijl het eigenlijk gewoon een flame is.
Er werden beslist geen scheldwoorden gebruikt, het was beslist geen flame.
Nogmaals, ik geloof niet dat je alleen vanwege het woord "dom" een mail hebt gehad.
Geloven doen we in de kerk.
Zo niet dan is het jouw woord tegen het mijne, totdat jij kunt aantonen dat jij gelijk hebt. Ik kan niks meer bewijzen, want iemand van jullie heeft mijn post weggehaald.
De vraag is nu naar wie je die mail hebt gestuurd? Wellicht was diegene niet aanwezig of heeft ie helemaal niet de juiste rechten.
Ik kon nergens vinden wie er nou gemaild zou moeten worden... Dus heb ik maar besloten om femme@tweakers.net te nemen, die zal het ofwel zelf af kunnen handelen, of iig weten naar wie ie het moet sturen.
Ok, op zich een duidelijk signaal, maar niet echt een concrete boodschap. Je had beter wat linkjes kunnen geven naar reacties/users die volgens jou uit te toon vielen.
Ik heb de thread en de gebruiker genoemd, evenals enkele woorden uit zijn post...
Een simpele zoekactie had genoeg geweest om het te vinden. Lijkt me dus een slap argument.
Maar goed, dat je daarna gebanned werd zonder uitleg is niet waar, je bent gebanned vanwege http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=643298, en dat stond ook in je mail.
Dat is geen goede uitleg. En er is totaal geen rekening gehouden met de context, er is ook totaal geen commentaar op de hele context geweest. Alleen een standaard-mailtje... En het ergste is nog wel dat Dystopia veel verder ging dan ik, en gewoon compleet niet aangepakt is.
Verder had er wel gereageerd kunnen worden op de emails die ik had gestuurd, nog VOORDAT het echt uit de hand liep... Maarja, als jullie alle waarschuwingen in de wind slaan, en dan degene die je waarschuwt dan maar bant, zonder contact met hem op te nemen, dan kan ik er ook niks meer aan doen.
Ik heb geprobeerd contact op te nemen, maar dit lukte mij niet.
en aan de andere kant hou je hier hele betogen over tweede kansen en redenen waarom je niet gebanned had hoeven worden. Ik begrijp dat je gerechtigheid wil, en ik ben op zich best bereid om je een tweede (of eigenlijk derde ) kans aan te bieden, op voorwaarde dat je voortaan hier post om mensen tegen je flamen 'aan te geven', in plaats van ze zelf aan te vallen. Maar dat wil je vast niet.
Nee, van mij hoeft Tweakers niet meer zo nodig, ik doe wel weer wat ik deed voordat ik me registreerde als Scali, en in de tijd dat ik gebanned was als Scali, en me niet als xcalibre opnieuw in had geschreven: Ik lees de nieuwsberichten, en neem zo nu en dan een kijkje in de reacties, en daar laat ik het bij.
Wat ik wel wil, is dat Dystopia ook gebanned wordt, dat zou gerechtigheid zijn. Hij lokte de hele zaak uit, en hij maakte van wat eerst een nette discussie was, een ordinaire flamewar, en hij komt hier nog zonder kleerscheuren mee weg ook, dit kan niet.
Ik heb ook liever een rectificatie dan m'n account terug. Mooi nieuwsitem "Scali ten onrechte gebanned van tweakers.net. Onrecht na maanden toch tenietgedaan!" zou een aardig gebaar zijn :)
Ik heb ook al gezegd dat wij niet alles zien en dat dit forum er ondere andere is om dat soort dingen te melden, maar dat mag inmiddels wel duidelijk zijn.
Je gaat toch niet beweren dat als er ergens een post is die dermate belastend is dat er overgegaan wordt tot een ban van de gebruiker, terwijl deze gebruiker tot 2 maal toe erop heeft gewezen dat de discussie uit de hand aan het lopen was, dat er TOTAAL niet wordt gekeken naar de posts die tot deze situatie hebben geleid? Dat zou wel HEEL erg waardeloos zijn hoor. Je kunt niet beweren dat niemand die opmerkingen van Dystopia gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik ga er ook niet meer op in ook, kinderachtig hij-wel-en-ik-niet gedoe :{. Veel succes met niet meer op Tweakers.net posten of whatever je ook wilde bereiken hiermee.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.