Ik kan niet zien wat je gepost hebt, want het was zelfs zo erg dat het door de betreffende admin is weggehaald
Dat er tekst is weggehaald is geen bewijs dat het erg genoeg was om weg te halen. Zo lijkt het meer alsof ik 'framed' word. Geknoei met bewijsmateriaal?
Ik blijf erbij dat ik niet grover dan 'dom' ben geweest. Ik kijk wel beter uit. Maar kennelijk is dit een persoonlijke kwestie, of een emotionele kwestie ofzo...
Verder boeit het ons echt _helemaal_niets_ wat voor standpunten jij verdedigt, als je dat maar normaal doet.
De feiten wijzen toch in een iets andere richting. Zo mag je een Windows-gebruiker zonder consequenties een Nazi noemen, maar als je na herhaalde pogingen tot uitleg niet tot een AMD-fan kunt doordringen, en het woord 'dom' bezigt, ben je meteen in overtreding.
Hoe leg je dit uit?
maar dat is geen reden om je te verlagen tot flamewars, noch een reden om aan te nemen dat de admins eerder bans uitdelen aan mensen waar ze het zelf niet mee eens zijn.
Ik weet niet wat jouw definitie van een flamewar is, maar ik heb het grootste gedeelte van de discussie met louter technische en rationele argumenten gevoerd. Dat het woord 'dom' er als conclusie uitkomt, maakt het nog niet tot een flamewar.
Verder wijs ik wederom naar de feiten met betrekking tot de admins alhier.
Ik heb ook enige tijd geleden een post van mij gezien die op +3 stond, en vervolgens een stuk of 13 keer een -1 overgewaardeerd ontving in ZEER korte tijd. Ik kan niet anders concluderen dat hier een admin in overtreding was, die het niet eens was met wat ik daar zei (overigens was het geen onderdeel van een lange discussie of flamewar oid).
Helaas zou ik zo gauw niet meer weten waar deze reactie staat, maar als je wilt zoeken, zul je hem zeker vinden.
en meteen weer binnen de kortste keren op een negatieve manier opvallen
Mag ik er op wijzen dat, gezien het positieve moderatiegemiddelde op mijn posts in de tweede fase, ik voornamelijk op een positieve manier opviel? En dat het woord 'dom' sowieso niet echt steek houdt als schelden/flamen.
e had ook verhaal kunnen halen op het forum
Ik was niet geregistreerd op het forum. Ik was er niet van op de hoogte dat dit de plaats was om dergelijke dingen te bespreken
en ik ben zeer benieuwd naar hoe dat mailje van je eruit zag
Je hebt geluk, ik bewaar bijna al mijn mails in mijn outbox... De eerste mail was als volgt:
Goedenavond,
Hierbij wou ik graag even kwijt dat de gebruiker dystopia wel zeer brutale en aanstootgevende dingen zegt in zijn discussie op
nieuws: Eerste versie Xandros Linux uitgebracht.
Zo vergeleek hij het monopolie van Microsoft met de dictatuur van Hitler, wat volstrekt misplaatst was, en zeer aanstootgevend.
Verder viel hij mij persoonlijk aan door mij een 'gehersenspoelde nazi' te noemen.
Dit kan ik niet waarderen.
Ik zou graag willen dat hier iets tegen gedaan werd, want dit loopt echt uit de hand,
Bij voorbaat dank,
Scali
Hierop kwam geen reactie (niet per mail, en niet in de vorm van het editen van posts van dystopia), daarna ontving ik de eerste 'waarschuwing', waarop ik als volgt reageerde:
En het feit dat Microsoft vergeleken werd met de dictatuur van Hitler dan,
en het feit dat ik uitgescholden werd voor nazi?
Dat vind ik VEEL verder gaan.
Ik vind dat gebruikers die dergelijke vergaande opmerkingen maken, geen
toegang meer moeten krijgen.
----- Original Message -----
From: <jan@tweakers.net>
To: <scali@scali.eu.org>
Sent: Friday, October 25, 2002 4:33 PM
Subject: Tweakers.net
Toch nog redelijk netjes? Ik vond dat mijn post niet in de juiste context beoordeeld werd, en daar wou ik (dus voor de tweede keer al) op wijzen.
Nooit een reactie gehad. Alleen een ban zonder enige verdere uitleg. Toen had ik het wel gehad ook.
Wat is er nou oneerlijk aan? Als iemand een diefstal bekent op het politiebureau gaat 'ie toch ook niet vrijuit omdat ze er anders nooit achter waren gekomen?
Nee, maar hij komt wel weer vrij, en krijgt een tweede kans.
Verder komt dat "ik ben toch al gestopt"-argument niet zo sterk over als ik zo 10 reacties van je kan vinden die gisteren nog gepost zijn.
Daarna ben ik gestopt ja... Nog voordat ik wist dat deze discussie hier op GoT bestond... Daar werd ik later pas op gewezen, en toen besloot ik maar te reageren, omdat ik toch niet meer van plan was om op de frontpage te reageren, dus ik heb toch niets te verliezen. Sterker nog, als ik dat per se zou willen, kan ik altijd nog een nieuw account aanmaken, dat merken jullie toch niet, zelfs niet als ie zo opvallend was als deze (het moge duidelijk zijn dat ik me niet als iemand anders probeerde voor te doen).
Ik heb met opzet mijn password van het 'xcalibre' account laten veranderen door een nieuw aan te vragen, en het betreffende email-adres te disablen (waarom kun je je account niet gewoon opzeggen? Of kan dit wel, maar is de optie te goed verstopt?). Mijn oude password werkt dus niet meer, het nieuwe weet ik niet, en een ander kan ik niet meer aanvragen.
Nee, dat moet ik even opzoeken hoor . Begin je hier nu ook te flamen?
Ik heb er een hekel aan mezelf te moeten herhalen. Zeker op een forum, waar je gewoon de voorgaande post beter zou kunnen lezen.
maar als je steeds vervalt in flames dan laat je ons weinig keus.
Ik verval niet steeds in flames... Maar als je zo vaak post als ik, en in zulke lange discussies, met mensen die zo'n bord voor hun kop hebben en/of gewoon niet lezen of (willen?) begrijpen wat je probeert te zeggen, dan is het niet meer dan een statistisch gegeven dat er zo nu en dan een woordje 'dom' in voor kan komen.
We vinden het nu eenmaal belangrijker dat het een beetje gezellig blijft dan dat mensen tussen het geschreeuw en gescheld goede argumenten kunnen vinden .
En daarom laat je posts met vergelijkingen tussen MS en de dictatuur van Hitler gewoon staan? En in plaats daarvan ban je maar mensen die letterlijk een 'gehersenspoelde nazi' genoemd worden, en daar lichtelijk verhit op reageren?
Je komt niet bepaald geloofwaardig over, sorry.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 23-01-2003 19:04
]