Toon posts:

ADSL/Fax op 1 lijn? (analoog)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

ik heb de volgende vraag: kan je d.m.v. linesharing (bij cistron) tegelijkertijd van zowel je ADSL verbinding als een fax gebruik maken?

Wij hebben thuis gewoon een analoge telefoonlijn, waarop nu onze fax is aangesloten en deze MOET 24/7 bereikbaar zijn (echt waar :P) Maar nu willen wij op deze zelfde lijn ook van ADSL gebruik gaan maken. Dit willen wij bij Cistron regelen en er is linesharing mogelijk, kan dit? (en zoja: hoe moet je dat dan precies aansluiten?)

(sorry als dit al eerder gevraagd is, maar ik kon niet echt iets duidelijks vinden met de search)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
lijkt me wel, aangezien een fax zijn signaal gewoon converteert naar een analoog signaal (= hetzelfde signaal als spraak) wat de fax aan weer omzet in de afdruk. Je moet de fax volgens mij dan ook gewoon aansluiten als eender welke gewone telefoon...... en dan mag jij zelf uitzoeken hoe dát dan moet! :+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

ja dat kan, een tel. lijn is een tel. lijn en tegenwoordig hebben ze ook monteurs die dat voor je doen als je dat zou willen (nwe actie €129,=) ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Dit is gewoon moglijk natuurlijk. Een fax gebruikt dezelfde techniek als een telefoon met spraak. En dat is juist waar Linesharing voor is; de telefoon kunnen blijven gebruiken, en toch ADSL op die lijn.

Dit topic is gesloten.