Toon posts:

Probleem met downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand heb ik een zonnet-lite abbonement.
Ik ben erg tevreden over dit abbonnement alleen heb ik 1 probleem. Als ik een bestand van internet wil downloaden, b.v. Een driver update of een update van mijn MSN messenger. krijg ik steeds weer een fout melding dat de file die ik gedownload heb corrupt of incorrect is.
Alleen het vreemde is dat als ik dezelfde file op de zelfde manier download met mijn Inbel modem ( analoge lijn) dan is er niets aan de hand, in eerste instantie dacht ik aan een virus of zoiets, heb dus alles geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Maar helaas blijft het probleem zich voor doen. Zelfs de Updates van mijn Virus scanner ( Norton 2002) Kan hij na het downloaden niet meer installeren.

Zal ff een korte systeem omschrijving geven.
AMD processor 1200 Mhz.
256mb geheugen
Nouja zo'n beetje alles erop en eraan.
Als besturings systeem draai ik windows XP Pro.
Ik maak gebruik van de Alcatel USB modem.
Downloaden doe ik gewoon via Microsoft Internet Explorer 6.0 die standaard in windows XP zit.
Virus scanner Norton 2002
Maak geen gebruik van de Firewall die standaard in Windows XP pro zit.

Hoop dat jullie een idee hebben wat er aan de hand kan zijn.

Alvast bedankt voor de medewerking

Met vriendelijke groet

Bas

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Doe eens gek, zet je virusscanner uit, gebruik een download manager, probeer een mp3 te downloaden (niet gevoelig voor fouten) etc.

Installeer evt windows opnieuw (wel ff image maken van die oude), probeer een andere pc etc etc.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
Heb WIndows al een aantal keer opnieuw geinstalleerd, deed nogsteeds nix, ook als ik me Virus scanner eraf pleur werkt het niet.
MP3 downloaden werkt wel goed :S Tis echt alleen als je Exe of ZIp files download .

Verwijderd

gebruik je soms een downloadmanager die niet is ingesteld op hoge snelheid?