Toon posts:

Domein aanleggen in windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen hoe ik in windows 2000 server een PDC kan configureren.
Ik heb in 2000 server een domein aangemaakt alleen de client computer ziet het domein niet.
Wel staat de optie in client ingesteld op aanmelding domein.
Alleen bij Windows 2000 server geeft al meteen aan bij het inloggen dat ik iets ontbreekt. De melding weet ik het niet meer.

Groet,

Cliffjumper

Verwijderd

kijk dan ff wat de melding is :)

als je wilt weten hoe je een PDC moet cofigureren moet je ff bij de bib in de buurt een boek over win2k server zoeken :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

like: one of the service didnt start ofzoiets?
men pakke het boekje wat erbij zit en eventueel bladert men in de kb van ms onlijn.
like: is ur network working?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Kan je de server wel pingen?

Verwijderd

Topicstarter
het heeft betrekking met een van de service ontbreekt ofzo.

Verwijderd

Als we je willen helpen, zou je toch wel wat meer informatie kunnen geven.
We kunnen dat hiervandaan echt niet zien.

Er is trouwens genoeg informatie te vinden op internet of in boeken hoe je een domain (Active Directory) opzet.
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:00:
Alleen bij Windows 2000 server geeft al meteen aan bij het inloggen dat ik iets ontbreekt. De melding weet ik het niet meer.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
eerst weet je alleen dat er een melding komt, dan dat het iets is met service is die ontbreekt. ja ja, we komen er wel.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Zeg dan niks :/

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

support.microsoft.com

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 00:00:

Groet,

Cliffjumper
jah ik heb een fiets gekocht en daar een nieuwe rem op gezet. maar nu draaien de wielen niet meer en is er een onderdeel van af gevallen, ik weet niet meer welk onderdeel maar er mist wel wat, wat moet ik doen :? :/

m.a.w. meer info want hier kunnen we niets mee :)

welke service mist er, wat staat er in je eventlog ? wat is het eventid nummer (www.eventid.net voor id uitleg)

hoe heb je het domein aangemaakt, dns goed gezet, service packs over die windoos heen?

Verwijderd

Topicstarter
kalm aan guys !

Ik bevind me nu momenteel niet op de test server. Dus kan ik de foutmelding nog niet op forum zetten.
Meer details zullen zeker wel komen hoor.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:14
Active directory geinstalleerd en geconfigureerd???
maar dat neem ik wel aan omdat je een en of andere fout melding krijgt, is het beste niet om gewoon win2000 opnieuw te installeren kost minder tijd dan dit probleem op te lossen....
Als win200 dan weer dezelfde fout melding gaat geven ligt het waarschijnlijk aan je NIC

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
het lijkt mij juist het beste om NIET win2k opnieuw te installen, je kan beter zo'n probleem proberen op te lossen. op een productie server kan je ook niet 'even' een nieuwe installatie doen, het lijkt mij dus beter om dit probleem te onderzoeken en te fixen, geeft je ook weer wat praktijk ervaring :)

ma goed, we wachten af tot de extra info eris :)

Verwijderd

Topicstarter
Imiddels heeft de server een verbinding met de client op het domein.
op de Server gebruik ik O/S windows 2000 en op de client XP. IK heb een inbelverbinding op de server aangemaakt alleen de op de client kan ik geen internetverbinding krijgen.

Weet iemand misschien hoe de inbelverbinding kan delen ?
Ik heb hem wel ingesteld op gedeelde toegang.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op de client aangeven in IE dat ie automatisch de instellingen moet vinden. Bij TCP/IP laat je hem automatisch een IP toekennen, bij gateway en dns vul je het IP van de server in, en gaan met die banaan :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

en aangezien we der nu een internet deel topic ook van gaan maken
Weet iemand misschien hoe de inbelverbinding kan delen ?
Hoe deel ik Internet ?
http://www.microsoft.com/...erver/help/mpr_node20.htm

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.