Hallo, ik probeer GD2 te compilen onder RedHat 8.0.
Omdat ik netjes dit gelezen heb, heb ik libpng, zlib, jpeg-6b en freetype geinstalleerd. Ik heb dit via de standaard RPMs gedaan die meegeleverd zijn bij de RH 8.0 distributie.
Indien ik nu gd2.0.5 wil compileren, dan wil hij maar niet die libraries van png, jpeg, etc. vinden. Omdat het niet lukte, probeerde ik eerste maar eens gd icm met jpeg aan de praat te krijgen.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, waaronder:
./configure
./configure --with-jpeg=/usr/lib
./configure --with-jpeg=/usr
export LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib
... en vervolgens alle configures van hierboven
export LD_LIBRARY_PATH=/usr
Helaas, er blijft een "no" staan achter "Support for JPEG library" (na ./configure)
In /usr/lib staan volgens mij de benodigde files, want "ls *jpeg*" geeft:
libimlib-jpeg.so
libjpeg.so.62
libjpeg.so.62.0.0
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Met andere woorden: hoe kan ik aan het configure script van GD duidelijk maken dat jpeg, libpng etc. ECHT op het systeem aanwezig zijn?
Omdat ik netjes dit gelezen heb, heb ik libpng, zlib, jpeg-6b en freetype geinstalleerd. Ik heb dit via de standaard RPMs gedaan die meegeleverd zijn bij de RH 8.0 distributie.
Indien ik nu gd2.0.5 wil compileren, dan wil hij maar niet die libraries van png, jpeg, etc. vinden. Omdat het niet lukte, probeerde ik eerste maar eens gd icm met jpeg aan de praat te krijgen.
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, waaronder:
./configure
./configure --with-jpeg=/usr/lib
./configure --with-jpeg=/usr
export LD_LIBRARY_PATH=/usr/lib
export LD_LIBRARY_PATH=/usr
Helaas, er blijft een "no" staan achter "Support for JPEG library" (na ./configure)
In /usr/lib staan volgens mij de benodigde files, want "ls *jpeg*" geeft:
libimlib-jpeg.so
libjpeg.so.62
libjpeg.so.62.0.0
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Met andere woorden: hoe kan ik aan het configure script van GD duidelijk maken dat jpeg, libpng etc. ECHT op het systeem aanwezig zijn?