[KDE]Een prog apart uit een package compilen

Pagina: 1
Acties:

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46
De KDE-gebruikers onder ons kennen het progje 'KMix' wel als het goed is ;)
De source van KMix zit in de package 'kde-multimedia'. Die package kun je gewoon compilen waardoor alle progs daarin worden gecompiled inc. KMix.

Nou heb ik wat kleine aanpassingen gedaan in de source van KMix. Na dat gedaan te hebben wil ik KMix compilen, maar ik ben verplicht om de hele package kde-multimedia te compilen. Ja, dat wil dus liever niet.

Mijn vraag luidt: hoe kan ik een programma dat verwerkt zit in zo'n package gewoon compilen zonder dat ik verplicht ben om de hele package te compilen? Het maakt me niet uit waar de binaries terecht komen

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Waarom de aanpassing niet maken in de orginele source van kmixer en dan compilen :?

lijkt me makkelijker

• PCR
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 23:46:
Waarom de aanpassing niet maken in de orginele source van kmixer en dan compilen :?

lijkt me makkelijker
Dat is KMixer, dat is de konsole-versie ;) , de KMix is niet te verkrijgen apart daar en ik zou ook niet weten waar anders, en ik wil hem gewoon uit die package hebben.

Verwijderd

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Uiteraard kun je een applicatie los compileren, zonder dat je de hele package moet compileren. Maar waarom lukt dat je niet :? Wat doe je nu dan? :)

• PCR
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 00:51:
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Uiteraard kun je een applicatie los compileren, zonder dat je de hele package moet compileren. Maar waarom lukt dat je niet :? Wat doe je nu dan? :)
Ik weet niet hoe het moet, als ik bijv. de tarball van kdemultimedia uitpak dan staat er een directory 'KMix' en daar zitten de sources in van KMix maar ik kan in die directory niet make starten. En ik ben benieuwd hoe ik dat wel moet doen.

• PCR
Goed, ik ben er al achter, de source van KMix kan niet apart gecompiled worden.
Als ik bijv. een ander prog uit dezelfde package neem dan wil die wel apart gecompiled worden.
Allemaal wel vaag...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P&W -> NOS

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Jij mist gewoon Makefiles. Ik weet ook niet hoe en wat die dingen gegenereerd worden, maar zoek eens op google of je een methode kunt vinden om Makefiles en evt een configure script die ze kan maken voor je te genereren zodat je niet alles hoeft te compilen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alvast sorry als het niet klopt:
als je kdemultimedia tarball uitpakt, draai je een ./configure voor het hele setje.
vervolgens cd je naar de gewenste (kmix) directory, en daar kun je een make/make install doen.

Zo heb ik eens KonCD separaat geinstalleerd.

[ Voor 0% gewijzigd door AlterEgo op 15-11-2002 22:42 . Reden: typoz ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:08

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De makkelijkste optie is om inderdaad op de werking van make te vertrouwen: dat is immers juist ontwikkeld om aan dit soort problemen het hoofd te bieden: je verandert ergens iets en je wilt niet alles opnieuw compileren, alleen het veranderde deel. Mocht je dat niet kunnen of willen doen dan moet je uitzoeken welke directories er voor kmix nog meer van belang zijn (dat is in ieder geval de admin-directory en waarschijnlijk nog wat algemene dirs in kdemultimedia) en alleen die ergens neerzetten. Vervolgens kun je gewoon dat compileren en je hoeft niets met noatun en wat er voor de rest nog meer in kdemultimedia zit te doen :).

* odysseus zou kiezen voor configure en make...kijk ook eens naar de switch --disable-package die in de configure-scripts zit.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Ehrmmm.. Volgens mij is het relatief eenvoudig:
1) je veranderd de source zoals je het wil hebben
2) je runt ./configure met de switches die je nodig denkt te hebben
3) je gebruikt cd om de sub dir van kmix in te fietsen
4) je runt make
5) je runt make install DESTDIR=/ergens/waar/je/het/wil/hebben
En... voila... alleen kmix gecompiled...

• PCR
De oplossingen die jullie geven werken idd bij mij allemaal, het enigste prog die niet apart gecompiled wil worden is KMix; nou jah jammer dan. Het zal vanzelf met een nieuwe package wel opgelost worden :)

Pagina: 1