Wie heeft Voodoo 2 in K7 (Athlon/Duron) systeem?

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Omdat een aantal spellen niet werken op mijn GeForce2MX en MSI K7TPro systeem, die wel werkten op mijn Pentium 2 met Voodoo 2 systeem wil ik mijn Voodoo 2 in mijn nieuwe systeem zetten.
Dat werkt echter niet zomaar. Ik weet dat er wat "gehackte" drivers voor zijn en die wil ik gaan proberen. Maar ik zou het graag horen als iemand wat tips/ervaringen heeft voordat ik weer allerlei problemen tegenkom.

Ik heb trouwens een 8 MB Diamond Monster 3D II.

Ik heb twee sets drivers gedownload:
1. http://www.angelfire.com/nv/misccrap/index.html

2. http://www.geocities.com/xcltempest/

Kan iemand aanraden welke ik moet gebruiken? Die eerste zien er wel goed uit.
Bij die tweede zie ik wat vage problemen: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The DirectX driver used (the DX7 driver) has some bugs, I recommand using the DirectX6 drivers from the DirectXTrio Drivers kit.[/quote]Ik heb nu DirectX 7.0a op mijn systeem staan en kan niet meer terug naar DirectX 6.1 of lager (heb ik geprobeerd). Of zijn daar dus die DirectXTrio drivers voor? Uitleg graag voor ik weer vanalles fout ga installeren.
Bij die tweede set drivers zag ik trouwens nog wat vaags in de readme: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Only works on Voodoo2 drivers that use the 3dfx reference DirectX drivers (only Diamond, Canopus, Quantum3D and Wicked3D-stand-alone-Voodoo2 drivers do not)[/quote]Ik heb dus een Diamond. Probleem? Of mag ik gewoon niet eerst de Diamond drivers installeren want dat was ik toch niet van plan.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
iemand?

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:43
ZIjn dat toevallig Glide spellen?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nee, ook Midtown Madness. Dat is juist D3D.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:43
Ik zou niet aanraden zo'n kaart in zo'n snel systeem te stoppen, heb je fast writes aanstaan ofzo , of agp 4x onder win2k?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Nee, dat heb ik allemaal al uitgezocht.
(gewoon Win98)

Verwijderd

De bugs zaten in Dx7. Jij hebt Dx7a, no problemo. Ik snap jouw wens voor die VD2 trouwens wel, hebbum er ook nog steeds gewoon lekker bij >:)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Welke drivers heb jij? 1. of 2. of iets anders?

Verwijderd

nummer 2. Gekregen van een vriendelijke mede tweaker hier op het forum ;)

Verwijderd

Euw.. ben effe versie 1 aan het downloaden :) gaat maar op 3k/sec hahah najaaa...

Verwijderd

Niet dus.. angelfire.. hebben zeker ftp probleempjes daar. Naja geefnie. K'heb er al die werken :D

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
En die heb je gewoon geinstalleerd zonder DirectXTrio en het werkt gewoon onder 7.0a met een Diamond M3D2?

Verwijderd

uhh nee, met een Helios , zonder dat trio spul. Gewoon ipv de "gewone" 3dfx drivers. Maak je er geen zorgen over, dit zijn drivers van 3dfx zelf, werken op alle VooDoo2 kaarten.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
B'dankt

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

'k heb ook een voodoo2 in een duron systeem. De 'Athlon-drivers' verhelpen lang niet alle problemen. Maar zo'n voodoo2 is helemaal zo traag nog niet... 'k haal in UT gemiddeld ook nog zo'n 50 fps op 800x600... Alleen 3dmark2000 loopt telkens vast. MM2 werkt ook prima...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je kan ook de DX7 beta drivers voor een V2 gebruiken. Deze werken ook op de KT133 chipset....

3Dmark 2000 schijnt overigens zowieso ruzie te hebben met een V2. Ik ken een aantal mensen met een V2 met verschillende combinaties. Geen van allen kan 3 D mark 2000 met succes afronden..

Verwijderd

De drivers op de angelfire site zijn kut, in de zip zitten simpel weg twee drivers, en je mag zelf kiezen welke je gebruikt.

Gewoon de drivers van mijn site gebruiken http://www.geocities.com/xcltempest/

de DirectX trio kit heeft simpelweg drie verschillende DirectX Voodoo2 drivers (Directx 5, 6 en 7 drivers) die allen werken met Microsoft DirectX7.0a en met de Athlon.

het is bedoeld zodat je makkelijk kan switchen tussen enkel het DirectX deel van de Voodoo drivers, zonder dat je ook de rest van de driver opnieuw moet instaleren, dit kan handig zijn omdat de nieuwste spellen HEEEl soms DirectX7 display drivers nodig hebben en veel oudere spellen liever de DirectX6 drivers hebben (de DirectX7 drivers veroorzaken graphic bugs bij Alien versus Predator bijv.).

Wat betreft de quote uit mijn readme verhaaltje, begrijp je het een ietwat verkeerd.
Het switchen werkt niet met Diamond DRIVERS, als je reference drivers of de "Hacked" reference drivers op je Diamond kaart gebruikt werkt het switchen daar ook mee, op je Diamond kaart.
Dit komt simpelweg omdat Diamond zijn DirectX drivers anders noemt dan 3dfx in zijn reference drivers.

Ik hoop dat dit nu wel duidelijk is

[XCL]TempesT

PS. Voodoo2 werkt alleen goed met 3DMark 2000 als je hem in "software T&L" mode zet, in 3DNow! of Athlon enhanced mode zijn er leuke lock-ups.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Bedankt.
Ik heb ze nog niet geprobeerd, omdat ik eerst mijn printer aan de praat wilde krijgen op mijn nieuwe putter, maar dat werkt ook nog niet. Dat ga ik eerst oplossen (hopelijk) en dan zal ik je V2 drivers proberen!
Pagina: 1