• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Ik ben op zoek naar een betaalbare palmtop tot ongeveer 200 euro (max), die het toch aardig doet..

Moet iedergeval word en agenda enzo opzitten, en een klein toetsenbordje bij.. Wil 'm vooral gebruiken op school om de agenda bij te houden en aantekeningen op te slaan om die thuis meteen op PC te hebben..

Gast uit mn klas had een ding dat ook infrarood, touchscreen, dubbele agenda, word enzo had, van een redelijk onbekend merk voor ongeveer €140 gekocht, alleen die zaak is inmiddels failliet |:(

Kan iemand me iets aanraden, of wellicht een URL geven met meer info? Heb wel al gezocht op pdashop.nl enzo, maar toch niet echt veel wat ik zocht ertussen..

Ik ga komende vrijdag ook naar de HCC, zullen daar scherp geprijste dingetjes liggen?

topictitle is niet goed |:(

• .GoO
Kwam net deze tegen bij de kijkshop.. Zou dat wat zijn? Is wel Siemens.. En is 2 MB genoeg?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Die IC35 zou ik niet nemen hoor, die heeft geen touchscreen. Voor dat geld kun je beter kijken naar een Palm Zire of een Sony SL-10, daar heb je dan veel meer aan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

devv05 schreef op 14 November 2002 @ 23:42:
Kwam net deze tegen bij de kijkshop.. Zou dat wat zijn? Is wel Siemens.. En is 2 MB genoeg?
Die siemens is wel heel klein om te typen, 2 MB is wel genoeg, vooral ook omdat er ook nog twee uitbreidingssloten opzitten, het is echter en zeer beperkte PDA kwa software en ondersteuning.

Voor 140 euro heb je een Osaris, ook bij de kijkshop, maar hij staat niet meer op de site. Voor nog wat meer een Psion Revo. Het schijnt dat sommige Dixons en V&D fillialen ook de Ericsson MC218 (gelijk aan Psion 5mx) nieuw verkopen. Zoek eens op Google naar wat reviews van deze PDA's.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

momenteel heeft dunnet de psion revo in de uitverkoop voor €117 euro, deze voldoet precies aan jou eisen

Verwijderd

Misschien is het interessant om eens te gaan kijken naar de Palm Zire

Ik werk zelf in een compushop en verkoop hem ook zelf in de winkel. Uiteraard ook ff uitgeprobeerd :*) en moet zeggen dat ie de basic dingen goed doet dus adresboekje etc. En voor 129 euro ver onder je budget :)

Je kunt zelf ff de exacte specs nakijken zie link boven.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2002 01:12 . Reden: Typo :P ]

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je een toetsenbordje wil is een palm een beetje onhandig over het algemeen. Een nadeel van een psion lijkt mij dat ie toch groter is en dat je hem dus ook niet altijd bij je kan hebben, waardoor je weer bepaalde agenda dingen er niet in noteert en het dan uiteindelijk weer niet goed bevalt. Ik zou me dus afvragen of je compactheid of een toetsenbordje belangrijker vindt. Mocht je een palm kopen, dan zou ik persoonlijk niet de zire kopen, maar een Vx, een aantal mensen op got hebben zo'n ding nieuw weten te bemachtigen voor minder dan 125 euro, groot voordeel is, naast standaard 8 mb geheugen, dat de Vx een backlight heeft, die ik toch regelmatig gebruik.

• .GoO
die Palm Zire, heeft die ook floppy disk zie ik? Maar kan ik dan wel lekker aantekeningen maken? Wil 'm vooral voor school en onderweg in de trein enzo.. Nutteloze tijd goed besteden.. Hoe kan dat dan zonder toetsenbordje?

Die Psion revo zal ik nog even meer info over zoeken. Is die nou wel mét toetsenbordje?

Touchscreen is trouwens geen pré, maar als het er bij zit is het wel extra leuk natuurlijk.. Word, agenda en evt. spreadsheet e.d. wel.. Supercompact hoeft ook niet, dingen passen over het algemeen toch wel in je zak.. Maar meestal zal ik m toch in mn tas hebben.

Hoe zit het trouwens met infra-rood en internet (wap of nog anders?) mogelijkheid van die dingen..

Psion Revo lijkt me erg goed nu ik wat meer zoek, maar waar is die dan zo goedkoop te krijgen? Die shop die genoemd werd zie ik 'm niet op staan :(

Verwijderd

Sony clie SL-10

dit ding kost rond de 200 euro, maar ik vind hem zooooo cool.
Hij is heel klein en compact maar dan toch weer ook groot in gebruik ;)

dynabyte, dixons, media-markt hebben hem in de etalage staan check it out :)

• .GoO
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:07:
Sony clie SL-10

dit ding kost rond de 200 euro, maar ik vind hem zooooo cool.
Hij is heel klein en compact maar dan toch weer ook groot in gebruik ;)

dynabyte, dixons, media-markt hebben hem in de etalage staan check it out :)
Ja maar geen toetsenbordje he.. Hoe kan ik dan lekker aantekeningen maken?

Trouwens die psion, heeft die backlight?

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

the-spawn

.: Dark Storm :.

Psion Revo heeft geen Backlight. ik heb zelf een Psion Revo+. Een maat van me heeft er via via wel backlight in laten maken. Kost een hoop geld en effect valt (zwaar) tegen.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Verwijderd

Ik werk zelf met een Psion MX5 heb hem op www.marktplaats.nl gekocht kan met mijn mobiele tel. faxen emailen en wat je maar wilten met een kompleet toetsenbord ik neem hem altijd mee
Exel, Word, Adresboek, sketch alles staat erop ik heb er zelfs een europese route planner opzitten
Backlight zit ook op de mx5
uit te breiden met memorycards van sandisk (dus niet duur)
de MX5 koste mij 125 €

Verwijderd

Alleen is de support op Psion producten een stuk minder geworden het laatste jaar. Psion heeft geen contactpunt meer in Nederland en reparaties verlopen via een Schiphol depot en worden dan naar de UK gestuurd. Dit kan een paar weekjes duren en is behoorlijk kostbaar. In de afgelopen twee jaar dat ik Psion verkocht heb heb ik toch wel een aantal van terug zien komen. Ik moet zeggen mocht je voor 130 euro een PSION 5 mx kunnen kopen dan zou ik dat toch sowieso doen omdat je voor die prijs van geen enkel ander merk een keyboard + pda hebt.

• sjares
  • Laatst online: 24-02 19:01
Ik zou echt wachten op iets beters! Die palmtop van HP komt binnenkort voor ongeveer 200 euro en heeft echt veel betere specs dan de hier genoemde apparaten (zie tweakers news)!

• .GoO
the-spawn schreef op 15 november 2002 @ 11:13:
Psion Revo heeft geen Backlight. ik heb zelf een Psion Revo+. Een maat van me heeft er via via wel backlight in laten maken. Kost een hoop geld en effect valt (zwaar) tegen.
Wat is jouw ervaring ermee en waar en voor hoeveel heb jij 'm gekocht?? Er zit geen backlight op, maar is het dan wel goed te zien als het wat donkerder is? Of onder een lamp?
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:20:
Ik werk zelf met een Psion MX5 heb hem op www.marktplaats.nl gekocht kan met mijn mobiele tel. faxen emailen en wat je maar wilten met een kompleet toetsenbord ik neem hem altijd mee
Exel, Word, Adresboek, sketch alles staat erop ik heb er zelfs een europese route planner opzitten
Backlight zit ook op de mx5
uit te breiden met memorycards van sandisk (dus niet duur)
de MX5 koste mij 125 €
2e hands zeker? Nieuw zal ie wel veel duurder zijn ;( Wel mooi dat er een backlight op zit..
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:42:
Alleen is de support op Psion producten een stuk minder geworden het laatste jaar. Psion heeft geen contactpunt meer in Nederland en reparaties verlopen via een Schiphol depot en worden dan naar de UK gestuurd. Dit kan een paar weekjes duren en is behoorlijk kostbaar. In de afgelopen twee jaar dat ik Psion verkocht heb heb ik toch wel een aantal van terug zien komen. Ik moet zeggen mocht je voor 130 euro een PSION 5 mx kunnen kopen dan zou ik dat toch sowieso doen omdat je voor die prijs van geen enkel ander merk een keyboard + pda hebt.
Waar kun je die 5 mx dan voor 130 euro krijgen?? En wat is nu het voordeel van een PSION 5 mx ten opzichte van de Psion Revo? Welke is beter?
sjares schreef op 15 november 2002 @ 12:04:
Ik zou echt wachten op iets beters! Die palmtop van HP komt binnenkort voor ongeveer 200 euro en heeft echt veel betere specs dan de hier genoemde apparaten (zie tweakers news)!
Is dat ook met een toetsenbord erbij e.d.? Kan de link zo gauw niet vinden.. Maar te lang wachten kan ik niet, want zit wel enige spoed bij..

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

the-spawn

.: Dark Storm :.

[quote]devv05 schreef op 15 november 2002 @ 13:30:
[...]

Wat is jouw ervaring ermee en waar en voor hoeveel heb jij 'm gekocht?? Er zit geen backlight op, maar is het dan wel goed te zien als het wat donkerder is? Of onder een lamp?

[...]

[quote]

Ik heb er alleen maar goede ervaring mee. In het donker wordt het lastig om te lezen. Maar onder een lamp is het goed te doen. Ik gebruik hem met regelmaat. Ik synchroniseer mijn agenda van thuis met die van werk en andersom.

Via de zaak hebben we nu een Compaq iPaq H3970 8). Is echt een top ding. Alleen ik mis toch dat toetsenbord van m'n Psion, dat werkt echt veel sneller en handiger.

Ik heb hem voor 125 gulden (ja vroeg was da nog) gekocht van een vriend. Hij was toen 2 maanden oud en nooit gebruikt, nog met folie op scherm :9.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• .GoO
Wat zit er allemaal precies op dan? En is het touchscreen ook? Zie die dingen allemaal wel leuk op internet staan maar kom m in geen enkele (online) winkel voor die prijs tegen..

Die 5 mx staat zelfs voor 489 euro in de pricewatch, terwijl hier 130 euro genoemd wordt :?

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is dit nog iets voor je als je perse een nieuwe wilt hebben:
http://www.abgcomputers.n...inCE_2.0_16MB_RAM_(NIEUW)
Dit is een leuke pda om mee te beginnen, niet al te traag en alles zit erop wat je nodig hebt.

k heb zelf ook een Psion 5mx gehad en dat werkte best lekker. Het beste toestenvord van alle pda's (en ik heb er flink wat geprobeerd) en goed uitbreidbaar. Nieuw zijn ze inderdaad nog erg duur, maar 2e hands zie je er tegenwoordig heel erg veel.

De Revo is eigenlijk een verkleinde versie van de 5mx met geen backlight en geen uitbreidngsloten (Compact flash). het toetsenbord hiervan is echter wel okee.

• .GoO
Die philips velo 500 zijn ze niet zo heel positief over.. Heeft wel backlight en wat Windows pocket programma's.. Keyboard schijnt ook matig te zijn..

Die Psion 5mx lijkt me nog het beste, mits die ook te vinden is binnen mijn budget :)

• sjares
  • Laatst online: 24-02 19:01
devv05 schreef op 15 november 2002 @ 13:30:
[...]

Is dat ook met een toetsenbord erbij e.d.? Kan de link zo gauw niet vinden.. Maar te lang wachten kan ik niet, want zit wel enige spoed bij..
nieuws: HP komt met twee nieuwe iPaq Pocket PC's

Toetsenbord? Denk het niet, maar de specs zijn ook wel ff anders....de Dell genoemd in het artikel (299 dollar) komt volgende week dus de HP zal ook niet al te lang op zich latten wachten.

• .GoO
Zonder toetsenbord kan ik toch nooit lekker aantekeningen maken of zie ik dat verkeerd?

En 299 dollar vind ik te duur gezien de Psios alternatieven.. Maar waar vind ik die nu echt voor die prijs in de winkel? Ik zie 'm het liefst even in het echt eerst..

Verwijderd

Een combinatie??
Afbeeldingslocatie: http://www.clontzville.com/images/gotype/palm-gotype.jpg

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

[quote]devv05 schreef op 15 November 2002 @ 20:26:
Zonder toetsenbord kan ik toch nooit lekker aantekeningen maken of zie ik dat verkeerd?
[quote]
Touchscreen + handschriftherkenning
En 299 dollar vind ik te duur gezien de Psios alternatieven.. Maar waar vind ik die nu echt voor die prijs in de winkel? Ik zie 'm het liefst even in het echt eerst..
Ga naar de kijkshop, V&D, Dixons, Dunnet en kijk daar eens rond, het aanbod verschilt per filiaal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• .GoO
Nee wordt te prijzig..

• .GoO
Ben vandaag 10 winkels afgegaan, heb alleen die Siemens zien liggen, verder helemaal niks.. Ook geen Psion enzo.. Weet iemand ergens waar ze wel veel liggen?? Want het aanbod viel me echt heel erg tegen..

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom wil je persé een toetsenbord ? Je kan toch ook met Graffiti werken ?

• .GoO
Duncan schreef op 16 November 2002 @ 14:30:
Waarom wil je persé een toetsenbord ? Je kan toch ook met Graffiti werken ?
Lijkt me makkelijker.. Hoe werkt dat Graffiti precies dan?

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Kom op devv05, beetje zoeken kan geen kwaad hoor. Zo werkt Graffiti, geen idee of het ook zo soepeltjes werkt in't echt, typen is iig sneller dacht ik.

• .GoO
Grappig dat Grafiti, maar of het in de praktijk zo lekker werkt heb ik mn twijfels over.. Dan toch liever een Psion of dat Philips ding..

• .GoO
Weet iemand trouwens of die dingen ook op de HCC verkrijgbaar zullen zijn, en of daar nog prijsverschil in zit?? En dan met name die Psion dingen want die vind ik nog het meest interessant.. Aangezien ik ze hier vrijwel nergens kan vinden..

Verwijderd

iedere V&D, Dixons heeft er echt wel een paar staan hoor. Ik weet niet waar je gekeken hebt, maar 10 winkels (aannemende dat het geen slagerijen, schoenmakers etc waren) en geen enkkele Psion gezien, dan doe je echt iets niet goed.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
devv05, een palmtop is standaard uitgevoerd met een toetsenbord op het toutchscreen, en je kunt er ook gewoon met handschrift op het toutchscreen schrijven.
mijn pa heeft een pocket pc, daar zit handschriftherkenning in, wordt je graffiti tekst omgezet naar letters.
volgensmij zit dat ook in iedere palmtop.
maar dit kun je zo opzoeken.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik heb een collega van mij eens op een palm met behulp van graffiti gegevens zien invoeren. Ging toch verrektes snel (Vooral als je bedankt dat hij 3 a 4 typos maakte dankzij de ongewonen spelling van mijn naam :D ), ik zou zeggen dat het ongeveer net zo snel of 1,5 tot 2 keer zo langzaam is als normaal schrijven.

Ook kun je gebruik maken van een virtueel toetsenbord. Dan tap je met je stylo op de toetsen en ben je gewoon via een 'toetsenbord' je gegevens aan het invoeren.

Bij beide methoden zal het in het begin natuurlijk niet zo snel gaan als typen (vooral als je net als ik 10-vingerig blind kunt typen :+ ). Maar hoe langer je het gebruikt en hoe vaker des te sneller je wordt met de invoer via een of beide van de invoer methodes.

En ik zou dan als ik jouw was gewoon in het kort je afspraken noteren of je notities en na het syncen met je computer heb je een full size toetsenbord en een lekker grote monitor om je afspraken mee verder uit te werken, je notites bijwerken, whatever.
Daar is zo'n pda ook voor bedoelt. Voor het meenemen van je afspraken en notities, deze te kunnen bekijken en bewerken of nieuwe in te voeren en dan dit te synchroniseren met je computer. Waar je dan verder kunt werken met je gegevens.

Wan't een ding moet je je niet op verkijken is hoe groot die toetsenborden zijn. Ok, ze zijn natuurlijk een heeeeel stuk kleiner en lichter dan een normaal toetsenbord. Maar als je het constant bent aan het meezeulen kan dit op den duur irritant/vervelend worden.

Wat ik vooral gemerkt heb aan je posts is dat je niet een van de invoer methodes gebruikt/gezien hebt (grafitti, virtueel toetsenbord of 'echt' toetsenbord). Ga gewoon een winkel binnen waar je een pda ziet liggen. Vraag of je hem eens mag uitproberen om te kijken hoe hij in de hand licht (of wat voor smoes dan ook). Meestal gaan ze daar wel op in (dit heb ik ook met mijn digitale camera gedaan voordat ik hem bestelde op internet). Als je dat gedaan hebt kom je niet zo snel voor verrassingen te staan dan wanneer je dit niet doet. ;)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:58

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik wil me even aansluiten bij Excrusiator.

Je wilt: Agenda + aantekeningen maken.

Palm!

Zo'n palm is ideaal qua formaat, dat voorop. Het grafiti handschrift kost enige oefening, dus hou daar rekening mee, het is heel makkelijk, het went snel, maar er is gewoon een leercurve. Als het eenmaal goed gaat, gaat het verbazend snel.
Maar zeker niet zo snel als een kb. Voor aantekeningen is een (fullsize) kb eigenlijk het beste.

Je kunt overwegen om in de toekomst dan ook zo'n extra opvouwbaar kb te kopen, heb ik ook gedaan en dat is echt super, mits je 10 vinger blind typt natuurlijk.

Ga naar de winkel en probeer zo'n ding, dan pas kun je echt oordelen. Ondhoudt ook dat voor de palm duizenden en duizenden gratis leuke progsels zijn of heel goedkoop, bijvoorbeeld de palm wijzer (Nederlandse spoorwegen reisplanner), METRO (gratis), voor tram en metro en meer van dat soort troep.

Als je een palm koopt, kijk dan of je niet stiekem toch genoeg geld hebt voor 8 mb. Besef dat 2 mb genoeg is voor de standaard applicaties, maar als je een beetje lol met dat ding krijgt en wat meer apps dr op wil gooien (of op je palm de krant wil lezen, werkt prima) is wat meer geheugen wel prettig. Besef dat 8 mb voor een palm echt een ZEE van geheugen is. Ik krijg het niet vol. Maar 2 mb is echt genoeg voor wat jij er mee wil.

Ik zou ook overwegen of je niet ergens voor een schappelijk prijsje een palm + kb 2e hands kan opdoen. Moet te doen zijn. Vraag eens op www.palmclub.nl
Pagina: 1