5 en 12 volt verwisseld na casemod: hdd dood?

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Nadat ik mijn case had gemod, heb ik alle hardware er weer in gezet. Ik heb de vergissing gemaakt om de 12 en 5 volt voor de hdd om te draaien |:( |:( (ivm. de voeding voor mijn baybus moest ik pinnetjes uit de molex trekken).
Maar ook nadat ik de 12 en 5 volt weer had omgedraaid, spinde mijn hdd nog niet. Het is een Seagate Barracuda ATA3. Weet iemand of deze schijf nog gered kan worden, en zo ja hoe?

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Ik vrees het ergste voor je...
Ik denk dat de 5v op de 12v aansluiting geen probleem is geweest. Maar het omgekeerde heeft denk ik intern wel het een en ander gesloopt.

=( Protected by witchcraft )=

• cashewnut
Balen... ik ruik btw niets branderigs ofzo.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Mij lijkt dat die ook dood is, als die op een goede voeding niks meer doet.

Ik heb pas ook een hdd crash gehad, na veel gelezen te hebben, is het misschien te doen om de PCB (zeg ik dat goed?) te vervangen door een exemplaar van exact het zelfde type HDD, schijnt te werken! Maar als er geen belangrijke data op stond zou ik proberen RMA aan te vragen of zo!?!?

btw, heb ooit een externe uitbreidings kit van iemand geleend (voor de parallele poort), ik kon het maar niet aan de gang krijgen en de hdd bleef maar aan het tikken. Na de voeding na gemeten te hebben, bleek de 5V ca 8 à 9 Volt te geven en de 12V gaf 21 Volt! Maar toch heeft de hdd het overleefd...

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik denk dat de controller van je motortje het nu heeft begeven. maar als je smd kan solderen komt het helemaal goed :)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• cashewnut
smd solderen... daar heb ik niet al te beste ervaringen mee. Mijn Athlon Classic ging er bijna aan toen ik dat deed.

The Collector: Wat is RMA?

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:00
Return Material Authorization

Stay safe

• cashewnut
Master FX schreef op 14 november 2002 @ 23:35:
Return Material Authorization
En dat is...?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Kun je je hdd terug sturen naar de fabrikant als die onder de garantie valt, krijg je meestal een nieuwe terug, moet je alleen verzend kosten betalen...

Had ik ook met mijn 2 jaar en 49 weken oude hdd die gecrashed was (zat 3 jaar garantie op!!), op website s/n nagekenen en online RMA aangevraagd, opgestuurd (ca. 8 euro of zo). Binnen een week had ik een nieuwe schijf (zelfde type). Was btw. wel Western Digital!

• cashewnut
Op deze schijf staan de besturingssystemen (windows xp en linux), verder eigenlijk niets belangrijks. De meeste belangrijke bestanden staan op een andere schijf.

Net ff op de Seagate website gecheckt:
In Warranty
Expiration 29-SEP-2004

Er zit dus nog RMA op, denk dat ik hem dus ff ga terugsturen.
Pagina: 1