Eén van onze applicaties draait 24/7 met een access-db (jaja, ik weet het..)als de db 's nachts geback-upt (
) wordt, slaat hij deze db over. Is dit eenvoudig te omzeilen met beperkte kennis van NT (server waar de db op staat). Hoe zal dat gaan als we de appl. herschreven hebben voor MySQL, levert dit ook problemen op ?
Imho ga je een MySQL op een andere manier backuppen dan een access db.
Bij een access db ga je waarschijnlijk gewoon de mdb file gaan kopieren, maar aangezien deze open staat, wordt hij dus niet meegekopieerd. (Hoe je dat nu kunt omzeilen -> 's nachts de connectie met de db sluiten
)
Een MySQL db ga je op een andere manier backuppen, en ik geloof niet dat het een probleem is om een backup uit te voeren als er open connecties zijn naar de database.
Bij een access db ga je waarschijnlijk gewoon de mdb file gaan kopieren, maar aangezien deze open staat, wordt hij dus niet meegekopieerd. (Hoe je dat nu kunt omzeilen -> 's nachts de connectie met de db sluiten
Een MySQL db ga je op een andere manier backuppen, en ik geloof niet dat het een probleem is om een backup uit te voeren als er open connecties zijn naar de database.
https://fgheysels.github.io/
Een MySQL-db is toch niet meer dan een directory-structuur op je HDD met wat toeters en bellen eraan + bep. bestandsindeling ?