Boxlight 6700, kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Ik ben een hometheatre aan het inrichten, boxen e.d. heb ik al, maar nu ben ik rond aan het kijken voor een beamer. Ik kreeg van iemand deze aanbieding:

Boxlight 6700
XGA resolutie
400 ANSI lumen
500 uren op de lamp (gaat 2000 uren mee)
Projector produceert 39.0 dB

Afbeeldingslocatie: http://www.projectorcentral.com/images/projectors/infocus/lp730.jpg

voor 500 euro
en ik kan er een lamp (ook 500 uur erop) bijkopen voor 50 euro.

Ik heb al gekeken op projectorcentral e.d. maar nu wil ik het laatste woord van jullie hebben, aangezien jullie toch beter zijn ;)

Mijn budget is precies dit, rond de 500 euro.
Wat denken jullie, doen of niet?

(P.S. De foto die erbij staat is van de infocus lp730, welke hetzelfde is als de boxlight 6700)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij is 550 euro met een extra lamp erbij een erg nette prijs, dus ik zou het doen. Maar realiseer je wel dat het contrast niet overhoudt, en dat het zwart lang niet zo zwart is als op je monitor. Maar als je je daar al te erg aan stoort, en wat meer geld hebt gespaard, denk ik dat je hem voor dezelfde prijs ook wel weer kwijtraakt.

• OverSoft
Dit wordt mijn eerste projector, waarschijnlijk ga ik mijn "theater" nog wel uitbouwen, maar ik wou klein beginnen. Ik heb de persoon in kwestie inmiddels al gemaild en gezegd dat ik het doe :) Op naar mijn eerste echte hometheatre!

• Nikel
  • Niet online
Euh, ik zou het ding wel kopen nadat je hem met eigen ogen gezien hebt... Wie weten zitten er krassen op de lens, hangt er nog een afgeknipte staalkabel aan omdat ie gejat is, zijn er 200 dode pixels, of noem maar op. Kijk gewoon rustig naar een stukje film, de huidige eigenaar kan echt niet verwachten dat je hem koopt zonder gezien te hebben.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

400 ansi lumen, dat is erg weinig, als ik jou was zou ik nog even door gaan sparen voor een betere

• Nikel
  • Niet online
Brazza schreef op 15 november 2002 @ 01:34:
400 ansi lumen, dat is erg weinig, als ik jou was zou ik nog even door gaan sparen voor een betere
Als je nou nog had gezegd dat het contrast aan de lage kant is, okee... Die 400 is op papier idd niet veel, maar er zit toch gewoon een 150W lamp in, dus zo weinig lichtopbrengst zal het ding ook weer niet geven, voor thuistheater zijn veel lumen niet echt van belang. Misschien zeg ik het nu weer helemaal fout, maar volgens mij heeft een redelijk populaire projector voor HT, de plus piano, ook maar 450 ansi.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Lijkt me een leuke deal voor dat geld. Gewoon doen.

Wat ik wel verdacht vind, is dat er een lamp bijzit die ook 500 uur op de teller heeft, ik vraag me af of dat niet gewoon de oude lamp is, die dood is nu. Dan is het zonde van de 50 pleuro.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Brazza schreef op 15 november 2002 @ 01:34:
Dat is gelul, je moet niet met veel daglicht gaan zitten kijken. Maar ik neem aan dat als je een HT gaat bouwen, je ervoor gaat zorgen dat het donker in je kamer wordt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• OverSoft
tuurlijk ga ik eerst kijken, ik ga zomaar niet iets blind kopen. Ik verduister mijn thuisbioscoop natuurlijk (zwarte gordijnen, doeken op muur e.d.) En ik ga ook de lamp die er bij zit testen. Volgende week zaterdag ga ik erheen (met de trein van eindhoven naar rijswijk...) en we zullen zien :)

Verwijderd

de prijs is zeer laag , ook van de lamp
ik zou doorsparen , want de lamp is geen uhp
Pagina: 1