Toon posts:

mission fs-mm1 - geknepen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een setje mission fs-mm1 gekocht, en nu valt het me op dat het geluid 'geknepen' klinkt. Vooral rond het middengebied.

Nu vraag ik me af of (aangezien mission niet een simpel hifi merk is, maar toch geluidskwalitatief beter dan gemiddeld) ik 'goed' geluid niet van mijn pc gewend ben, of dat het geknepen klankbeeldje daadwerkelijk een eigenschap is van het NXT principe.

Heeft er hier iemand dezelfde ervaringen met dat setje, of kan iemand me er meer over vertellen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Heb je het in de winkel geluisterd ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heb je ze wel goed aangesloten, niet dat ze in tegenfase werken? want dat klinkt altijd kut :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn goed aangesloten, rood op rood, zwart op zwart :) is niet moeilijk.
Ze klinken eerder een beetje schel.
Heb je het in de winkel geluisterd ?
Als ik nou nee zeg, ga je me dan niet meer helpen? B)

Ik heb ze ongeluisterd online gekocht, ervanuitgaande dat mission gewoon goed klinken.

Als ik de EQ in winamp op uit zet (alles 0db) klinken ze schellig, nu vraag ik me af of dat aan het type speaker ligt.

Over het algemeen ben ik erg tevreden hoor, begrijp me goed, het klankbeeldje is mooi breed en diep, en ze zijn erg gedetaileerd, alleen iets schel. En ik vind ze er erg kicken uitzien. Alleen ben ik benieuwd naar reacties van anderen die ook zo'n setje hebben.

• Chiron

Chiron

uhh oke dus ik begrijp dat je je je pc er op aangesloten hebt?

hang er eens een gewone cd speler aan en speel een cdtje af... kans is groot dat het gewoon aan de kwaliteit van je mp3tje ligt... en dat je het daarvoor nooit merkte

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 23:07:
Ze zijn goed aangesloten, rood op rood, zwart op zwart :) is niet moeilijk.
Ze klinken eerder een beetje schel.

[...]

Als ik nou nee zeg, ga je me dan niet meer helpen? B)
Nee hoor, ga je alleen vertellen dat dat stom is :o En dat elk merk wel is een slecht type kan uitbrengen. Heb er zowel een positief als negatief verhaal over gehoord.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ener-G schreef op 14 November 2002 @ 23:10:
hang er eens een gewone cd speler aan en speel een cdtje af...
wow, wat klinkt een pc verrot man!! (of wat zijn dit goeie speakertjes!!)
goeie tip! thx!! :)

• Chiron

Chiron

hahaha serieus? wat voor geluidskaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Een gewone Creative SB Live Player 5.1
Maar ik heb nu een beetje zitten spelen met de opstelling van de speakers en het subwoofertje, plus dat ik het EQ-tje van m'n winamp beetje heb ingesteld, en ze klinken nu echt een stuk beter op m'n pc. :)

(misschien is het ook wel die mythe dat muziek snachts beter klinkt? ;) )

• JT

JT

VETAK y0

Moet je is een cd op je pc afspelen en die EQ uitzetten, is kijken oft echt aan je pc ligt.

Ecodan warmtepomp

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

[quote]Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 23:07:

Ik heb ze ongeluisterd online gekocht, ervanuitgaande dat mission gewoon goed klinken.

Als ik de EQ in winamp op uit zet (alles 0db) klinken ze schellig, nu vraag ik me af of dat aan het type speaker ligt.

quote]

|:(
Hoe kan je nou zoiets als speakers online kopen als je ze nooit hebt gehoord?
Niets is zo subjectief als speakers en als je ervan uitgaat dat merken met een "naam" goed zijn raad ik je aan om je eerst eens goed te orienteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ze klinken al kicken hoor :)
laten we zeggen dat ik qua keuze mazzel heb gehad
(ik heb als normale speakers ook missions, en altijd eigenlijk al missions gehad, en ken ze niet anders dan om hun neutrale klank, en die heb ik nu ook op mijn pctje :) )

• Chiron

Chiron

mmm creative.. hehe... tijd voor een nieuwe geluidskaart dan denk ik zo :)

Verwijderd

Ze moeten ook nog even inspelen >:) ;)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Het zal wel een beter geluid geven als je de digitale uitgang van je SB Live! gebruikt. (MOet je natuurlijk wel een digitale ingang hebben op je versterker :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ener-G schreef op 15 november 2002 @ 01:04:
mmm creative.. hehe... tijd voor een nieuwe geluidskaart dan denk ik zo :)
Wat is een beetje een goeie geluidskaart dan? Ongeacht de prijs?
Pagina: 1