Toon posts:

[XP] Zwart scherm.. Niks werkt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Me pa zegt net dat z'n computer niet meer wil opstarten, ik moet het weer fixen dus, Zucht.

Hoe begon het, Me pa was aan het werken in MS Outlook en opeens liep hij helemaal vast ( de pc ;) ).. Hij drukt dus op de RESET knop en vervolgens loopt ie weg. Komt ie er later achter dat hij een zwart scherm ziet met alleen een mouse cursor.
Ik nog keer reboten, na het WINDOWS LOADING SCHERM krijg ik meteen het zwarte scherm.. Zie alleen een muis pijltje en verder nix.. geen loading niks.
Ik dus opnieuw opstarten en F8 .. Kies eerst voor Laatste goedwerkende config.. geen resultaat.. Ook veiligemodes is een zwart scherm met "veilige mode" en een pijltje..
Ik dus die diskettes er in (6 stuks, beginnen bij de 1e) en dan rateld ie ff.. daarna zegt ie "Setup is inspecting hardware bla bla " Bang valt ie uit .. en reboot ie ( :? )..
Dus er is iets fout met de hardware.. ik heb nix veranderd.. Iemand enig idee of dit op te lossen is .. formateren werkt dus ook niet.. is een mogelijkheid om ff die HDD er uit te halen en alle belangrijke docs er af te halen, dat lukt wel. . maar hoe krijg i khet dan voor me kaar.. Gewoon ff die hdd in mijn pc formateren ofzow ?? Iemand tips.. Heb de search gebruikt maar daar ging het over nieuwe hardware.. dat heb ik dus niet

(damnz wat een verhaal.. zucht.. help me :'( )

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Standaardvragen, als je search had gebruikt had je daar al naar gekeken: Wat is de tempratuur van je CPU? memtest86 gerunt? Alle hardware gestript op 1 reepje geheugn, cpu en videokaart en hd na etc.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. het is een pentium 3 800 mhz.. hij gaf wel in de bios aan dat ik de mhz moest controleren omdat die niet klopte.. is dus wel zo .. want hij stond altijd op 800 .. kan ik hem niet wat lager zette?? verder is de temp heel laag 40 ofzow.. ik zal morgen ff alle hardware controleren .. memtest hoe run ik da? :)

Verwijderd

Topicstarter
ben nu memtest aan het runnen

Verwijderd

Topicstarter
jezus hoe lang duurd die test he ??

heb 256 + 128 mb .. en hijs nu al 50 min bezig.. met 628 errors :) is er nu 1 van de twee strippies stuk? of zit ie er niet goed in ofzow ?? mooi klote.. want ik hoop dat het die van 128 is want die van 256 heb ik 3 maanden geleden gekocht

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 22:38:
jezus hoe lang duurd die test he ??

heb 256 + 128 mb .. en hijs nu al 50 min bezig.. met 628 errors :) is er nu 1 van de twee strippies stuk? of zit ie er niet goed in ofzow ?? mooi klote.. want ik hoop dat het die van 128 is want die van 256 heb ik 3 maanden geleden gekocht
Dan hoop ik eerder dat het de 256 is, want daar zit waarschijnlijk nog wel garantie op ;). Je kunt een van de twee stripjes er uit halen en vervolgens kijken of de PC het weer wel goed doet. Zoniet, dan het andere stripje erin en opnieuw kijken of het werkt :).

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 14 november 2002 @ 22:41:
[...]
Dan hoop ik eerder dat het de 256 is, want daar zit waarschijnlijk nog wel garantie op ;). Je kunt een van de twee stripjes er uit halen en vervolgens kijken of de PC het weer wel goed doet. Zoniet, dan het andere stripje erin en opnieuw kijken of het werkt :).
hahah jah dat klopt.. op die andere.. ach daar doen ze niet moeilijk over.. maja.. we zien wel .. ik had zelf ook al zo'n idee om te testen welke het is .. iig bedankt voor de reacties.. moet ik nu die hele test af laten lopen ? ?want hij begint weer opnieuw lijkt het .. of met de 2e strp.. zucht.. duurt me te lang .. . ik cancel de test.. en ga morgen ff een strippie verwijderen
kijken welke het is ..tx
Pagina: 1