[php] Imagejpeg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,
k heb een scriptje gemaakt om foto's (de locatie er van) uit een database te halen en op kleiner formaat weer te geven. (thumbnails dus eigenlijk). Maar nu haal ik dus meerder plaatjes uit de database maar er wordt er maar 1 weer gegeven!? :? Het gaat om het onderstaande script.

<?php
$query = "select * from foto where (datum) = ('$datum')";
$result = mysql_query($query) or die ("Fout! Er kunnen geen foto's uit de database gehaald worden!");
while ($record = mysql_fetch_object($result)){

$datum = stripslashes($record->datum);
$foto = ($record->foto);

$foto = imagecreatefromjpeg("$foto");
$foto_x = imagesx ($foto);
$foto_y = imagesy ($foto);

$new_x = $foto_x / 2;
$new_y = $foto_y / 2;

$new_img = imagecreate ($new_x, $new_y);

imagecopyresized ($new_img, $foto, 0, 0, 0, 0, $new_x, $new_y, $foto_x, $foto_y);

imagejpeg($new_img);
?>

Het MOET haast wel aan imagejpeg liggen want wanneer ik boven imagejpeg echo "$new_img"; doe geeft ie wel meerdere recource id's weer!

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Verwijderd

verschillende punten:

- zoals je imagejpeg nu gebruikt, wordt t plaatje direct naar de browser gestuurd.
- ik zie geen Header("Content-Type: Image/JPEG") in je code, vooropgesteld dat je t plaatje ook wilt afbeelden
- denk je dat de browser t gaat snappen als je meerdere plaatjes direct naar de browser streamt? denk t niet :)

dus of 1 plaatje tegelijk in combinatie met een Header() of een bestandsnaam opgeven bij ImageJpeg() zodat de browser niet over de zeik gaat.

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Je hebt toch een plaatje en daar plak je elke keer een plaatje overheen dus het eindresultaat zal het laatste plaatje zijn, of zie ik iets over het hoofd.

*te laat, mijn voorganger is nog duidelijker ook :( *

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, maar t wil nog niet helemaal. ik kies de manier om en een bestandsnaam bij op te geven. Ik neem aan dat je hier de originele naam bedoelt die uit de database wordt gehaald?!?! dus het volgende

imagecreate($new_img, $foto);
als ik dit laatste doe geeft ie helemaal nix weer. Of begrijp ik je nu ff helemaal verkeerd?!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 21:47:
Thnx, maar t wil nog niet helemaal. ik kies de manier om en een bestandsnaam bij op te geven. Ik neem aan dat je hier de originele naam bedoelt die uit de database wordt gehaald?!?! dus het volgende

imagecreate($new_img, $foto);
als ik dit laatste doe geeft ie helemaal nix weer. Of begrijp ik je nu ff helemaal verkeerd?!?
lezen... :)