Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

processor bay los van mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier, of je je processor bay ook naast je mobo kan zetten en dan alle pinnen juist aansluiten op je mobo...? met een paar draadjes...., zodat je je processor bijvoorbeeld in een apart kastje kan zetten... 8)7
Dat zou namelijk erg gaaf zijn voor mn mod...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat gaat niet lukken, je zou teveel weerstand krijgen.
En buiten dat, hoe wil jij alles netjes solderen?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

zou moeten kunnen maar het is wel een multilayer pcb duz los solderen zou ik niet doen

Verwijderd

Ik denk dat door het verlengen van die aansluitingen teveel storing/vertraging ontstaat... dat zal in 9 van de 10 gevallen niet werken denk ik... Het idee is leuk, maar je CPU denkt daar vast anders over...

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

draai eventjes je cpu om...
veel geluk hoor :X :O

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
neey, teveel weerstand, daarom is een cpu ook zo klein, om de weerstand zo laag mogelijk te houden.....

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
ehm..., niet echt bemoedigend.... andere oplossingen.., misschien om die storing te voorkomen.....?

• bazs2000

bazs2000

Nee, sorry, het zit hem gewoon in de lengte van de aansluitingen. Maak die te lang en er treedt singaalverlies op, en die krijg je er zelfs met ferrietringen niet uit. :)

Verwijderd

Hier vraag je me wat:p, volgens mij is dit echt niet mogelijk hoor.

Verwijderd

uhm het hangt van je CPU af... maet een P1/75 zou ik het nog wel aandurven, maar alles boven de 100MHz wordt toch wel errug moeilijk, zeker over grotere afstanden. Weerstand is absoluut niet het probleem, maar storingen des te meer. Elke draad die waggelt op een hoge frequentie is nl. een zendantenne, vooral als er veel stroom doorheen loopt. Lijnen waardoor juist weinig stroom loopt is weer een perfecte ontvanger van deze storing. En hoe hoger de frequentie, hoe dramatischer de storing wordt....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Gaat idd niet lukken nee

weerstand heeft er minder mee te maken, maar de looptijd van je signalen wordt veeel te groot

maar met een 386 op 16MHz zou het heel misschien lukken :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
geen draden die dat tegen gaan....?????

Verwijderd

het is jou topic, als je het leest kun je ook je eigen vragen beantwoorden

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
384pinnetjes ieder met een ferrietring eromheen :)

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:35
Sine schreef op 14 november 2002 @ 21:18:
Gaat idd niet lukken nee

weerstand heeft er minder mee te maken, maar de looptijd van je signalen wordt veeel te groot

maar met een 386 op 16MHz zou het heel misschien lukken :P
-----------------------------------------------------------------------------------------

Nou ik denk dat de looptijd niks uit maakt ,stroom gaat namelijk erg snel,

Denk ook niet dat het gaat lukken, maar je weet maar nooit.
Ik zou zeggen probeer het eens :) als het wekt nou dan wil ik wel eens wat pic's zien

• bazs2000

bazs2000

MoNo79 schreef op 14 November 2002 @ 22:12:
Nou ik denk dat de looptijd niks uit maakt ,stroom gaat namelijk erg snel,
Tja, aan de stroom zal het niet liggen maar de frequentie gaat wel degelijk tegenwerken. :)

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
K ben bang dat je dan errg viel storing :( gaat krijgen en dat het niet echt lekker wil werken daardoor. Maar wel leuk idee >:)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Het idee is op zich wel cool... Stel je voor:

Je zit nu in de huiskamer/slaapkamer/op zolder/etc met zo'n noizy processorcooler die teveel herrie maakt... haal dan gewoon fff je processorsocket van je mobo af en verleng de aansluitingen met een meter of 25... leg je CPU in de koelkast in de keuken (of vriezer voor de die-hard-overclockers ;)) Weg herrie.. cpu goed gekoeld :D

edit:
Een draadloze CPU klinkt ook wel cool :D :: WiFi CPU

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ach kap nou joh, koop gewoon een goeie stille koeler. Het kan gewoon niet ivm timing en storing.

• Squee
  • Laatst online: 07-06 14:28
Er was indertijd een soort 286-upgrade voor de XT, die zat dan op een insteekkaartje en werd met een soort kabel op de socket aangesloten waar eerst de 8086 of 8088 in zat. Maar tsja, op 8 Mhz was dat nog wel te doen, en hoeveel pinnetjes sprak je toen nog over, nog geen 40 volgens mij :)

Het is gewoon niet te doen bij hedendaagse processoren, al is het alleen maar om het aantal pinnen dat ze tegenwoordig hebben. Zo dicht op elkaar te solderen zonder per ongeluk twee pinnen te verbinden is al extreem lastig, een foutje en je mobo is weg... :'(

Please do not contact me telepathically.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Er zijn wel converters, maar zover ik weet niet om echt iets naast je mobo te laten zweven. Lijkt me niet handig omdat je dan toch wel heel erg veel last hebt van storing.
Misschien maar een oude proc. gewoon los in je case hangen als alternatief, hoef je er ook geen koeler op te zetten. Ziet het er meteen ook wat leuker uit lijkt me ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Dit is al door iemand eerder gevraagd, dus zou ik daar kijken als ik jou was.
Maar ik dee lde mening met de meesten hier, de kans op een storing is enorm groot.

Ach ja..........

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 21:05:
Weet iemand hier, of je je processor bay ook naast je mobo kan zetten en dan alle pinnen juist aansluiten op je mobo...? met een paar draadjes...., zodat je je processor bijvoorbeeld in een apart kastje kan zetten... 8)7
Dat zou namelijk erg gaaf zijn voor mn mod...
Niet mogelijk. Een processor is zeer timings gevoelig. Draad weerstand levert niet alleen een verzwakking van signalen op maar ook een vertraging. Als je doet wat je bovenstaand gaat het om de volgende redenen niet werken.

signalen uit het lood door latency verschillen
signalen te zwak door extra weerstand
draden zo fijn solderen gaat niet iedereen lukken, mij iig niet

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Terror schreef op 15 november 2002 @ 01:23:
[...]

Niet mogelijk. Een processor is zeer timings gevoelig. Draad weerstand levert niet alleen een verzwakking van signalen op maar ook een vertraging. Als je doet wat je bovenstaand gaat het om de volgende redenen niet werken.

signalen uit het lood door latency verschillen
signalen te zwak door extra weerstand
draden zo fijn solderen gaat niet iedereen lukken, mij iig niet
Afgezien daarvan.... Je vergeet iets simpels :)
Als je dit zou doen je krijg het allemaal vast etc. je krijgt dan nooit de timings tussen je chipset, geheugen goed dat het fatsoenlijk werkt....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

/onmogelijk
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.