Toon posts:

USB PCI-kaart wordt niet (?) herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 systemen: een PII 350 op Win98SE en een PIII600 op Win2k
Vorig jaar heb ik op de HCC voor 20 piek een pci-kaartje gekocht met 2 USBpoorten. In die PII geprikt en die zag 'em zonder problemen, kaartje deed het er prima in, geen drivers nodig of wat dan ook.

Nu had ik in de PIII extra usbpoorten nodig, dus ik het kaartje overgezet (PII kon 'em wel even missen ;) ). Maar daar krijg ik hem niet aan de praat? Heb ook geen flauw idee naar wat voor drivers ik zou moeten zoeken?

Het lijkt erop dat Win2k 'em wel ziet, maar er verder niets mee doet.
In apparaatbeheer staat in het rijtje USB-conrollers ook 'niet-ondersteunende VIA USB Universal Controller'. Betekent dit dat ik het gewoon kan schudden met dit kaartje in deze pc, of is er nog een andere oplossing?

Verwijderd

Moet je ff andere via driver proberen zijn wel te vinden met google, dan moet het wel werken. Of de universele drivers proberen die wil in windows zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap ondertussen dat ik blijkbaar toch een driver nodig heb... maar hoe weet ik welke en hoe zorg ik dat dat ding zichtbaar wordt? Als ik bij "-niet-ondersteunende VIA USB Universal Controller" bij eigenschappen kijk (ik denk tenminste dat dat 'em is) staat er dat de juiste drivers zijn geïnstalleerd?

En win2k vìndt em niet eens?

Verwijderd

Als je daar op eigenschappen klikt kan je ook driver wijzigen/updaten kiezen. Dan kies je via controller rev4. Zou dan moeten werken, heb dat probleem ook wel eens gehad met zo'n kaartje. Was een sitecom ding volgens mij.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 21:14:
Ik snap ondertussen dat ik blijkbaar toch een driver nodig heb... maar hoe weet ik welke en hoe zorg ik dat dat ding zichtbaar wordt? Als ik bij "-niet-ondersteunende VIA USB Universal Controller" bij eigenschappen kijk (ik denk tenminste dat dat 'em is) staat er dat de juiste drivers zijn geïnstalleerd?

En win2k vìndt em niet eens?
Tja, klinkt als een duidelijk geval van Windhoos :+

Zoek de chip op het kaartje, download bij www.via.com de Win2K drivers en installeer die.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 14 november 2002 @ 21:17:
[...]

Tja, klinkt als een duidelijk geval van Windhoos :+

Zoek de chip op het kaartje, download bij www.via.com de Win2K drivers en installeer die.
Was het maar zo makkelijk :/
Ik zocht de chip, vond op de microsoft supportsite het volgende:

Unsupported Via VT83C572/VT82C586 PCI-to-USB Chip Sets
<blaat>
MORE INFORMATION
These chip sets are unsupported because of problems in the input/output (I/O) port aliasing that can only be resolved in the chips themselves.

Máár, vond op driverguide.com toch een driver met vermelding van 'thanx mate, works excellent" of zoiets, dus ik dacht: moet bij mij ook kunnen..

Ondertussen probeer ik de pc weer aan de praat te krijgen :/ Zelfs in veilige modus opstarten lukte niet meer |:(

Leuk, zo'n HCC-koopje...

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 22:32:
[...]

Was het maar zo makkelijk :/
Ik zocht de chip, vond op de microsoft supportsite het volgende:

Unsupported Via VT83C572/VT82C586 PCI-to-USB Chip Sets
<blaat>
MORE INFORMATION
These chip sets are unsupported because of problems in the input/output (I/O) port aliasing that can only be resolved in the chips themselves.

Máár, vond op driverguide.com toch een driver met vermelding van 'thanx mate, works excellent" of zoiets, dus ik dacht: moet bij mij ook kunnen..

Ondertussen probeer ik de pc weer aan de praat te krijgen :/ Zelfs in veilige modus opstarten lukte niet meer |:(

Leuk, zo'n HCC-koopje...
Ook niet als je het kaartje eruit haalt als je gaat opstarten :?
CMOS clear dan maar :)

waarom heb je die drivers dan niet van driverguide.com :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Topicstarter
Het kaartje ìs er nu uit.. ik zit weer achter de goeie pc te forummen ;)
Zonder extra usbpoorten, dat wel.

En die drivers hèb ik ook van driverguide.com. Daarna ging het dus volledig mis.
Pagina: 1