Weet iemand toevallig een gratis programma waarmee je een plaatje een hogere resolutie mee kan geven. Ik weet dat dit bijv. met photoshop kan maar dat is helaas niet gratis. Iemand enig idee?
Kun je het mischien ietwat beter uitleggen..
Plaatjes een hogere resolutie geven???
Is dat vergroten? Verkleinen?
Verkeerde Forum BTW en weet niet hoelang deze open zal blijven.
Plaatjes een hogere resolutie geven???
Is dat vergroten? Verkleinen?
Verkeerde Forum BTW en weet niet hoelang deze open zal blijven.
irfanview is freeware en kan ook resizen.. www.irfanview.com of een tucows mirror.
verder had je met google dit ook zo kunnen vinden denk ik hoor.
Plaatje krijgt trouwens geen hogere resolutie, je vergroot 'm alleen, de kwaliteit wordt er niet beter op..
verder had je met google dit ook zo kunnen vinden denk ik hoor.
Plaatje krijgt trouwens geen hogere resolutie, je vergroot 'm alleen, de kwaliteit wordt er niet beter op..
met paint kan je ook plaatjes uitrekken
Ik zal ff het verhaal compleet uitleggen. Ik ga binnenkort een site openen www.gamecovers.org (nu nog www.gamecovers.cjb.net) Deze site laat ik vanaf thuis draaien. Maar om die covers met een goede kwaliteit uit te kunnen printen (vooral tekst) moet de kwaliteit hoger gezet worden. Maar zo'n bestand is dan gelijk minimaal rond de 300KB (jpeg). De tekst is dan wel mooi scherp. Daaronder wordt de tekst niet goed scherp uitgeprint. Nu zat ik te denken als ik de kwaliteit gewoon wat lager zet en dat de gene die de cover download samen met een gratis programma de resolutie hoger zet. Dan wordt het bestand een stuk kleiner. Lijkt mij dat dit zo en zo kan toch??
of je zet er een plaatje neer met niet zo hoge resolutie en pakt het orginele plaatje in die ze dan kunnen downloaden
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Nee.
Dan verlies je een hoop kwaliteit.
Je kan beter kleine thumbnails op je site zetten en die linken naar de grote files.
Dan verlies je een hoop kwaliteit.
Je kan beter kleine thumbnails op je site zetten en die linken naar de grote files.
Ik zet er zo en zo het plaatje zelf niet in.
Alleen een zip file met de cover erin.
Maar dan is het toch nog rond de 300KB
En dat is niet echt fijn als je maar een upload van 14 kb per sec. als max heb
128kbit upload en zo'n site hosten gaat niet samen.. Kwaliteit kan omlaag, heb je kleine plaatjes.ccm1982 schreef op 14 november 2002 @ 20:57:
Ik zet er zo en zo het plaatje zelf niet in.
maar als je fatsoenlijke adrukken wilt kunnen maken houd je gewoon grotere files... Gooi gewoon alle (grote) files op een chello/@home/whatever webspace, en thumbnail daar naar toe
Hoe kan dat nou?ccm1982 schreef op 14 November 2002 @ 20:51:
Nu zat ik te denken als ik de kwaliteit gewoon wat lager zet en dat de gene die de cover download samen met een gratis programma de resolutie hoger zet. Dan wordt het bestand een stuk kleiner. Lijkt mij dat dit zo en zo kan toch??
Als de kwaliteit van een plaatje zo slecht is dat tekst onscherp is, dan wordt het toch niet opeens beter door de resolutie aan te passen? Waar wordt volgens jou dan die extra informatie vandaan gehaald om de tekst weer scherp te krijgen???
Oftewel, als je de resolutie verhoogd van zo'n plaatje zie je alleen maar beter wat voor'n kut-kwaliteit 't is.
btw, 300kb voor een cover is toch al peanuts.
Het gaat niet om het plaatje. Het gaat om de tekst die je bij de cover neerzet (de achterkant). Die tekst zet ik met photoshop erin. Bij een lage resolute wordt de tekst onscherp. Hoe hoger je de resolutie zet hoe scherper te tekst wordt.
ccm, of je bent eigenwijs, of je snapt het nog steeds niet
ik citeer 

Wat je MOET doen is er thumbnails van maken, down dat ergens (zoek het zelf) (zon autothumbnailer) die pleur je op je site. Die thumbnails laat je verwijzen naar de GROTE plaatjes.
Ik koop ook altijd kleine pakken melk en pomp ze op tot 3 liter pakkenNu zat ik te denken als ik de kwaliteit gewoon wat lager zet en dat de gene die de cover download samen met een gratis programma de resolutie hoger zet. Dan wordt het bestand een stuk kleiner. Lijkt mij dat dit zo en zo kan toch??
Wat je MOET doen is er thumbnails van maken, down dat ergens (zoek het zelf) (zon autothumbnailer) die pleur je op je site. Die thumbnails laat je verwijzen naar de GROTE plaatjes.
Je bent trouwens goed bezig ccm1982, de meest onzinnige vragen en weinig bijdrage aan het forum.
-
Hij bedoelt de met de texttool in photoshop als je vergoot dat de resolutie ook groter wordt. Dit komt omdat de texttool van photoshop niet met pixels (afbeeldingen) maar met vectors (lijnen zoals in flash etc.) werkt (als je niet gerasteriseerd hebt). Daarom; wat voor een bestand is die cover? Als het .psd file is kan het wel met die tekst, als het gewone image file is als jpg en gif kan het niet.Allochtoon schreef op 14 November 2002 @ 21:21:
ccm, of je bent eigenwijs, of je snapt het nog steeds nietik citeer
[...]
Ik koop ook altijd kleine pakken melk en pomp ze op tot 3 liter pakken
Dat neemt niet weg dat de topicstarter veel duidelijker moet zijn
Indien het dus een psd file betreft: zoek eens met google als je freeware psd editors hebt
Doe dat dan via ICQ/SeM of whatever, jouw post voegt ook niets toe.Juicy schreef op 14 november 2002 @ 21:26:
Je bent trouwens goed bezig ccm1982, de meest onzinnige vragen en weinig bijdrage aan het forum.
hehe sorry.
Dacht dat ik wel doorhad wat thumbnails zijn. Maar als ik het zo lees niet dus. Ga nu gelijk ff kijken.
Thanks
Dacht dat ik wel doorhad wat thumbnails zijn. Maar als ik het zo lees niet dus. Ga nu gelijk ff kijken.
Thanks
..nee jij bent lekker constructief bezig...Juicy schreef op 14 november 2002 @ 21:26:
topicstarter:
'n thumbnail is een verkleinde weergave van je originele document, dus kleiner in aantal pixels.
Om de download size te verkleinen moet je niet met resoluties gaan klooien maar je moet je bestanden gewoon zippen, of rarren.
Maar ik denk dat het veel belangrijker is om bij het begin te beginnen en dat is door te krijgen hoe het verhaal met resoluties en afmetingen werkt... succes
Resolutie verhogen wordt gedaan door extrapolatie, daar wordt het echt niet scherper op hoor.
de betaler vervuilt
rustig,rustig...denk aan het hart.
mja, da's bij JPG's 9 van 10x of misschien wel 99 van de 100x nutteloos omdat de compressie al zo optimaal mogelijk is. Misschien dat je een procentje of 3 tot 5 kan pikken maar dan is het sop de kool niet waard..DeFeCt schreef ook nog:
Om de download size te verkleinen moet je niet met resoluties gaan klooien maar je moet je bestanden gewoon zippen, of rarren.
Beste oplossing: als je profi over wilt komen moet je je ook profi kleden.
Score een domeinnaam met wat ruimte en je bent goed bezig, wat je nu doet is verspilde moeite. De bezoekers zullen massaal afhaken als alle downloads binnen komen druppelen.
Om een lang verhaal kort te maken..
Plaatjes worden niet kleiner zonder zichtbaar kwaliteitsverlies en dat is nu precies wat je niet wilt. Mogelijk kun je wel externe compressie gebruiken als ZIP, maar als je plaatje al een eigen compressie meedraagt heeft dat meestal geen tot nauwelijks effect.
Beter is om het probleem bij de roots aan te pakken en te zorgen voor ruimte met meer bandbreedte, of om iemand te vinden die de files voor je wilt hosten. En daarvoor zit je in W&G aan het verkeerde adres.
Plaatjes worden niet kleiner zonder zichtbaar kwaliteitsverlies en dat is nu precies wat je niet wilt. Mogelijk kun je wel externe compressie gebruiken als ZIP, maar als je plaatje al een eigen compressie meedraagt heeft dat meestal geen tot nauwelijks effect.
Beter is om het probleem bij de roots aan te pakken en te zorgen voor ruimte met meer bandbreedte, of om iemand te vinden die de files voor je wilt hosten. En daarvoor zit je in W&G aan het verkeerde adres.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()