GeForce Ti4400 Hapert

Pagina: 1
Acties:

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 20:10
Ik zit met het volgende probleem.

Als ik bijvoorbeeld need for speed speel dan loopt het echt heel soepel.
Alleen soms hapert het beeld heel even en dan niet op die manier dat de kaart het niet aan kan maar gewoon ineens.
Ook doet hij dit als ik bijvoorbeeld test met 3dmark dan schokt ie ook gewoon ineens zomaar en daat dan weer gewoon verder.

Hoe kan dit?

Systeem : Athlon XP 2100+ met 512mb geheugen op Asus A7V333.
Ik installeer altijd de nieuwste detonater drivers.

Verwijderd

Iets meer specificaties en wat je zelf al geprobeert hebt zal wel handig zijn.
En of dit probleem zich pas sinds kort voordoet of altijd al, of sinds een bepaalde upgrade van zoniet soft- dan wel hardware.
Dank u :P

Verwijderd

ik heb zelf vrijwel hetzelfde, Asus ti4400, alleen XP1800 maar ik heb nergens last van?

zal wel driver probleem zijn

- nieuwste detonator
- nieuwste direct x

Verwijderd

Heb je dit ook als je zo weinig mogelijk hardware in je pc laat zitten? Welke windows versie? Temps van je cpu?

Ff wat voor info graag ;)

• Yohost!
CPU Temperature: 51 Graden
MB Temperature: 26 Graden

Merk Geforce : Club3d

Ohw ja wat ik me net herriner is dat de koeler van m'n geforcekaart niet lekker loopt. zit dus niet lekker in z'n lagers.
Misschien dat dit wat uitmaakt?

Verwijderd

Het kan zijn dat de GPU daardoor te heet wordt,
ik neem aan dat je nog garantie hebt?!?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Schakel eens wat achtergrond programma's eens uit zoals antivirus of zo. Heb je antialiasing of anisotropische filteren aan? Hoeveel haal je met 3dmark?

Verwijderd

Yohost! schreef op 14 November 2002 @ 20:55:

Ohw ja wat ik me net herriner is dat de koeler van m'n geforcekaart niet lekker loopt. zit dus niet lekker in z'n lagers.
Misschien dat dit wat uitmaakt?
Zet je kast eens open en kijk af en toe of de koeler nog goed draait, is dit niet zo moet je garantie vragen.

• Yohost!
pisart schreef op 14 november 2002 @ 21:01:
Heb je antialiasing of anisotropische filteren aan?
Hoe check ik dit?

3DMark 2001 SE Score : 8300 3D Marks

• Yohost!
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 21:06:
[...]

Zet je kast eens open en kijk af en toe of de koeler nog goed draait, is dit niet zo moet je garantie vragen.
Ja loopt neem ik aan nog steeds niet goed, als ik een tik tegen die kaart aangeeft gaat ie wel weer ff goed lopen, maar das tijdelijk.
Ik hoor hem duidelijk tikken als ik de kast open heb.

Heb nog garantie dus ga hem zeker omruilen maar vraag me eigenlijk af of dit ook met het probleem te maken heeft.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Welke detonaters heb je? Probeer is Nvmax of zo daar kan je dat allemaal zien. Uwe 3dmark score is wel redelijk laag. http://www.guru3d.com daar kan je Nvmax downloaden.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heb je dit probleem vooral met de nieuwe Need for Speed?

Dat schijnt een bug in het spel te zijn.

Ik heb er ook zeer veel last van

Met m'n Geforce 4 Ti 4200 schokt het spel vreselijk, zelfs in 640x480 16 bit en alle instellingen op z'n slechtst.

En ja, nieuwste NVidia drivers (40.72) en Audigy drivers al geïnstalleerd

Het maffe is nu, als ik de Geforce4 vervang door een TNT2 M64 kaartje, dan loopt het spel vloeiend, zelfs op 1024x768 32 bit en alles maximaal...

Maar ki8jk maar eens rond op de Need for Speed forums, dan zie je dat dit probleem zeer veel optreedt, vooral op snelle pc`s

Ik bedoel, P4 2GHz en 512Mb ddr moet snel zat zijn....

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Yohost! schreef op 14 November 2002 @ 21:07:
[...]

Ja loopt neem ik aan nog steeds niet goed, als ik een tik tegen die kaart aangeeft gaat ie wel weer ff goed lopen, maar das tijdelijk.
Ik hoor hem duidelijk tikken als ik de kast open heb.

Heb nog garantie dus ga hem zeker omruilen maar vraag me eigenlijk af of dit ook met het probleem te maken heeft.
Dus alleen als je een tik tegen je kaart aangeeft draait het koelertje goed?

Dan ligt het probleem waarschijnlijk ook daar, de core van de videokaart zal wel te heet worden.

Ik zou even met de kaart naar de leverancier gaan en het probleem aan hem voorleggen.

Verwijderd

Heb je niet toevallig een achtergrond progje aanstaan die je temps en geheugen gebruikt laat zien. Want hierdoor staat je systeempje heel even stil. En hoe jij het zo uitlegd lijkt het daar wel verdomd veel op.

Verwijderd

Yohost! schreef op 14 november 2002 @ 20:34:
Ik zit met het volgende probleem.

Als ik bijvoorbeeld need for speed speel dan loopt het echt heel soepel.
Alleen soms hapert het beeld heel even en dan niet op die manier dat de kaart het niet aan kan maar gewoon ineens.
Ook doet hij dit als ik bijvoorbeeld test met 3dmark dan schokt ie ook gewoon ineens zomaar en daat dan weer gewoon verder.

Hoe kan dit?

Systeem : Athlon XP 2100+ met 512mb geheugen op Asus A7V333.
Ik installeer altijd de nieuwste detonater drivers.
Het kan aan je spanning liggen. Als je voeding het niet meer aankan gaat je computer kiezen want je besturiigns systeem gaat ook verder op de achtergrond. Als je wel genoeg voeding hebt dan kan het aan je electrciteit net liggen in je huis zelf. Probeer is van een andere stop contact spanning te krijgen. :r

Boogiman ( m_de_cler@msn.com ) _/-\o_

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
athlon 1800+ op a7v333 met zelfde grafische kaart geeft al standaard bijna 10000 marks. Heb je niet eerder in je bios je AGP window te klein ingesteld? (minimaal 128 MB lijkt me)

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

En maar verder blaten,hij heeft toch al verteld dat z'n fan aan loopt.
Probleem gevonden,.........klaar.

• Palmboom
  • Laatst online: 26-05 13:47
ik heb dit probleem ook gehad, een van mijn harddiscs was toen gaar aan het worden (bad sectors etc. meteen teruggestuurd). Het heeft lang geduurd voordat ik het probleem gevonden had, maar waarschijnlijk stonden er textures o.i.d. in rotte sectoren waardoor het meer moeite kostte om deze in te laden ofzo.

Installeer 3D Mark eens op een andere fysieke schijf (andere partitie heeft geen zin) en draai eens een volledige schijfcontrole (dus zodat ie alle sectoren naloopt, duurt erg lang). Wie weet heb je hetzelfde probleem.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Yohost! schreef op 14 november 2002 @ 21:06:
[...]

Hoe check ik dit?

3DMark 2001 SE Score : 8300 3D Marks
8300 is best "laag" voor jou systeem :O

Verwijderd

Tha_TE schreef op 17 november 2002 @ 18:07:
[...]

8300 is best "laag" voor jou systeem :O
Daar waren we al al achter. We proberen nu de oorzaak te vinden van het schokken...

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Wat ook heeeeel belangrijk is dat je nieuwe AGP drivers hebt, dit verbetert de communicatie van het AGP slot en je OS.

Nieuwe drivers van je videokaart en Nieuwe DirectX is ook niet slecht.
Pagina: 1