Ik zoek (d)raad(loos)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Hoi luitjes,

Ik ben op zoek naar een draadloosnetwerkje in huis. Nu heb ik hier een aantal vragen over en ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen:

1. Ik heb een Linux server die als router dient en verbonden is aan een hub. Op deze server draait DHCP. Nu vraag ik me af of een wireless access point makkelijk te integreren is binnen mijn netwerk. Kan ik hem probleemloos aan mijn hub hangen en werkt hij binnen mijn bestaande 192.168.1.* subnetmask ? Ik wil namelijk mijn normale hub gewoon gebruiken voor mijn desktopcomputer

2. Ik twijfel tussen de volgende hardware componenten.
WAP's:
- ASUS WL-300 accesspoint
- 3Com® 11 Mbps Wireless LAN Access Point 2000
Ik kan alleen niet goed vinden wat juist de verschillen zijn tussen deze 2. Misschien kan iemand mij dit vertellen of een link geven van een goeie site ?

3. Ik zoek 2 PCMIA kaartjes. Adviseren jullie om voor hetzelfde merk te gaan als de WAP ? En waar moet ik precies op letten ?

4. 1 laptop moet werken op zo'n 25 meter afstand. Hier zit een dikke muur tussen en 2 termopeen ramen. Maakt dit wat uit voor infrarood ? Ik weet dat dit door muren heen gaat maar kan het zorgen voor storingen ?

5. Iemand nog andere tips ? Goede ervaringen met bepaalde merken ? Ik hoor het graag !

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk probleem dus ben benieuwd!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:18
Kijk anders is op linksys. Goedkoop maar wel goed. Ik heb zelf de router en een vriend van mij de acces point; lekkere dingen zijn het.
En ja, je kan een access point direct op je hub aansluiten

edit: 25 meter door een dikke muur heen wordt krap. Het bereik zal er erg door achteruit gaan, maar misschien is een exterene antenne wel een oplossing.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Hoi luitjes, Ook goedendag

Ik ben op zoek naar een draadloosnetwerkje in huis. Nu heb ik hier een aantal vragen over en ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen: Vast wel

1. Ik heb een Linux server die als router dient en verbonden is aan een hub. Op deze server draait DHCP. Nu vraag ik me af of een wireless access point makkelijk te integreren is binnen mijn netwerk. Kan ik hem probleemloos aan mijn hub hangen en werkt hij binnen mijn bestaande 192.168.1.* subnetmask ? Ik wil namelijk mijn normale hub gewoon gebruiken voor mijn desktopcomputerKn perfect, gewoon geen dhcp instellen op je accesspoint

2. Ik twijfel tussen de volgende hardware componenten.
WAP's:
- ASUS WL-300 accesspoint
- 3Com® 11 Mbps Wireless LAN Access Point 2000
Ik kan alleen niet goed vinden wat juist de verschillen zijn tussen deze 2. Misschien kan iemand mij dit vertellen of een link geven van een goeie site ?

3. Ik zoek 2 PCMIA kaartjes. Adviseren jullie om voor hetzelfde merk te gaan als de WAP ? En waar moet ik precies op letten ?Maakt niet uit, ga wel voor een degelijk merk

4. 1 laptop moet werken op zo'n 25 meter afstand. Hier zit een dikke muur tussen en 2 termopeen ramen. Maakt dit wat uit voor infrarood ? Ik weet dat dit door muren heen gaat maar kan het zorgen voor storingen ?Wireless is geen infra rood, gaat wel door muren, denk dat dit je wel lukt

5. Iemand nog andere tips ? Goede ervaringen met bepaalde merken ? Ik hoor het graag !Nope, geen tips of ervaringen

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Stalkert
heuker schreef op 14 november 2002 @ 21:01:
edit: 25 meter door een dikke muur heen wordt krap. Het bereik zal er erg door achteruit gaan, maar misschien is een exterene antenne wel een oplossing.
Volgens mij kan dit op die asus wl-300. Iemand betere opties ? Alhoewel het is maar voor internet en in principe is 1mbit genoeg voor mijn schoonvader ;)

Verwijderd

Let op!!!
Dia Asus kun je dus GEEN externe antenne aansluiten.!

Er zit wel een aansluiting op voor antenne echter in de gebruiksaanwijzing staat duidelijk vermeld dat Asus GEEN stekkers levert hiervoor.

Dan zou je denken is niet erg ik haal de stekker toch bij een andere shop.

NIET dus, de aansluiting is een speciale die door ASUS alleen wordt gebruikt, wij hebben deze namelijk eerst gekocht voor ons draadloos project (bridge bouwen tussen 2 lokaties van ca 450 meter).

We hebben ongeveer half Nederland af gebeld voor deze stekkers en ze zijn gewoonweg niet te koop, de aansluiting die ASUS gebruikt is geen bekende aansluiting. Ik heb niet 1 shop of onderdeel zaak gevonden die deze aansluiting kende. Het lijkt alsof de van de handsfree set afkomt van de gsm(is het niet).

Ik zou voor een Linksys gaan (hebben we nu ook) deze zijn goed en je kunt zonder problemen een externe antenne aansluiten, dit zijn wel gangbare aansluitingen.

Suc6

• Stalkert
Die linksys ziet er ook goed uit. Externe antenne wie weet misschien altijd wel makkelijk. Zou dit goed compatible zijn met PCMAI kaartjes van 3com ? Ik bedoel die met inklapbare antenne.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.