Vraag over kast

Pagina: 1
Acties:

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik ben van plan een nieuw systeempje te bouwen maar nou heb ik het volgende probleem.
Ik vond deze: http://www.aopen.nl/products/housing/h340-series.htm
kast wel erug mooi!
Lekker klein enzo, daar moet natuurlijk een flex/micro atx moederbord in. Dat is geen probleem, alles onboard klaar.
Nu zat ik alleen nog met de videokaart: het moet wel een beetje een fatsoenlijke worden, G-force 4 4200 . Maar deze kaart is niet half-hoog. Kan ik deze kaart alsnog via een riser-kaart erin plaatsen.
Het staat er namelijk niet bij, en het is toch wel 1 van de voorwaarden.
Heeft iemand ervaring met deze kast, of weet ie dat toevallig?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AGP riser komt niet/nauwelijks voor en zijn bovendien vreselijk duur :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Unmodded kasten doen we niet in PMG maar in OH. Moved dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wmeester
jadjong schreef op 14 November 2002 @ 19:55:
AGP riser komt niet/nauwelijks voor en zijn bovendien vreselijk duur :(
Dus eigenlijk is het verstandiger om een andere kast aan te schaffen, waar wel volledige-hoogte agp kaarten in kunnen?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

btw, in het verleden is gebleken dat je van de voeding in een aopen kast niet heel erg blij hoefde te worden. Als je het stil wil hebben wil je niet die voedingen....

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• wmeester
The_Ghost schreef op 14 november 2002 @ 19:58:
btw, in het verleden is gebleken dat je van de voeding in een aopen kast niet heel erg blij hoefde te worden. Als je het stil wil hebben wil je niet die voedingen....
Het gaat mij niet echt om die stille voeding. Het gaat mij meer om de grootte van de kast. En als ik die voeding echt te luidruchtig vind, dan moet ie maar even gemod worden (gna gna :) )

• wmeester
Nou, ik kom er dus niet uit. Ik wil en een mooie kast, (desktop, mooi plat en klein) en een snelle grafische kaart. Weet iemand nog een oplossing? En wat zou de snelste half-hoge grafische kaart zijn? Gf-4 460 mx?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb een systeempje met die kast gebouwd, alleen wel met een moederbord met geïntegreerde LAN, VGA, en Sound. PCI/AGP kaarten zullen idd half-hoog moeten zijn, een riser gaat niet werken, omdat de kaarten verticaal geplaatst moeten worden.
Wat je wel kunt doen is een normale AGP kaart kopen, daar het achterplaatje van los halen, maten opnemen, en zelf op maat maken (zagen en buigen dus).

Ik geloof dat LopeZ dezelfde kast heeft, en het ook op deze manier heeft opgelost.

Succes ermee!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wmeester schreef op 14 november 2002 @ 21:19:
Nou, ik kom er dus niet uit. Ik wil en een mooie kast, (desktop, mooi plat en klein) en een snelle grafische kaart. Weet iemand nog een oplossing? En wat zou de snelste half-hoge grafische kaart zijn? Gf-4 460 mx?
Ja waarschijnlijk wel, dat zijn ook de enige oplossingen die ze aanbieden op de site van Aopen. Wel een koel kassie, bedankt voor de tip :) Ik zit nu dus ook met het videokaartprobleem.......

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb dus zelf ook de Aopen H340A, erg goeie kast vind ik. Lekker klein, P4 ready voeding. Voor je videokaart, ik heb niet de kaart zelf gemod maar alleen het plaatje wat je in je kast schroeft :) Ik heb een Ati radeon 7500 van powercolor, die was dus low profile. Ik hoorde laatst iemand die had een Gainward Geforce4 MX460 Pro/650 XP Golden Sample en die is toch een stuk sneller.
Over een riser, gaat je niet leuken, je kan de kaart dan wel kantelen maar dan komt hij over je moederbord te hangen waar van alles in de weg zit, ook zit er geen opening voor in de kast.

• wmeester
LopeZ schreef op 15 november 2002 @ 16:15:
Ik heb dus zelf ook de Aopen H340A, erg goeie kast vind ik. Lekker klein, P4 ready voeding. Voor je videokaart, ik heb niet de kaart zelf gemod maar alleen het plaatje wat je in je kast schroeft :) Ik heb een Ati radeon 7500 van powercolor, die was dus low profile. Ik hoorde laatst iemand die had een Gainward Geforce4 MX460 Pro/650 XP Golden Sample en die is toch een stuk sneller.
Over een riser, gaat je niet leuken, je kan de kaart dan wel kantelen maar dan komt hij over je moederbord te hangen waar van alles in de weg zit, ook zit er geen opening voor in de kast.
Oke, bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik dan toch voor die Gainward ga!

• wmeester
hmmm, ik heb ff gezocht bij gainward maar die 460 is daar toch "normale hoogte"
ZIE: Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.com/ProductImages/GF4_Pro650XP_64MB_CRT_DVI_VIVO_GS_500x375.jpg

Die 440 is wel laag:
ZIE: Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.com/ProductImages/GF4_Pro600TV_64MB-DDR_CRT_3.6_LP_GS_500x375.jpg

Dus bestaan er wel low-profile GF 4 460 kaarten? (of moet mijn topic nu naar V&B)

Edit:
Die bestaan dus wel: dat is de NIET xp serie! (had ff verkeerd gekeken)

ZIE: Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.com/ProductImages/GF4_Pro650TV_64MB_TV-out_GS_500x375.jpg

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
LopeZ schreef op 15 November 2002 @ 16:15:
Om het toch nog maar weer ff over de kast te hebben. Lopez, gaat dat goed met warmte enzo? Als je er namelijk een snelle Athlon / P4 in stopt, krijgt die voeding dan de warmte nog weg of kun je na een tijdje een eitje bakkenop je kast?

Edit: nog meer over die voeding: maakt ie veel herrie ? (zoals we van Aopen gewend zijn ?)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1