[SCSI - RH7.2] Installatie scd0 -> sr0

Pagina: 1
Acties:

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik probeer op een wat oudere machine 8) een RedHat 7.2 distro te installeren. Kep een mooie kernel gebakken voor het beestje en die herkent alles prima. 't Beestje is uitgerust met 2 SCSI controllers en de CD-ROM speler (ook SCSI) wordt keurig herkend als sr0 :9 .

Als de installatie vervolgens naar de installatie-CD wil zoeken, doettie dat alleen maar door scd0 aan te roepen. Hoe verander ik dat?

Kep al in verschillende HOWTO's gezocht en ladingen met man's doorgespit, als ook de search-functie alhier, maar kan niet echt een antwoord vinden (terwijl ik het idee heb dat het tog wel redelijk simpel moet wezen om op te lossen).

Ook had ik al de tip gekregen om iets met alias' in te stellen, maar hoe doe je dat precies (geprobeerd, maar krijg de indruk dat het alias statement niet echt tot het beestje doordringt, for some reason) ...? :?

Alvast bedankt voor je hulp! _/-\o_

... sja, dinges, hoe noem je het ...

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kun je geen symbolic link aanmaken (dus van scd0->sr0)?

Welcome to the desert of the real.

• Mo
ow ... eehrm ... waarschijnlijk wel ... Wat ik er alleen bij vergeten was te melden is dat ik een tamelijke newbie ben op het gebied van Linux. Ik moet dus maar bekennen dat ik niet weet wat een symbolic link is, laat staan hoe ik die kan aanmaken ...

Het ding is; bij een 'normale' prompt, zou ik de CD-ROM wel kunnen mounten als sr0 (waarschijnlijk). Echter, bij het booten met een installatie-flopje, kom je niet bij een normale prompt, en weet dus niet of je zo'n symbolic link kan aanmaken vanaf de installatie-'prompt'? Ik bedoel; je kunt wel commando's doorvoeren, maar kweet niet precies hoe ... :?

Nogmaals bedankt en veel groeten!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:13

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dan moet je met Ctrl+Alt+F1/6 naar een ander terminal venster gaan; en daar krijg je als het goed is een "gewone" prompt

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Mo
... helaas. Daar had ik ook al aan gedacht. De installatie-bootflop maakt echter geen 6 verschillende terminals aan (zoals 'normaal' bij een Linux platform).

Het enige dat te zien is in andere 'terminals', is de dmesg informatie (ik dacht via Alt+F3) en de opdrachten (inclusief foutmeldingen) die uitgevoerd worden (ik dacht via Alt+F4). Via de laatste 'terminal' heb ik ook kunnen achterhalen dat de installatie wijst naar scd0 in plaats van sr0 (foutmelding à la " unable to mount scd0") ...

Toch bedankt voor het meedenken ...!