[Mail server]Outlook Express geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30
Ik heb hier een P200MMX als router staan met WinRoute Lite 4.2.5    Nu kan Outlook Express mn email niet meer ophalen... Waar ligt dat aan.. Aan mn client (outlook instellingen dus) of server (waarschijnlijk portmappingen)

(deze foutmelding krijg ik)
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.planet.nl', Server: 'pop.planet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

zeg poortje 110 eens open zou ik zeggen :)
POP3 is dacht ik UDP (weet niet zeker)

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

port mappen werkt alleen van internet naar jouw netwerk dus dat is het niet d8 dat bij winroute alles open stond vanaf LAN kant

Verwijderd

tis echt wel dat de poort niet bereikbaar is.. poort 110 is gewoon dicht
winroute kan toch gewoon 110 open zetten vanuit LAN naar internet :?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57

Eraser127

Nijkerk

RamShackle schreef op 14 November 2002 @ 19:09:
Ik heb hier een P200MMX als router staan met WinRoute Lite 4.2.5    Nu kan Outlook Express mn email niet meer ophalen... Waar ligt dat aan.. Aan mn client (outlook instellingen dus) of server (waarschijnlijk portmappingen)

(deze foutmelding krijg ik)
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.planet.nl', Server: 'pop.planet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E
Zoiets heb ik ook met Outlook maar dan met m'n Hotmail account, terwijl het met OutlookExpress wel gewoon werkt. Heeft Outlook soms extra poorten nodig? zit achter een Vigor2200E

My Discogs

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:31
Hmm correct me if i'm wrong maar is dit niet de standaard melding die je krijgt als er iets mis is met de mail server van de provider ?

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57

Eraser127

Nijkerk

Keesk schreef op 14 november 2002 @ 23:44:
Hmm correct me if i'm wrong maar is dit niet de standaard melding die je krijgt als er iets mis is met de mail server van de provider ?
maar waarom kan MS Outlook dan geen verbinding maken met Hotmail en OutlookExpress wel? :?

My Discogs

• RammY
Keesk schreef op 14 November 2002 @ 23:44:
Hmm eigenaardig... dat zou dus betekenen dat 3 verschillende acounts problemen met de server hebben... denkt nie

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
probeer eens een telnet naar poort 110 op je mailserver ....
Als dit niet werkt zou ik even je ISP bellen.

Because Great minds Think alike

• RammY
hmm vreemd... zou het dan toch aan de provider hebben gelegen? Nu doet iet wel in een keer... of zou het komen omdat ik een vinkje weg gehaald heb.. naja... tnx for tha help

Verwijderd

welke "public ports" moet ik open zetten en met welk protocol?

voor outlook: 110 (UDP

Verwijderd

Doe's niet allemaal topics kicken voor dit soort helpdesk-vragen :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.