Toon posts:

[CDschrijver] ... schrijft te traag ;-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ellow lieve noorderburen _/-\o_ ,

'k Heb een klein, maar lastig probleempje. Mijn CD schrijver (samsung SW 232B, 32X schrijven dus ;) ) brande een ceedeetje op ongeveer drie minuten dertig. Op mijn nieuw systeem/moederbord (gigabyte GA-7VTXH+) doet hij er echter tien minuten over. Hoe kan dat? Ligt het aan de BIOS instellingen? Zijn het de (VIA) drivers? Update nodig (latency patch?)? ...

Grote beloning (sjokotoff) voor degene die het probleem kan oplossen ^^ .
Greetz,
RsS.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

DMA-mode gecheckt?

Verwijderd

idd dma mode of misschien jumpersettings cable select gebruikt ??? Heb je de chipset update geinstalleerd ?? Geef eens een beschrijving van hoe hij nu aangesloten zit. en eventuele drivers die je al heb geupdate.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me niet...
Als ie eerst op PIO (kdenk mode 4, das ongeveer 16MB/Sec geloofk) dan zou ie ook een cd in 3 minuut nogwat kunnen branden...

En DMA kan zoiets niet versnellen. Het gaat dan alleen via het geheugen (Direct Memory Acces) ipv via je processor bij PIO...

Welk OS draai je? En welk brandprogramma gebruik je? BIOS update al geprobeerd (mits die er is)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

ThePerfectCell schreef op 15 november 2002 @ 10:05:
[...]

Lijkt me niet...
Als ie eerst op PIO (kdenk mode 4, das ongeveer 16MB/Sec geloofk) dan zou ie ook een cd in 3 minuut nogwat kunnen branden...

En DMA kan zoiets niet versnellen. Het gaat dan alleen via het geheugen (Direct Memory Acces) ipv via je processor bij PIO...

Welk OS draai je? En welk brandprogramma gebruik je? BIOS update al geprobeerd (mits die er is)
In het slechtste geval zitten de hdd met de iso en de cdrwriter op 1 kabel... als je dan PIO mode pakt kan zelfs de snelste cpu je niet helpen...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

John_Glenn schreef op 15 November 2002 @ 10:14:
[...]

In het slechtste geval zitten de hdd met de iso en de cdrwriter op 1 kabel... als je dan PIO mode pakt kan zelfs de snelste cpu je niet helpen...
Jah dat zou ik zowiezo nooit doen... Een brander en een hd op dezelfde IDE-kabel, omdat er dan en data van de hd naar de brander moet en vice versa. En als je dan ook nog eens een "on the fly" cd gaat kopieren, krijg de pc het helemaal zwaar.

Wat ik dus zou doen, is de brander op secondary master zetten en de hd uiteraard op primary master, met dan aan de secondary de gewone cd-rom drive...

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Jamaar jij hebt het probleem dan ook niet... :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

John_Glenn schreef op 15 november 2002 @ 10:27:
Jamaar jij hebt het probleem dan ook niet... :)
Neej daarom zeg ik het ook, want als hij het dan ook zo gaat doen, dan heeft ie het probleem (hopelijk) ook niet

"Ow wat ben ik toch goed" _/-\o_

Verwijderd

iets wat misschien kan helpen:
de leessnelheid die nero detecteerd bij de HD is max 26x!!!!
en tijdens het schrijven zelf komt ze nauwelijks boven de 12x uit

de nieuwste chipset drivers zijn geinstalleerd ook nieuwste bios
en de nieuwste drivers voor CD-RW
OS is win 2k prof

Rss
(van op school)

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
probeer hem eens in een ander systeem. Dan weet je in ieder geval of dat ding goed is. Heb het ook een keer met een Philips schrijver gehad, maar dat was nog erger, want hij gaf in Nero aan dat hij toen met 8 speed aan het schrijven was, maar in tijd duurde het net zolang als op 2 speed schrijven. Was gewoon vreemd.
Vandaar dat je hem ff in een ander systeem moet proberen.

Verwijderd

schrijver is al getest en doet het goed
de wil gewoon niet rap genoeg lezen

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
dan denk ik dat je beter ff gewoon windows opnieuw installeerd.
Pagina: 1