Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]Casette deck

Pagina: 1
Acties:

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik wil een casette deck in mijn PC bouwen, en ik dacht daar een oude autoradio voor te gebruiken.
Heeft iemand wel eens zoiets in zijn pc gemod?
Zitten er gewoon aansluitingen op voor 12 v en line out of is dit ingewikkelder?
Ik neem er natuurlijk 1tje waarvan de bediening mechanisch is.

Online LED calculator

Verwijderd

ik heb er 1 met cassete dek en line out maar die line out is niet standaard.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
LOL. tom, dit meen je toch nioet heh :D Jij doet er ook alles aan om je bays vol te krijgen :D

• tomvleeuwen
Ik wil de casette deck eruit halen, een autoradio is geloof ik 9"breed

Online LED calculator

Verwijderd

ja moet makkelijk te doen zijn.. denk alleen dat ie niet op 12 volt werkt maar minder... maar goed dat is geen probleem.

Ja als je een cassettedeck van een stereo set heb is er een line out.. deze kun je gewoon op je line in zetten van je geluidskaart.. dus lijkt me zeer makkelijk om te doen.. alleen moet je de hele cassettedeck in je pc zien te krijgen.. maar goed meeste in een cassettedeck is toch lucht.. en voeding heb je niet nodig.

Verwijderd

tomvleeuwen schreef op 14 november 2002 @ 19:04:
Ik wil de casette deck eruit halen, een autoradio is geloof ik 9"breed
autoradio is inderdaad te breed..( paar centimeter) heb ik ook al geprobeerd.. maar goed als je een casemod maakt kun je daar natuurlijk wel rekening mee houden.

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Dit heb ik zelf ook wel eens gedaan. Het heeft wel een paar nadelen als je het echt in je computer wil stoppen een Autoradio is namelijk te breed en niet alle autoradio's hebben een audio out.
Het aansluiten is geen probleem gewoon op een AT of ATX computervoeding 12v.

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op 14 November 2002 @ 19:08:
Dit heb ik zelf ook wel eens gedaan. Het heeft wel een paar nadelen als je het echt in je computer wil stoppen een Autoradio is namelijk te breed en niet alle autoradio's hebben een audio out.
Het aansluiten is geen probleem gewoon op een AT of ATX computervoeding 12v.
dat is ideaal van autoradio.. werkt op 12v.. dus aansluiten en klaar ben je.. en ja als je geen tv-out heb kun je ook gewoon speakersuitgangen gebruiken, alleen moet je deze wel eerste effe belasten zeg maar voordat je ze door verbindt naar je line in.. anders heb je kans dat je line in van je geluidskaart stuk gaat. :)

• tomvleeuwen
Ik heb weleens een Autoradio opengeschroeft, en je kunt het kasette deck er makkelijk uithalen. Allen vraag ik me af of ik dan nog een voorversterker nodig heb o.i.d. of dat het helemaal niet kan

Online LED calculator

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik denk dat het direct aansluiten van de koppen op je MIC input wel gaat werken....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• tomvleeuwen
Ow, bedankt, dus de koppen geven een mic signaal?
helaas is de mic ingang mono :( dus zoek ik wel ff een mic versterker op ;)

Online LED calculator

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan je beter direct op zoek gaan naar een juiste versteker voor dit ding. bv. een oude print uit een walkman oid. Er zit namelijk nog iets van een frequentiecorrectie in...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

hee, das toevallig, ik had vandaag hetzelfde id, maar dan met een MD :D en die op de optical ingang/uitgang... maarja, ik heb ook maar een miditower...
verder geen ervaring mee :D

Gregor van Egdom Krekr

• tomvleeuwen
Ok, en een print uit oude walkman (heb ik nog wel liggen geloof ik) kan ik sowiso op de koppen van een autoradio aansluiten?
Dat is natuurlijk wel veel beter dan een mic versterker.

Online LED calculator

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

tomvleeuwen schreef op 14 november 2002 @ 19:59:
Ik heb weleens een Autoradio opengeschroeft, en je kunt het kasette deck er makkelijk uithalen. Allen vraag ik me af of ik dan nog een voorversterker nodig heb o.i.d. of dat het helemaal niet kan
Ik heb inmiddels een autoradio of 8 open gehad om verschillende redenen, en daarvan was er van misschien 1 het casettedeck fatsoenlijk uit te halen, de overige 7 niet... zorg dus wel dat je zeker weet dat het kan ;)

Wat misschien ook kan is van een commodore 64, Sharp MZ-500 of MZ-600 of MSX (of een andere, maar deze weet ik van dat ze het hebben) een extern bandjes-inlees apparaat te zoeken, die zijn een stuk kleiner, goed te vinden en hebben een audio uitgang :) tenzij je auto-reverse wilt natuurlijk, want dat ik ik daar nog nooit op gezien :+

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 21:43
Pas wel op dat als je een cassetedeck in je PC maakt en je gaat een bandje opnemen dat je je HD om zeep kan helpen. Dat komt door het magnetiseren van het bandje.

Verwijderd

Scheppie schreef op 15 november 2002 @ 17:33:
Pas wel op dat als je een cassetedeck in je PC maakt en je gaat een bandje opnemen dat je je HD om zeep kan helpen. Dat komt door het magnetiseren van het bandje.
Denk je nu echt :?
het magnetisch veld van die kop is niet eens zo sterk op een paperclip vast te houden.

• tomvleeuwen
Als ik een autoradio ga gebruiken - en dat ga ik waarschijnlijk want mijn vader heeft een autobedrijf en we hebben nog zo'n 30 kapotte radi's liggen - kan ik sowiso niet opnemen. (ik heb nog nooit een autoradio gezien die dat kon)
Ik heb zelf (vroeger toen ik nog een heeeel klein tweakertje) was een Commedore 64 gehad maar ik herinner me dat deze een externe casette recorder had die naar boven open ging. Zijn er dan ook recorders geweest waar je hem van vooraf in kunt steken of bedoelt Empie iets anders?

Online LED calculator

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Moet mogelijk zijn als je gewoon het stukje van de cassette deck eruit zaagt en alle benodigde elektronica van de radio er achter zet dan moet het kunnen. Wel goed idee >:)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Gizmo4ever
  • Laatst online: 28-11 14:50
waarom doe je het niet met een walkman, ff stroom omswitchen naar 3V aansluiten op mic of line-in, netjes wegwerken en klaar :)

alleen niet opnemen natuurlijk, maar wel afspelen

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Gizmo4ever schreef op 15 November 2002 @ 22:43:
waarom doe je het niet met een walkman, ff stroom omswitchen naar 3V aansluiten op mic of line-in, netjes wegwerken en klaar :)

alleen niet opnemen natuurlijk, maar wel afspelen
ligt eraan welke Walkman (r) (Sony (r)),
sommige kunnen opnemen B)

• tomvleeuwen
Ja maar ik wil hem van de voorkant erin kunnen steken

Online LED calculator

Verwijderd

Wat dacht je van het volgende, je maakt een extra aansluiting voor koptelefoonaansluiting aan de voorkant van je pc, die verbind je aan de acherkant met zo'n stekkertje die je normaal tussen cd-rom en geluidskaart propt, of eventueel line-in.....

Dan neem je een snoertje met dubbele hoofdtelefoonplug (Aan beide kanten eentje), dan kan jij lekker je cassette's afspelen, of mini-disc, of extra cd's, wat je ook maar wilt.....

• reskobon
  • Laatst online: 24-11 11:56
Uhm wij hebben hier nog hele oude cassettespelers liggen en die zijn veel smaller en passen wel in een bay gok ik is dat niet iets misschien? Kan je gewoon je luidsprekeruitgangen op de line in gooien en kan je het volume nog wijzigen met zo'n ouderwetse draaiknop. Naar mijn idee veel stoerder :)

Leeg

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Uhm, ff duidelijkheid, er gaan hier een serie NIET kloppende geruchten rond:

- Je moet de koppen niet direct op je MIC in zetten, krijg je heeel slecht geluid
- Autoradio draait op 12V (1x voeding, 1x aan, 1x massa)
- Op moderne radio`s zitten line out`s, ie zijn heel mooi te gebruiken, versterkeruitgangen niet echt, nemen oook veel vermogen
- is idd breder dan een 5 1/4 device

Electronics development

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Je kunt ook een PC in je radio modden :P

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• reskobon
  • Laatst online: 24-11 11:56
OxiMoron schreef op 15 November 2002 @ 23:09:
Je kunt ook een PC in je radio modden :P
Aangezien die radio nauwelijks in een pc past zal het andersom wel helemaal niet passen he :)

Leeg

• tomvleeuwen
Zo'n ouderwetse casette speler (voor auto's?) lijkt me wel leuk i.d.d.
Zeker als de tuner dan nog behouden blijft (of zit die er niet in?)
Ik heb zelf nog nooit autoradio's gezien die smaller zijn dan 5 1/4", maar als dat bestaal lijkt me dat wel leuk

Online LED calculator

Pagina: 1