• Imre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 05:58
Ik zou graag een toshiba e740 met wireless lan kopen. Aangezien hij hier nergens beschikbaar is ( woon in belgie) en sowieso heel duur is denk ik erover om er eentje uit de states te laten overkomen.

Nu vroeg ik me af: mag ik me aan bepaalde problemen verwachten:
-is het zo dat wifi een andere band gebruikt in de Vs
-de acculader zal wel anders zijn , maar bestaan daar geen handige adapterjes voor?
- hoe zit het met de software?
- nog andere dingen waar ik op zou moeten letten?

ik heb de search gebruikt maar niks relevant gevonden
Dank bij voorbaat

Imre

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Imre schreef op 14 november 2002 @ 18:28:
Ik zou graag een toshiba e740 met wireless lan kopen. Aangezien hij hier nergens beschikbaar is ( woon in belgie) en sowieso heel duur is denk ik erover om er eentje uit de states te laten overkomen.

Nu vroeg ik me af: mag ik me aan bepaalde problemen verwachten:
-is het zo dat wifi een andere band gebruikt in de Vs
-de acculader zal wel anders zijn , maar bestaan daar geen handige adapterjes voor?
- hoe zit het met de software?
- nog andere dingen waar ik op zou moeten letten?

ik heb de search gebruikt maar niks relevant gevonden
Dank bij voorbaat

Imre
- De software is geen probleem, die zal gelijk zijn, de Engelse versie wordt ook in
Nederland geleverd.
- De lader is een probleem in eerste instantie want je hebt natuurlijk een andere
stekker. Oplossingen: Omvormertje kopen, of gewoon in NL een adapter kopen
voor dat ding, kijk zelf maar wat je makkelijker vind (ook kwa prijs).
- WIFI gebruikt iets andere kanalen in de VS dan in Europa, dit ivm de aldaar
vrijgegeven licenties, ook voor Asie is een aparte "zone". Het grootste deel van
de channels (kanalen) overlappen mekaar, dus als je bv channel 8 kiest werkt dat
in alle 3 de gebieden met de aldaar aanwezige apparatuur, geen enkel serieus
probleem dus.
- Verder lijkt het me niet dat je je nog ergens zorgen om hoeft te maken, al moet je
je wel realiseren dat het garantie claimen natuurlijk een stuk lastiger wordt dan
binnen NL (of buurlanden). Bedenk ook dat het verschil erg groot moet zijn om
te lonen. Als de douane je pakketje tegen komt ben je al snel een stuk meer
kwijt ;)

• Imre
Als ik hem hier in Belgie wil krijgen betaal ik ongeveer 966euro, in de Vs is de gemiddelde prijs ongeveer 500 a 600 euro. dus ik haal er sowieso wel voordeel uit.
Zal het verschil in wifi kanalen de bandbreedte niet beinvloeden? en kan ik de kanalen gewoon zo instellen?
Toch al bedankt voor je reactie
Imre

• Imre
Nog iemand die me wat meer info kan geven over de wifi kanalen en hun invloed ervan op de snelheid van de verbinding. Ook andere problemen die kunnen opduiken zou ik graag weten , het gaat immers om een hele smak geld.

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

80000

mrox

De wifi kanalen bepalen niet de snelheid.
Dikte van muren, magnetrons, etc. kunnen je snelheid naar beneden halen. Kijk eens bij newsgroepen als xs4all.adsl of bij de tweakers netwerk forum voor meer informatie over wifi.

Wat betreft de e740 uit de U.S.:
De acculader die ik gezien heb en zo te zien geleverd wordt is 110/240 V 50/60 Hz
Er zijn ook USB sync kabels voor de e740 die de baterij opladen via de USB port.