Toon posts:

[Win2k] pc moet twee keer booten. da's niet leuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n pc een koude start geef dan zie ik heel kort m'n post scherm vervolgens gaat het beeld op zwart. De pc blijft wel lopen. Dan kan ik alleen nog maar een reset geven en dan start het geheel wel goed op. Dit probleem is ontstaan nadat ik win2k heb geinstaleerd. Ik had win98se.

Ik heb draai service pack 3 en alle andere frutsels die microsoft update mij aanbiedt. Heb ook de laatste videokaart drivers en net nieuwe videokaart bios. De kaart is overigens een Matrox Millenium 450. Het K7S5A moederboard draait met de laatste cheapo bios. Systeem loopt (op het opstarten na) helemaal perfect.

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

Misschien de bios van je video kaart weer downgraden ??

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
Heb je een upgrade vanaf 98 gedaan of een clean install??

Als je het probleem al hebt vanaf de 1e keer 2k opstarten dan zou ik er eens over nadenken om een nieuwe schone installatie erop te zetten

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een clean install uitgevoerd.

Maar raad eens wat er gebeurde toen ik vanochtend m'n pc koud opstartte...precies helemaal fout loos in één keer in windows. Soms kan ik de logica van pc's echt niet begrijpen. Zouden ze dan toch oren hebben?

Verwijderd

Probleempje met een voeding die gaar begint te worden misschien?

Verwijderd

SUf PC gedrag eist suffe handelingen. Druk alle stekkers in/op/aan je mobo goed aan, zoiets.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 10:52:
SUf PC gedrag eist suffe handelingen. Druk alle stekkers in/op/aan je mobo goed aan, zoiets.... |:(
Dit soort antwoorden vind ik nou suf.
De rest wel bedankt voor hun opmerkingen.

Verwijderd

Je kunt ook dit proberen in je BIOS:
Quick Boot Enabled = NO
.. maar de optie is wel erg langzaam op sommige MBs, je kunt ook de optie instellen als ie bestaat:
Hard Disk Pre-Delay = x sec (3 of 5 zou al goed moeten zijn)

Deze opties helpen vooral goed tegen cold-boot problemen.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43

ZaZ

Tweakers abonnee

Een pc weet zelf volgens mij niet hoe vaak ie opstart, dus lijkt het mij logisch dat er ergens iets niet goed onthouden wordt buiten het OS.
Is misschien het batterijtje op je mobo niet meer echt vol?

Lekker op de bank

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 10:11:
Je kunt ook dit proberen in je BIOS:
Quick Boot Enabled = NO
.. maar de optie is wel erg langzaam op sommige MBs, je kunt ook de optie instellen als ie bestaat:
Hard Disk Pre-Delay = x sec (3 of 5 zou al goed moeten zijn)

Deze opties helpen vooral goed tegen cold-boot problemen.
je dit zou kunnen helpen, maar hij had er in 98 natuurlijk geen last van. Dus dan denk je niet zo snel aan een hardware/bios fout, denk dat je het meer in de win2k moet gaan zoeken. Misschien kun je een dual boot maken, dus win2k nog een keertje op je pc zetten.. kijken of je dan nog steeds dezelfde problemen krijgt.. zo nee dan gooi je de eerste instal. van win2k er af.

Verwijderd

ZaZ schreef op 16 november 2002 @ 10:11:
Een pc weet zelf volgens mij niet hoe vaak ie opstart, dus lijkt het mij logisch dat er ergens iets niet goed onthouden wordt buiten het OS.
Is misschien het batterijtje op je mobo niet meer echt vol?
dan zal de pc niet opnieuw starten, maar zal telkens je bios gereset staan.. en je dus telkens bijv. de datum/tijd goed moet zetten.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 10:16:
[...]

dan zal de pc niet opnieuw starten, maar zal telkens je bios gereset staan.. en je dus telkens bijv. de datum/tijd goed moet zetten.
Klopt.......

Maar ik heb ook een puter en daarvan is de batterij op en die vindt alleen de HD niet bij de eerste keer opstarten.
De tijd etc... hoef ik niet in te stellen, en ik weet dat het de batterij is want als ik er een andere instop werkt ie perfect.
Als ik de computer regelmatig gebruik (paar uur per dag) dan heb ik nergens last van.
Ik denk dat de batt dan een beetje opgeladen wordt ofzo.......

Lekker op de bank

Verwijderd

ZaZ schreef op 16 november 2002 @ 10:23:
[...]

Klopt.......

Maar ik heb ook een puter en daarvan is de batterij op en die vindt alleen de HD niet bij de eerste keer opstarten.
De tijd etc... hoef ik niet in te stellen, en ik weet dat het de batterij is want als ik er een andere instop werkt ie perfect.
Als ik de computer regelmatig gebruik (paar uur per dag) dan heb ik nergens last van.
Ik denk dat de batt dan een beetje opgeladen wordt ofzo.......
dan is je batterij gewoon "versleten"

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 10:25:
[...]

dan is je batterij gewoon "versleten"
Is ook zo, maar das wel het bewijs dat je batterij voor dit soort 'vage' problemen kan zorgen :*)

kan het mis hebben hoor........

Lekker op de bank

Verwijderd

Topicstarter
ZaZ schreef op 16 november 2002 @ 10:39:
[...]

Is ook zo, maar das wel het bewijs dat je batterij voor dit soort 'vage' problemen kan zorgen :*)

kan het mis hebben hoor........
De batterij dus hmmm. Met speedfan kan ik zien dan m'n batterij 3,31V produceert dat is naar mijn weten een normaal voltage, toch? In de bios produceert de batterij 3,37V.
Zijn er andere manieren om die batterij te testen op performance? een proggie misschien?

Datum en tijd worden wel steeds goed weergegeven.
Pagina: 1