ADSL: Wat voor kabel tussen splitter en modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Weet iemand wat voor kabel er precies tussen de splitter en de modem (standaard alcatel ethernet modem voor isdn) zit? Binnenkort komt namelijk eindelijk het ADSL-doe-het-zelf-pakket, en ik wil alvast de kabel doortrekken zodat ik dan niet zo lang meer hoef te wachten... :)

Mag deze kabel ook lang zijn (meter of 25?) of is het misschien verstandiger om de modem in de meterkast te hangen en een UTP door te trekken?

edit:
Er ligt al een 4 aderige ISDN kabel die daar eventueel voor gebruikt kan worden... Kan ik deze gebruiken??

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34
Zet dat ding gewoon in de meterkast door een UTP kabeltje te trekken. Die splitter krijg je toch bij je pakket wat je koop; toch :?

Verwijderd

van de splitter naar de adsl-modem zit een gewone telefoonkabel. Niet zo'n brede ISDN kabel. Vanaf de modem gaat dan wel een utp-kabel naar je pc.

• liosnel
Klopt... Het enige probleem is het ontbreken van een echte meterkast... Hij komt binnen in het "kantoortje", wat eigenlijk een soort koffiehok is... Daar zitten de medewerkers van het bedrijf van m'n vader koffie te drinken en te roken.. Zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou kunnen, de modem daar, maar het geeft me niet zo'n lekker gevoel... :)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja spliter krijg je er bij .. en er moet een telefoon kabel tusssen en de lengte boeit niet zo vanmij is het een meter of 22 denk ik .. (tweakdsl) maar dat boeit verder ook niet :)

• liosnel
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:56:
van de splitter naar de adsl-modem zit een gewone telefoonkabel. Niet zo'n brede ISDN kabel. Vanaf de modem gaat dan wel een utp-kabel naar je pc.
Dus ik zou in principe de bestaande ISDN lijn kunnen gebruiken als ik er nieuwe stekkertjes aan knijp?

Verwijderd

gewoon een telefoon kabeltje 4 aderig niks bijzonders en dan van modem na pc een utp kabel

• liosnel
Toppie! dan hoef ik dus geen kabels te trekken!!! :D

Tnx allemaal!

Verwijderd

liosnel schreef op 14 november 2002 @ 18:01:
Toppie! dan hoef ik dus geen kabels te trekken!!! :D

Tnx allemaal!
Hou er wel rekening mee als je hem over dezelfde lijn laat gaan waar een telefoon op zit en je de hoorn opneemt dan is je lijnsynk weg dus hij moet wel echt een amparte kabel hebben

Verwijderd

hhmm ik krijg binnenkort ook het DHZ pakket, even het volgende op een rij:

1. er gaat een gewone telefoonlijn van de splitter naar adsl ethernet modem (isdn)
2. van het ethernet modem (isdn) gaat er een utp kabel naar je PC. kan je gewoon de bestaande isdn kabel gebruiken die ik nu ook gebruik? of moet de stekkertjes anders?

Verwijderd

de bestaande isdn kabel is waarschijnlijk 4 aderig met een rj45 plug. als utp dus waardeloos, maar als je er rj11 stekkertjes aan knijpt kun je hem wel gebruiken als verbindingskabel tussen de splitter en de modem. die kabel kun je dan alleen niet meer gebrruiken voor gewone isdn

Verwijderd

je kan niet de splitter pas na die kabel zetten, zodat je die kabel voor zowel adsl als isdn zou kunnen bebruiken, want de splitter moet voor je nt1 (was althans bij mij zo)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Gewone telefoonkabel. En dit is ook met de search te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.