Toon posts:

WinFast GeForce2 MX64 wil niet meewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik wil m'n oude pc* een beetje upgraden, daarvoor heb ik een GeForce2 MX64 van een vriend gekregen, maar die doet heel vreemd. Zodra ik de kaart erin doe, is de pc versneld naar 361 MHZ i.p.v. 350(wordt aangegeven tijdens het opstarten). Hij start XP (professional) op, en geeft aan dat er nieuwe hardware is en dat het een Geforce enz is en dat de beeldscherminstellingen niet optimaal zijn. Na een halve minuut loopt de pc vast. Nouja, het beeld wordt zwart en er staat alleen nog een knipperent plat streepje linksboven in de hoek. Uit zetten is het enige wat ik nog kan doen(denk ik).
Ik heb al geprobeerd met de oude beeldkaart geprobeerd drivers te installeren, en dan daarna weer de GeForce erin. Dit werkt ook niet, want dan loopt ie weer vast op dezelfde manier. Ik heb ook al geprobeerd XP opnieuw te installeren. Ook dat helpt niet......
Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

*specs:
Pentium II 350 MHZ
64 MB RAM
6.4 Gb harde schijf

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik neem aan dat je XP opnieuw hebt geinstalleerd met die GeForce erin? Zo niet, probeer dat eens.

Watvoor moederbord (merk + type als je dat weet) heeft die pc van je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik XP opnieuw installeer met de GeForce erin, loopt ie weer zo vreemd vast tijdens de installatie. Dus ik moest de installatie met de oude beeldkaart erin doen.

• Pollewob
  • Niet online
Weet je wel zeker dat die kaart 100% goed is? Probeer hem voor de zekerheid anders ff in een ander systeem. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat de koeling van de kaart niet goed meer is, controleer dat ook ff (draait de fan wel goed, ziet het koelblokje wel goed op de core).

En dan nog een keer: Watvoor moederbord (merk + type als je dat weet) heeft die pc van je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: een M6TBA System Board

Ik zal hem eff in m'n nieuwe pc proberen

Verwijderd

zoals al eerder genoemd voor de beste prestatie ff windows erop nieuwe op

• Pollewob
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 18:14:
zoals al eerder genoemd voor de beste prestatie ff windows erop nieuwe op
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 18:01:
Als ik XP opnieuw installeer met de GeForce erin, loopt ie weer zo vreemd vast tijdens de installatie. Dus ik moest de installatie met de oude beeldkaart erin doen.
Ff de draad lezen voordat je post ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29
Dit is al zo lang bekend, is een bug van Microsoft.
Andere videokaart erin, winxp installeren, dan je GF'je er weer in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met de GeForce2 MX64 in m'n nieuwe pc. Hij doet het hier wel gewoon, zonder zo vreemd vast te lopen. Het ligt dus niet aan de kaart, lijkt me. Er zit geen fan op, en aangezien hij het gewoon doet, lijkt me niet dat de koeling niet goed is, toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 18:39:
Ik zit nu met de GeForce2 MX64 in m'n nieuwe pc. Hij doet het hier wel gewoon, zonder zo vreemd vast te lopen. Het ligt dus niet aan de kaart, lijkt me. Er zit geen fan op, en aangezien hij het gewoon doet, lijkt me niet dat de koeling niet goed is, toch?
Nah, de Geforce 2 MX-serie heeft in principe niet eens koeling nodig. Heb je al op de site van de manufacturer van de videokaart en van het mobo gekeken ?
Kan misschien zijn dat er een biosupdate nodig is. (voltage te laag ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er niets over vinden(ik heb gezocht op leadtek.com). Zijn er nog andere plaatsen waar ik kan zoeken voor die biosupdate of voor andere wijzigingen die aan m'n moederbord gedaan moeten worden?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik het probleem gevonden:
Ik heb eff gezocht op Google naar 'M6TBA System Board' om wat te zoeken over m'n mobo. Ik vond één of ander forum waarin ervaringen met het moederbord staan. Dit zijn er een aantal:

Reviewed By:Hobbit
Damn now that i read it, its true the board refuses to cooperate with geforce cards

Kan het dus zijn dat mijn moederbord niet goed samenwerkt met de GeForce? Zijn hiervoor oplossingen?

• Pollewob
  • Niet online
Dit is dus geen videokaart of monitor probleem. Vandaar VB --> PMG :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 19:21:

Reviewed By:Hobbit
Damn now that i read it, its true the board refuses to cooperate with geforce cards

Kan het dus zijn dat mijn moederbord niet goed samenwerkt met de GeForce? Zijn hiervoor oplossingen?
Uhh, ja zoals je zelf zegt, dat kan dus. Ofwel: even flink zoeken op M6TBA.
Pagina: 1