[XP]SB Live 1024 alleen linkerkanaal werkt, kapot???

Pagina: 1
Acties:

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn Live heeft altijd gewerkt, ook onder xp. Nu doen alleen mijn linkerkanaal(voor) en centerspeaker het.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
-XP opnieuw geinstalleerd
-service packs
-kabels vervangen
-Live opnieuw geinstalleerd
-andere drivers
-ander pci slot

Vroeger moest ik soms aan het kabeltje draaien omdat er ruis uit de boxen kwamen, dan was dit verholpen, nu helpt het 'uiteraard' niet, is me Live nou Halfdood of wat? Wat kan ik nog proberen.

BTW
-Is een SB Audigy 2 een goede vervanger???
-andere suggesties

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijlijk is je kabeltje versleten :) Probeer een ander kabeltje

• fortitudo
Zoals al boven in mijn post beschreven, kabels zijn al vervangen.

BTW search gebruikt

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Misschien heb je dit al gecontroleerd, maar staan je speakers wel ingesteld als 4 speaker surround? (In audiHQ)
Als daar 2 speakers is ingesteld i.p.v. 4 speakers klopt het wel dat er alleen geluid over de voorste boxen gaat.

Verwijderd

Ik heb ook een vaag probleem daarmee onder Win2K.

Ik moet eerst onder de speaker instellingen: 4 naar 2 speakers zetten en dan terug naar 4 speakers wanneer mijn receiver al aanstaat op het 'computer kanaal'.
(anders werkt het ook niet |:( )

Dan hoor ik een zachte 'plof' en dan is het geluid prima!? 8)7 ;) :)

• fortitudo
't Zal misschien laat zijn, maar bedankt voor de hulp.

Al heb ik het probleem met me LINKERBOXEN. Dus of surround sound nou aan staat of niet, het gaat erop, dat de rechtbox en center het doet. De rest niet. Dus als ik surround aan heb staan doen

- links voor links achter rechts achter het niet

zonder surround werken rechtsvoor en center
links voor doet het niet.

Helaas, was het maar zo makkelijk als kwestie van een balans.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
kwestie van balans checken :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• fortitudo
* kick :>

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
lijkt alsof je domweg je kabeltjes in de verkeerde uitgangen hebt gepropt en het standaard "mijn achterste luidsprekers doen het niet" probleem hebt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

installeer audiohq (zitten bij de drivers) en kijk of er dan met audiohq nog wat te veranderen is.

• fortitudo
Helaas, AduioHQ kan ik niets mee doen. Nog een keer maar dan welke speakers het wel en niet doen.

WEL:

linksvoor center

NIET:
Rechtsvoor

Linksachter Rechtsachter

Ik denk persoonlijk dat me kaart dus naar de klote is, of beter gezegd, niet de kaart maar de ingang waar de kabel in gaat. Maar kan ik dit testen??? Er zitten 5 uitgangen op de SB Live, standaard zit de kabel in de 2de van links, de groene(die gaat dan naar me stereo enz enz). Kan ik hem niet in een andere ingang stoppen om te controleren of dan wel linker en rechter speakers het doen?

Kheb dat al willekeurig geprobeerd maar werkt niet, je moet nog iets doen, digitaal of weet ik veel wat.

HELP!

Verwijderd

Probeer ff een ander os, of gebruik een SuSE livecd. Sommige instellingen, in ieder geval bij EAX, worden hardwarematig opgeslagen, dus zet je galm in het ene OS aan, dan heb je daar bij het andere os ook last van. Just a thougt, maar probeer eerst ff, voordat je euro's gaat verbrassen :)

• fortitudo
Kan je dit ook anders proberen? Zoals geluidskaart in ander pc(helpt niet als het hardwarematig is mja) want van SuSe of anders OS-en heb ik nul komma nul verstand.

BTW welke geluidskaart is goede opvolger(wel surround)

AUDIGY 2???

Verwijderd

fortitudo schreef op 15 November 2002 @ 17:08:
Kan ik hem niet in een andere ingang stoppen om te controleren of dan wel linker en rechter speakers het doen?

Kheb dat al willekeurig geprobeerd maar werkt niet, je moet nog iets doen, digitaal of weet ik veel wat.

HELP!
Probeer de zwarte ernaast eens en volg dan de handelingen die ik hierboven al gepost heb:

- stekker in zwarte uitgang
- versterker/luidsprekers aan
- speaker instellingen van 2 naar 4 zetten. Als de versterker dan aanstaat dan wordt bij mij pas de zwarte uitgang ingeschakeld met een zwakke 'plof'

Succes!
Pagina: 1