CS Maps decompilen. kan het ook goed?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
allereerst wil ik ff vragen niet te gaan spammen dat ik niet andermans werk moet jatten en blablabla ik wil gewoon een mooie assault clone maken en geef natuurlijk de orginele maker (bij mijn weten CryptR) credits en als ik from scratch moet beginnen wordt het toch nix en dat vind ik ook niet leuk B)

ik heb dus geprobeerd de .bsp (de speelbare map dus) te decompilen naar een .map (editteble) maar dan zijn alle blokken en textures door elkaar aan het lopen en valt er weinig meer te editten (moet ik nog alles deleten en rebuilden. het buitengedeelte iig wel) hoeweel de textures alignment nog wel in orde is op assault, met andere maps is het helemaal een ramp ;(
ik heb het dan dus over de, bij mijn weten enige mogelijkheid, WinBSP.

zijn er ook andere decompilers die wel goed werk leveren? ik bedoel als je het assault pack opentrekt zie je daar een stuk of 10 assaults in, sommige bijna hetzelfde maar met hier en daar een extra deur, trap of gang. lijkt me niet dat iedereen die from scratch heeft gebouwd.

Verwijderd

Hmmm een maat van mij maakt ook CS maps rebuild ook maps ik weet dat hij qwuark gebruikt ofzoiets hij is ook wel eens bezig met worldcraft ofzo :p , hou me er zelf niet echt mee bezig zal hem zo ff vragen hoe hij dat doet.
Meschien dat hij wat tips heeft.

• CU2morO
arg, vergeten te vermelden. Ik gebruik dus worldcraft (Valve Hammer Editor)

maar kan quark decompilen? heb er wel eens mee gewerkt maar ik vond het persoonlijk niet echt fijn. als je wilt, vraag het ff plz :>

• CU2morO
en nog maar ff een schopje voor eigen bestwil

Verwijderd

Hmm ik heb het aan die maat van mij gevraagd hij gebruikt zelf Quark www.planetquake.com/quark <-- hier ken je hem downloaden.

Dit zet ook weer de textures netjes bij elkaar.

Hoop dat het lukt.

Greetz CB

• CU2morO
heb je wat meer info omtrend het echte decompilen. ik ken quark namelijk en dat is een editor net als VHE. dan moet je toch nog een apparte decompiler hebben? :)

Verwijderd

zal het nog ff aan hem vragen ;) hij is al jaaren bezig met maps , dus hij weet wel een oplossing kijken of ik hem vannavond spreek dan ken ik je wel wat meer info geven denk ik.

• CU2morO
ik krijg die quark niet installed. ik heb 6.2c gepakt. de laatste non beta. daarbij je ook die python drivers installen, die heb ik als dat "minipacketb15.exe" oid gedownload en geinstalled. hierna quark 6.2c (precies zoals aangegeven) maar ik krijg deze error:"cannot initialize the python interpreter. quark can not start. bu sure python and quark are correctly installed; reinstall them if required"
dat reinstallen heb ik dus al gedaan

• CU2morO
OK, ik moest dus gewoon ff andere versie van quark hebben :{ nu heb ik cs_assault.bsp geopend in quark, maar ik wil het graag converteren naar worldcraft ofzo, dat werkt fijner dan quark

Verwijderd

hmmm volgens die maat van mij zitten er wat bugs in worldcraft waardoor de textures soms door elkaar willen lopen daar moet namelijk een fix voor zijn maar die wist hij ook zo ff niet op tenoemen omdat hij bijna geen worldcraft gebruikt alleen maar quark.
Pagina: 1