Vanuit ASP text naar IP adres posten

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Heya, is het mogelijk om vanuit een ASP script data te posten naar een IP adres op een bepaalde poort?

Ik ben hier een msg systeem aan het maken en zodra je op internet een bericht toevoegd moet er een berichtje naar een IP adres gaan (server app) die dan vervolgens de berichten voor je gaat downloaden. Is dit mogelijk met niet al te moeilijke en kostbare oplossingen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je zult hier, als je het zelf wilt maken, je eigen component voor moeten schrijven en deze in een ASP pagina moeten aanroepen. Of je kan natuurlijk een mailtje sturen.. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hoezo, heb jij zo iets kant en klaar liggen?

Verwijderd

Ik denk dat gorgi_19 bedoelde dat je, ipv een connectie naar een socket te maken je ook het bericht als email kan versturen.

Als derde alternatief kan je ook een HTTP post maken met de gegevens, en als vierde kan je ASP.Net gaan gebruiken (waarmee je wel connecties naar sockets kan maken).

HTH :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 17:20:
Ik denk dat gorgi_19 bedoelde dat je, ipv een connectie naar een socket te maken je ook het bericht als email kan versturen.
Dat bedoelde ik ook inderdaad.. Je laat de applicatie een mailtje naar jou sturen.. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
oki, thanx for the tips, thread kan dicht wat mij betreft..

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
gorgi_19 schreef op 14 november 2002 @ 17:11:
Je zult hier, als je het zelf wilt maken, je eigen component voor moeten schrijven en deze in een ASP pagina moeten aanroepen. Of je kan natuurlijk een mailtje sturen.. :)
Eventueel kun je vrij eenvoudig een http-verbinding maken met het MSXML XMLHTTP object. Misschien dat dat nog een oplossing voor je is.
Pagina: 1