Toon posts:

Overclocken celly 333 -> deze cooler goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn celly 333 dus overclocken (topic: Celly 333mhz met Jetway J-6LXBS overclocken?), maar dan moet er wat meer cooling komen. En omdat ik een nieuwe cooler haal en ik daarom wel de cheapo versie kan hebben (omdat hij toch nooit hoger dan 500 a 700mhz kan) heb ik deze uitgezocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/hfcombo_GoldenOrb-FC-PGA.gif

Golden Orb FC-PGA
HSF combination for the Intel socket 370 platform up to 1,2gHz. Low-noise and high performance come together in this cooling-product.

En het mooie is dat hij maar 5 euro is !!! bij OC-shop. Maar de vraag is wat dat HSF combination betekent? Of is dit een cooler die weer op een passief koelblok moet?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ehhh dude,
ik heb zelf als reserve pc een Celeron 366 @ 577 MHz, met normale koeling, dat ding word echt niet uber-warm ofzo. zal me verbasen als ie de 35c voorbij zou gaan.
pak gewoon zo'n standaard heatsinkje (wel een hoge) met fan aan de bovenkant (duh). dan schroef je aan de zijkant nog 'n fan erop, en voila.... happy oc-ing.

Verwijderd

Topicstarter
Maar deze is ook maar 5 euro...dus dan kan die ook wel... deze kan tot 1,2 ghz! Of kan dit niet? Maar wat is ddat HSF combination (combinatie)?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

HSF= HeatSink Fan combination.
Die Golden Spire is dus een combinatie van de heatsink (dat gouden) en de fan (zwarte bovenin ineen). Goede cooler, red je het met gemak mee.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Maareh, is een Celly 333 niet een slot-processor? Deze koeler is namelijk voor socket-processors.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan beide

Verwijderd

cooler maakt wel een pest herrie hou daar rekening mee.

Verwijderd

Topicstarter
Maareh, is een Celly 333 niet een slot-processor? Deze koeler is namelijk voor socket-processors.
Het is een Socket 370 en daar is deze cooler ook voor! ;)
cooler maakt wel een pest herrie hou daar rekening mee.
Ik heb dit gevonden op internet:

Specifications: P/N: FC0370-2. Application: Intel Socket 370 (FC-PGA) upto 1.2 GHz. Dimensions: 64dia x 45 mm tall. Clip Type: TCS06 Click on Clip. Fan Size: 43x25mm 3-wire. Rated Voltage (V): 12 volt. Noise Level(dBA): 26dBA. Air Volume (CFM): 20 CFM. Rated Speed(RPM): 4500 RPM. Bearing System: BALL BEARING. Interface Material: Dow Corning 340 Grease. Heat Sink Material: Aluminum 6030. Fan Safety: UL/CE/CSA. Thermal Resistance: Theta ja=0.98c/w.

26dBA is heeel weinig toch?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik had een Iceberg die er precies hetzelfde uitziet, maakte inderdaad een flink kabaal (beetje ratel-broemel geluid)

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 14 November 2002 @ 18:02:
Ik had een Iceberg die er precies hetzelfde uitziet, maakte inderdaad een flink kabaal (beetje ratel-broemel geluid)
26dBA is weinig.... toch?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Jaja wat kan je gebeuren voor 5 euro, 26dBA is zeker weinig. De koeler ziet er wel precies hetzelfde uit maar is toch ander merk, overigens kwam die broemel van het feit dat er speling zat op de fan, als hij in een desktop zat was hij wel stil, maar in een tower dus niet, maar zeker drie jaar geleden en dus niet precies dezelfde hoor.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 18:06:
[...]

26dBA is weinig.... toch?
Is normaal, vindt ik dan ;)
Maar nog nooit meegemaakt dat het echt klopte hoor !
Ik dnek zelf dat je met dit kolertje op 12 v de 35 overheen gaat

Verwijderd

ik heb nog steeds 2 van deze dingen op een dual celery zitten maar ik ben blij dat deze "server" ergens in delft staat en niet in den haag waar ik zelf woon :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal gewoon zo'n ding voor 5 euro kun je geen drukte hebben. Zou er bij deze cooler ook een beetje koelpasta zitten?

Nou heb ik nog een vraagje over het overclocken zelf:

ik kan via mijn jumpers of bios maximaal de FBus op 83mhz zetten, dat is 416 mhz. Maar ik wil als het kan hem op 500 mhz of meer hebben.... Nu heb ik de hele faq uitgeprint en doorgelezen. Nu zeiden ze daar dat je door voltage te verhogen verder kunt overclocken...maar hoe dan? De bios wil niet verder dan 416mhz....! Of gaat hij dan automatisch sneller?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Voltages verhogen zorgt er alleen voor dat als je CPU aan de max zit hij toch nog wat verder kan. Dat werkt natuurlijk alleen als je mobo ook verder kan. Tis trouwens nog maar de vraag of je LX'je op 83mhz wilt draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 14 November 2002 @ 18:59:
Voltages verhogen zorgt er alleen voor dat als je CPU aan de max zit hij toch nog wat verder kan. Dat werkt natuurlijk alleen als je mobo ook verder kan. Tis trouwens nog maar de vraag of je LX'je op 83mhz wilt draaien.
Dat wou wel maar toen liep hij na bepaalde tijd vast...koeling probleem dus! -> oplossing andere koeler erop. Maar ik wil wel 500 halen als het kan... Of is dit niet mogelijk?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee dan moet je een BX bordje hebben... Mijn 300a liep altijd netjes 450 op 2.1 volt. Nu het moederbord langere tijd op 1.75 volt gedraaid heeft wil die 300a@450 plotseling niet meer starten... maar da's weer wat anders hè?

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 14 november 2002 @ 19:17:
Nee dan moet je een BX bordje hebben... Mijn 300a liep altijd netjes 450 op 2.1 volt. Nu het moederbord langere tijd op 1.75 volt gedraaid heeft wil die 300a@450 plotseling niet meer starten... maar da's weer wat anders hè?
Jep... maar het enige wat ik dus kan doen is de fbus wat verhogen? meer niet?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
die golden orbs vallen best mee kwa herrie.
maar voor ppga celerons is het geen al te best ding, aangezien hij niet over het hele oppervlak gaat. het kan wel, ik heb een celeron 466 er ooit mee gekoeld, maar echt fijn is het niet.

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 14 november 2002 @ 19:23:
die golden orbs vallen best mee kwa herrie.
maar voor ppga celerons is het geen al te best ding, aangezien hij niet over het hele oppervlak gaat. het kan wel, ik heb een celeron 466 er ooit mee gekoeld, maar echt fijn is het niet.
Dus deze is niet geschikt voor mijn Celeron 333 Socket 370?

Verwijderd

Zo'n Golden Orb van de OC-shop heb ik hier ook. Ze leveren erg snel. Hij maakt niet meer geluid dan een Intel default cooler. Zelf vind ik de toon prettiger, het suist meer dan dat het zoemt. De Golden Orb past niet op alle moederborden omdat ie nogal oversteekt. Als er componenten vlak bij de socket zitten kan ie er niet op. Het vastklemmen vond ik ook lastig.

Mijn Celerons laten zich nooit meer dan zo'n 5-10% overclocken, ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waar die hoge claims vandaan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 19:29:
Zo'n Golden Orb van de OC-shop heb ik hier ook. Ze leveren erg snel. Hij maakt niet meer geluid dan een Intel default cooler. Zelf vind ik de toon prettiger, het suist meer dan dat het zoemt. De Golden Orb past niet op alle moederborden omdat ie nogal oversteekt. Als er componenten vlak bij de socket zitten kan ie er niet op. Het vastklemmen vond ik ook lastig.

Mijn Celerons laten zich nooit meer dan zo'n 5-10% overclocken, ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waar die hoge claims vandaan komen.
Maar hij kan wel op mijntest?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 19:21:
[...]

Jep... maar het enige wat ik dus kan doen is de fbus wat verhogen? meer niet?
ff concreet antwoord; ja dat is het enige dat je kunt doen. de multiplier (de andere manier van overclocken) is nl gelocked....

dus als je die kan draaien heb je het uiterste

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
mijn celeron 366 draait nu op een FSB van 105... met standaard voltage enzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 19:30:
[...]

Maar hij kan wel op mijntest?
Dat weet ik niet want ik ken je moederbord niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is een Jetway J-6LXBS. In de bios kan ik de processor maximaal op 416mhz zetten. Dit is winst van 25%. Ik zou graag een winst van 50% of meer willen door hem op 500mhz of meer te krijgen.
- Maar zijn er niet andere dingen die ik kan doen om het hoger te krijgen?
- In de faq stonden wel truukjes maar werken die ook hiervoor?
- Maar is die cooler nou niet geschikt voor mijn celeron?

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 21:43:
Mijn moederbord is een Jetway J-6LXBS. In de bios kan ik de processor maximaal op 416mhz zetten. Dit is winst van 25%. Ik zou graag een winst van 50% of meer willen door hem op 500mhz of meer te krijgen.
zoals? wat had je in gedachten?
probeer het eens zou ik zeggen, je merkt het snel genoeg
LEES (niet zie maar lees) de replies van je mede-gotters
volgens mij kun je met een zoekopdracht op got of google ook een heleboel info vinden... aan jouw vragen te zien heb je nog niet veel zelf onderzocht.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 21:43:
Ik kan geen plaatje vinden van je moederbord maar het gaat erom dat direct naast de socket zich geen dingen zoals opstaande condensatoren moeten bevinden.

Ik denk trouwens dat het verschil tussen 416 en 500 mHz alleen meetbaar is met die populaire benchmarks, maar in de dagelijkse praktijk van nul en generlei waarde is. Het is misschien leuk om uit te vogelen maar bedenk voor slechts enkele tientallen euros koop je ook een moederbord dat wel snellere Celerons ondersteunt. En als ik zie wat een 1gHz Celeron vandaag kost en wat ik er vorig jaar voor betaalde springen de tranen me in de ogen, van het verschil had ik een aanbiedings/opruimings/overjarig moederbord kunen kopen.

• MichielioZ
  • Laatst online: 17-02 21:23
Dat ie verder wil dan 416 mhz lijkt me duidelijk ..... je zit hier niet voor niets op Tweakers ;)
Cooler moet genoeg ruimte hebben ja, maar of ie verder kan overclocken dan de 416 betwijfel ik (met een LX bordje dan...)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik heb jetway bord met via chipset. Weet ff model niet meer, maar er zit een slot1 en socket370 op.

Ik heb er een cely 466@581 op draaien, met goedkoop barrel van een cooler waarvan fan op 7 volt niet hoorbaar. Blok word niet eens warm!

FSB van 81 dach ik

Ik heb ook fsb van 100 geprobeerd laatst. Resultaten:
- Hij draait standaard op 2 volt dacht ik. Vanaf 2.4 volt kreeg ik beeld
- met harde koel"pasta" die standaard op blok zat lukte dat niet. Gwoon goedkope witte gebruikt.
:) -Stabiel: Nee. Ik ben tot 2.8 volt gegaan, en hij wil niet stabiel draaien. Ik kan net post zien, en daarna bij loading NT4 scherm dan looptie vast :/

Ik denk dat dit wel m'n max is. Als er iemand nog iedeen heeft....
Anders zou die op 900 mhz draaien dach ik! Das wel leuk voor een divx bak enzo!

581 red die net op sommige divx films, andere schokt het beeld

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 15 november 2002 @ 09:54:
Ik heb jetway bord met via chipset. Weet ff model niet meer, maar er zit een slot1 en socket370 op.

Ik heb er een cely 466@581 op draaien, met goedkoop barrel van een cooler waarvan fan op 7 volt niet hoorbaar. Blok word niet eens warm!

FSB van 81 dach ik

Ik heb ook fsb van 100 geprobeerd laatst. Resultaten:
- Hij draait standaard op 2 volt dacht ik. Vanaf 2.4 volt kreeg ik beeld
- met harde koel"pasta" die standaard op blok zat lukte dat niet. Gwoon goedkope witte gebruikt.
:) -Stabiel: Nee. Ik ben tot 2.8 volt gegaan, en hij wil niet stabiel draaien. Ik kan net post zien, en daarna bij loading NT4 scherm dan looptie vast :/

Ik denk dat dit wel m'n max is. Als er iemand nog iedeen heeft....
Anders zou die op 900 mhz draaien dach ik! Das wel leuk voor een divx bak enzo!

581 red die net op sommige divx films, andere schokt het beeld
Ik heb een Celly 333 en een jetway moederbord en een intel 440LX chipset dus hier heb ik niks aan...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, toch is dit redelijk basic...

Je hebt een LX-chipset, dus maximaal 83MHz bus.. Daar doe je gewoon niks tegen..
Oplossing: Een bordje met een BX chipset zoeken (of een i810/i815/via chipset etc.)
Maar hier is vrij veel over te vinden via de search..

Een andere mogelijkheid is om er een ander kristal op te solderen, maar dan ga je al vrij moeilijk te werk, en waarschijnlijk vind je chipset dat niet echt leuk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.