Niemand heeft zo'n gare Duron + A7V als ik. :(

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Ik heb dus een tijd geleden een Duron 650 + Asus A7V mobo gekocht. Mooi ff benchmarken dacht ik... Beng! vast. Ik denk van: oh dat kan wel 1 keer voorkomen he... Ik dus weer gebenchmarkt, ff wat gaan eten, ik kom terug: weer helemaal gefreezed. Ik heb vanalles geprobeerd maar geen resultaat. Behalve 1 ding, de processor terugclocken :( En wel op 90mhz FSB ipv 100. Nu zit ik dus op 585mhz ipv 650 :( Hier nog ff specs:

Duron 650
Asus A7V
128 pc-100 ram
GeForce 2 MX
30,7 gig Maxtor HD 7200rpm
cd-rewriter 4x4x20
aopen cd-rom 36x
Netwerkkaartje 10/100Mbit
SB 128PCI.

Voltage verhogen helpt ook al niet. Hij loopt dan alleen maar sneller vast. de I/O voltage op het mobo hoger zetten heeft ook al geen zin. De koeler zit goed op de processor, er zit ook koelpasta tussen. Alles klopt gewoon. Maar ik moet hem terugklokken :( Hoe kan dat? en wat kan ik doen zodat hij wel stabiel op 650 loopt?

Verwijderd

Ik weet niet hoever en op welk voltage hij heeft gedraait, maar ik ben bang dat hij een beetje heet is geworden en dat je processir een beetje beschadigt is, want ik neem aan dat hij het vroeger wel gewoon deed op standaard speficaties.

Ik zou zeggen ga terug naar de winkel en leg je probleem voor.
( en als je hem un-locked heb gum die potlood lijntjes ff weg en zeg niet dat je ge-oct hebt want dan kan je zeker naar een nieuwe fluiten

• benchMarc
Die lijntjes zijn al verbonden dus daar hoefde ik niks aan te doen. Dus als ik em terug zou gaan brengen kunnen ze er weinig van zeggen :)

Verwijderd

probeer hem eens langszaam in te branden, door op 650 te zetten en dan eerst 1,6 Volt.
Later spanning op 1,7 V, dan 1,8V.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Nee hoor je bent niet de enige...m'n 600 loopt niet veel harder dan 700 en de temp gaat gelijk SKYHIGH bij enige voltage verhoging :(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

probeer 's andere drivers

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

waarom heb je in goednaam pc100 geheugen er in zitten

• benchMarc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>probeer hem eens langszaam in te branden, door op 650 te zetten en dan eerst 1,6 Volt.
Later spanning op 1,7 V, dan 1,8V[/quote]Gaat niet he. als ie op 650 al vastloopt.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>waarom heb je in goednaam pc100 geheugen er in zitten[/quote]Waarom niet?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem
Asus a7v
Thunderbird 850MHz
kan ook niet verder dan 95 FSB
Bij 100 volgt er een Windows has caused an general protection fault!
Koeler zit er lief op, pasta ook.
300 watt voeding; Geforce 2MX 32MB+ tvout
Maxtor 80GB +20 GB DVD Pioneer 10x40 CDRW creative 8x4x32
2 x 128 MB 1tjuh van 100 en 1tjuh van 133.
Als ik hem jumperless instel maakt ie automatisch een voltage aan van 1,808 volt!
temperatuur van de processor is ruim boven de 60 graden!!!

Verwijderd

Hebben jullie wel een "Athlon voeding"???

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Je mobo is gewoon gaar.. ruilen die handel

• benchMarc
BruT@LysT: weet je zeker dat dat de oorzaak is en niet de processor?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Voeding is het probleem niet :) maar 'k moet nog ff verder stoeien vanavond.. 'k heb trouwens nog niet veel verdere aandacht aan besteed...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Alvast bedankt :) :) :) :)

Verwijderd

Euh zouden jullie niet eens hebben gedacht aan het geheugen?

misschien dat dat de oorzaak wel is

Verwijderd

he snippie,

Ik draai ook op 128mb pc100 en duron 800@1080 dus dat zal het echt wel niet zijn!

Verwijderd

Inderdaad; ik heb pc-100 en pc-133 gebruikt.
Beiden gaven no-go op 100 FSB.
op 95 FSB doen ze het wel erg lief samen :o]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Probeer een beetje en het bios te klooien met verschillende instellingen....vooral geheugen instellingen, ik had presies de zelfde problemen en heb het zo verholpen!

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Waarschijnlijk is er niets mis met je processor, maar is je mobo of je geheugen niet goed meer. (of natuurlijk je software of biosinstellingen)

• benchMarc
Ik heb al zoveel instellingen met mijn bios gedaan dat er haast nix meer over blijft wat ik nog niet heb veranderd ;)
Ik stuur denk ik maar gewoon het hele mobo + proc en geheugen terug en dan mogen ze het maar uitzoeken. Maar dat duurt zeker weer keilang voordat ik het dan weer terugheb :(

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar heb je de laatste drivers en bios update?

Ik bedoel, ik had hetzelfde toen ik sideband, agp4x en fastwrite aan had. Na die bios update (1004(a?)) en de nieuwste drivers (via 4-1 425) deed alles het perfect (alleen sideband staat niet aan..moet nog ff zoeken waar dat kan (hint-hint)).

En heb je je mobo op software of hardware select staan? op software kiest 'ie alles zelf..misschien wel handig om mee te beginnen...vooral geheugen. (ik blijk een cas2 en een cas3 pc100 te hebben, binnenkort 256Mb pc133 :))

[edit]..bedenk me net dat dit een zeer domme vraag is aangezien je je bios niet eens inkomt :o)

• benchMarc
Jawel, ik kom mijn bios wel in... Na een half uur ofzo kapt ie met alles. Maar ik heb zelfs alle biossen en via drivers geprobeerd maar het helpt nix. Alleen terugclocken naar 90mhz fsb werkt :(

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ben het eens met hen die wijzen op het geheugen, het maakt niet uit of het PC100 of PC133 is, maar de kwaliteit moet wel goed zijn. Dus voordat je de hele handel omruilt zou ik eerst eens ander geheugen proberen.
Ohja, mijn ervaring met de A7V is dat het eerste PCI slot (gelijk onder het AGP-slot) ook zuigt, heb je daar soms wat inzitten?

Volvo V70 D5 my2011

• benchMarc
Nee, want daar zit de koeler van me GeForce 2 MX voor :P Dus kan geen kaart inzitten.

Verwijderd

Same here :(

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Misschien ligt het helemaal niet aan alle dingen die hierboven genoemd zijn. Er zijn nog al wat mensen waar de problemen door de Promise controller wordt veroorzaakt/

Gevolgen: random vastlopers, data corruption.

Ga hier maar eens kijken:

http://pub26.ezboard.com/bjuggernautshardware

Leuke lamp, overigens !!

Pagina: 1