Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

via epia video problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
aangezien hier de inkoopactie liep en er hier wat mensen rondlopen die er wat verstand van hebben post ik t hier maar, excuses als t erg verkeerd staat

maar het probleem is dus dat ik vreemde blokkerige grafix krijg, de kleuren dus.
echt snappen doe ik t niet want het leek mij eerst een probleem van 16/32 bit maar dan zou je verwachten dat er ipv mooie kleurverlopen vlakken ontstaan, maar dan wel ronde vloeiende lijnen (hopelijk kan iemand dit volgen, maar ik weet echt geen betere manier om het uit te leggen) Maar wat er dus gebeurt is dat er blokken onstaan, t lijkt net alsof t een compressie fout is maar ook weer niet.......

voor alle duidelijkheid het gaat hier dus om het mini-itx bord van via (17*17 cm) 800 mhz
het probleem doet zich het duidelijkst voor bij fotos of film, en dan vooral bij lichte kleur verlopen, blauwe lucht enzo....

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
en het ligt echt niet aan de kwaliteit divx :) ??

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
divx wie heeft et nou weer over divx :?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

[rml][ IA] Napraten: Wat doe je met de Epia van Rick_BV[/rml]/

en

VIA EDEN vragen!!/

ik ken het propleem ik heb het ook met divx, en ben het voor de rest nog niet tegen gekomen,
denk dat het dus aan de divx ligt, maar ga het zeker nog testen met foto's

Verwijderd

Topicstarter
het is niet alleen bij divx, ook bij dvd

maar ik heb een jpegje gemaakt met een gradient in 16 en in 32 bit
beide zien ze er niet uit zoals ze zouden moeten... op een tv is dit trouwens

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 18:23:
het is niet alleen bij divx, ook bij dvd

maar ik heb een jpegje gemaakt met een gradient in 16 en in 32 bit
beide zien ze er niet uit zoals ze zouden moeten... op een tv is dit trouwens
dat is ook hoe ik m'n epia gebruik,
misschien dat ik ook eens naar mn tv settings moet kijken in het bios

• spacy

spacy

+++

ik heb er een foto van gemaakt:

(klik voor origineel van deze crop) Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ouwetroep/got/strepen.jpg

het gaat hier om een foto van een wit naar zwart gradient jpeg op m'n 51cm jvc tv
http://members.lycos.nl/ouwetroep/got/bw.jpg

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Dat ligt dan aan je tv/tv-out, dat is gewoon nooit zo mooi als op een echte monitor, daar kan je denk ik weinig aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm zou wel klote zijn als het inderdaad niet anders kan......

zo ziet t er op mijn tv trouwens ook uit....

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Die Via gebruikt shared memory voor het video gedeelte. Bekijk in het Bios de instellingen van je geheugen eens heel kritisch, en stel CAS enzo goed in voor jouw geheugen wat je gebruikt hebt. Probeer het ook eens met ander of meer geheugen.
Tevenns kan je voor het afspelen al je back-ground services uitschakelen, en je proccessor gebruik optimaliseren voor programma's. Een betere/andere kabel wil ook nog wel eens helpen...

suc6

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• spacy

spacy

+++

Bart_Banaan schreef op 15 november 2002 @ 09:48:
Die Via gebruikt shared memory voor het video gedeelte. Bekijk in het Bios de instellingen van je geheugen eens heel kritisch, en stel CAS enzo goed in voor jouw geheugen wat je gebruikt hebt. Probeer het ook eens met ander of meer geheugen.
Tevenns kan je voor het afspelen al je back-ground services uitschakelen, en je proccessor gebruik optimaliseren voor programma's. Een betere/andere kabel wil ook nog wel eens helpen...

suc6
jij wil dus zeggen dat jij die strepen niet hebt met gradient kleurvlakken op de tv ?
ik gebruik de svideo aansluting, en m'n tv heb ik ingesteld op die scart port op svideo, ik ga het nog eens proberen met een composite kabel.

de background services had ik al uitstaan, maar ik zal inderdaad eens gaan kijken naar de cas instellingen

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

er zit idd een grote witte vlek op :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Topicstarter
Bart_Banaan schreef op 15 November 2002 @ 09:48:

suc6
thnx voor de tips, via epia guru ;) _/-\o_
maar het ligt dus niet aan t bordje als sommige mensen er geen last van hebben, er is dus nog hoop

Verwijderd

probeer eens een ander toetsen bord/muis deze geeft namelijk ook veel storingen op je tv uitgang.dat heeft bij mij namelijk geholpen :)

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 08:54:
probeer eens een ander toetsen bord/muis deze geeft namelijk ook veel storingen op je tv uitgang.dat heeft bij mij namelijk geholpen :)
bij jouw zijn dus die lelijke gradient lijnen hiermee weg op de tv ?
welk keyboardje en muis gebruik je nu dan ?

ik gebruik nu een k371 mini keyboardje, en een oude microsoft ps2 muis.
zowiezo wil ik een (klein)optical muisje gaan gebruiken op de usb poort

Verwijderd

ik gebruik de logitec wireles keybord en muis .
of trek ze er gewoon eens uit als je aan het kijken bent meschien zie je het verschil dan al
spacy schreef op 16 November 2002 @ 11:19:
[...]

bij jouw zijn dus die lelijke gradient lijnen hiermee weg op de tv ?
welk keyboardje en muis gebruik je nu dan ?

ik gebruik nu een k371 mini keyboardje, en een oude microsoft ps2 muis.
zowiezo wil ik een (klein)optical muisje gaan gebruiken op de usb poort

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dit hoort eigenlijk hier thuis:
[rml][ IA] Napraten: Wat doe je met de Epia van Rick_BV[/rml]
Dus ga daar maar verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.