Ps2 of USB

Pagina: 1
Acties:

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb laatst een nieuwe (optische) muis gehaald en nu vraag ik me af op welke poort ik em het best aan kan sluiten. Ik kan mijn Logitech muisje op of de ps2 of een usb poort aansluiten, maakt het uit op welke poort ik em zet?

Verwijderd

ik heb 2 optische muizen en gebruik ze allebei op ps2 , je merkt nl zowat geen verschil met usb al zou dat een hogere refresh rate moeten bieden , maar ja het kost je een usb aansluiting en die ps/2 is alleen voor je muis te gebruiken dus dat zou ik gewoon doen

Verwijderd

volgens mij maakt het geen kont uit. Al hoor ik wel mensen met een ms intelli explorer die hem in de ps2 zetten omdat ze probs hadden met usb.

Weet niet hoe dat zit met logitech eigenlijk

Verwijderd

geen id ik heb ze beiden maar heb ze niet in usb gehad... :?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:40
Ik vind persoonlijk usb beter werken gaat veel "gladder"werkt veel fijner.

ik heb een mousman wheel optical

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
In fps games is usb een verademing vergelijken met ps2 hoe je het ook wend of keert, gaat gewoon lekker smooth. USB = 100Hz dacht ik, maar er is een programmaatje " ps2 rate " die je frequentie van je ps2 poort kan verhogen tot 200Hz. Dubbel zo snel dus. Je kan het hier halen www.tweakfiles.com Ik gebruik het ook, werkt perfect :)

Die-hard Brexiteer

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
De standaard optische muis van m$ werkt al op 120Hz, geloof ik.
Maar als je veel aan je USB hebt hangen, en er is veel dataverkeer (ZIP-drive, CD-toaster, printen, scannen) dan heb je kans dat je bandbreedte van je USB "op" is waardoor je muis "jerky" wordt. PS/2 is natuurlijk een dedicated poort, dus dat zal je nooit hebben...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
hangt ook een beetje vanaf van je andere randapparatuur en je irq's ik gebruik bijv. helemaal geen usb en hed die controller lekker uitstaan -> irq's netjes verdeeld

ik vind idd usb iets smoother gaan, maar ps2 werkt ook prima.

I’m not like the OTTERS

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 10:28

Opa

Nu Multifocaal!

Ik gebruik een seriële muis in mijn laptop want de enige PS/2 bus wordt gebruikt door een Externe ramplank en hij loopt op NT. Ik vind serieel al voldoende voor normaal gebruik. PS/2 is iets soepeler.
Als hij jerky wordt, draai ik het deksel los en haal ik de frut van de rollertjes. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mijn ms intellimouse optical staat fijn op de ps2 poort. Als het goed is belast ie dan de cpu minder. Maar hij werkte ook prima op de usb poort.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1