Toon posts:

[Multikabel] Elke 30 min voor 5 min hoge ping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal.
Ik heb een Power Plus abbo bij Quicknet (Multikabel)
Hiervoor had ik een gewoon Power abbo.
Nadat ik over ben gegaan op power plus begonnen na enkele weken de problemen. Ik speel HLDM en als ik begon met spelen bleef ik heel af en toe hangen met een 2500 ping, zomaar opeens van de ene op andere seconde. Dan na ongeveer 5 minuten was het weer perfect. Nu er 2 maanden overheen zijn gegaan hang ik ongeveer ieder half uur voor ongeveer 5 minuten, altijd 5 minuten ongeveer. Daarna is het van de ene op de andere seconde perfect. Ik heb veel gebeld met multikabel en vandaag is er een monteur langs geweest die niks kon vinden. Ik heb ook mijn loss gemeten met netgraph voor windows, als ik dan speel en ik hang is die 33%. In mijn half-life netgraph zie je steeds dat de lijn onderbroken word en een aantal seconden wegblijft en dan weer een stukje, een rommeltje dus.
Ik heb ook tracert's uitgevoerd op verschillende servers, ping ongeveer: 115 op zeer snelle servers. Dat is dan in die periode dat ik hang. Daarna is het laag en is me verbinding perfect.
Ik heb al geprobeerd: Alle programma's afsluiten, nieuwe netwerkkaart, modem resetten, andere settings in half-life, alle instellingen verwijderen en opnieuw instellen, niets maar dan ook niets helpt.
Jullie zijn mijn laatste kans....
Ik vroeg nog aan Multikabel wanneer ik voor het eerst belde, dat was 11-05-2002, zolang is het al aan de gang.
Over mijn pc:
Windows 98 se.
3Com Netwerkkaart.
1024 Up 256 down verbinding.
Amd Duron 1200
512 MB SDRAM

Ik hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben en anders hoor ik het graag.
Alvast bedankt en ik hoop echt dat jullie er wat op weten!!!!!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Titel edit :)

Verwijderd

Topicstarter
mee eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je geen oplossing of idee voor me???
Zou beter zijn >:)

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21
Heb je al geprobeerd de netwerk kaart zelf de vervangen op uit te sluiten dat hij 't is. Ik had hier ook een dergelijk probleem. Er bleek toen een packetloss tussen m'n kabelmodem en m'n netwerkkaart op te treden. Als je je probleem goed wil oplossen bij multikabel moet je vragen naar milo als ik het me goed herrinder. De rest kan ook wel problemen oplossen maar zodra dit buiten de standaard problemen valt heb je meestal weinig aan ze. Op dat soort momenten heb je mensen die iets hoger op de ladder staan nodig. Milo is er dus zo 1. ( er is er nog 1 maar ik kan zijn naam ff niet herrinderen. ) Want vanuit multikabel kunnen ze namelijk tegelijk je modem en netwerkkaart pingen. Have fun :)

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:15
Wat heeft de helpdesk voor oplossing geboden :?

Verwijderd

Topicstarter
Red_Cell schreef op 14 November 2002 @ 22:44:
Heb je al geprobeerd de netwerk kaart zelf de vervangen op uit te sluiten dat hij 't is. Ik had hier ook een dergelijk probleem. Er bleek toen een packetloss tussen m'n kabelmodem en m'n netwerkkaart op te treden. Als je je probleem goed wil oplossen bij multikabel moet je vragen naar milo als ik het me goed herrinder. De rest kan ook wel problemen oplossen maar zodra dit buiten de standaard problemen valt heb je meestal weinig aan ze. Op dat soort momenten heb je mensen die iets hoger op de ladder staan nodig. Milo is er dus zo 1. ( er is er nog 1 maar ik kan zijn naam ff niet herrinderen. ) Want vanuit multikabel kunnen ze namelijk tegelijk je modem en netwerkkaart pingen. Have fun :)
Ik heb mijn Netwerk kaart al 2x vervangen, 1x door een andere die ik nog had en 1x door een nieuwe, help niet :(
Hardstikke bedankt voor de tip met Milo, ik ga hem morgen bellen :)
Hij zit op de helpdesk of technische dienst?
nr: 0800-5005 of
nr. 0900-2020215?

Verwijderd

Topicstarter
Red Nalie schreef op 14 November 2002 @ 22:48:
Wat heeft de helpdesk voor oplossing geboden :?
De oplossing van de helpdesk was:
Een monteur langs sturen.
De oplossing van de monteur was:
Een dienst van Multikabel, NAC genaamd mijn netwerk kaart en modem te monitoren :|
Schiet niet echt op dus ;(

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je geen buren die het zelfde probleem hebben? Het zou nl. kunnen dat er ergens buiten jouw huis een kabel beschadigd is, al is die kans toch nihil, maar als zij het ook hebben is die kans toch wel groter :)

Verwijderd

Topicstarter
Flying_Thunder schreef op 14 november 2002 @ 23:58:
Heb je geen buren die het zelfde probleem hebben? Het zou nl. kunnen dat er ergens buiten jouw huis een kabel beschadigd is, al is die kans toch nihil, maar als zij het ook hebben is die kans toch wel groter :)
Nope, jammer genoeg niet
Toch bedankt ;)
Alle ideen zijn natuurlijk welkom aangezien dit me enige kans is.... _/-\o_ :P

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ok dan brainstormen we nog ff door :P

Het is handig om ff buiten te sluiten dat het iig niet aan je PC ligt, heb je misschien de beschikking over een andere PC? Dan ff met die testen en kijken of je hetzelfde hebt, hopelijk is dat zo (dan ligt ut iig niet aan je PC).

Als het niet aan de PC ligt, dan zit er dus iets fout in de verbinding. Maar toch is het op dit punt moeilijk gissen omdat het precies om de 5 minuten gebeurt, en een netwerkabel oid stopt er niet om de 5 minuten mee. Maar je modem zou dat eventueel wel kunnen doen, weer de vraag, heb je mss buren waar je ff een modem kan lenen? Of jouw pc bij hen neerzetten, als je toevallig ook een labtop hebt dan :P

Veel beters kan ik op dit moment niet bedenken :( Ik blijf wel hier wel ff bij iig, ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk is :)

Verwijderd

Opzich wel raar dat je in HL een conection loss krijgt en bij het pingen "selchts" een 115 ms. Iets wat er op lijkt dat je pc toch een beetje aan het flippen is. Maar goed, je hebt met meerdere netwerkkaarten in het zelfde modem gezeten. Daar kunnen de beste jongens (modems) niet zo goed tegen. Het schijnt een soort van verstopt mac filter te creeeren. Bij mij hebben ze het profiel van mijn modem gereset of zo en toen was alles weer goed.
Iets wat mij niet geheel vreemd lijkt ook gezien het feit dat het elke 5 minuten is. Ik geloof dat de modems op een docsis systeem lopen. Deze haalt elke zoveel tijd (misschien wel 5 minuten, maar of dit invloed heeft weet ik niet zeker en ook niet of het om de vijf minuten is, kan bijvoorbeeld ook om de 5 seconden zijn) zijn config file binnen. Het zou zo maar aan dat probleem kunnen liggen.
Maar goed, het mooiste zou zijn als je een nieuw geinstaleerde kale 98 (met HL nog steeds het best draaiende systeem) en alleen HL er op en dan kijken wat ie doet. Als dat problemen geeft weet je in elk geval waar te zoeken.
In elk geval suc6

Verwijderd

Zelfde soort probleem gehad, bleek later aan de modem te liggen.
Nadat deze was vervangen is alles weer prima in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Flying_Thunder schreef op 15 november 2002 @ 00:36:
Ok dan brainstormen we nog ff door :P

Het is handig om ff buiten te sluiten dat het iig niet aan je PC ligt, heb je misschien de beschikking over een andere PC? Dan ff met die testen en kijken of je hetzelfde hebt, hopelijk is dat zo (dan ligt ut iig niet aan je PC).

Als het niet aan de PC ligt, dan zit er dus iets fout in de verbinding. Maar toch is het op dit punt moeilijk gissen omdat het precies om de 5 minuten gebeurt, en een netwerkabel oid stopt er niet om de 5 minuten mee. Maar je modem zou dat eventueel wel kunnen doen, weer de vraag, heb je mss buren waar je ff een modem kan lenen? Of jouw pc bij hen neerzetten, als je toevallig ook een labtop hebt dan :P

Veel beters kan ik op dit moment niet bedenken :( Ik blijf wel hier wel ff bij iig, ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk is :)
Ik heb al een x een andere pc geprobeerd, had geen zin..
thx :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 04:32:
Opzich wel raar dat je in HL een conection loss krijgt en bij het pingen "selchts" een 115 ms. Iets wat er op lijkt dat je pc toch een beetje aan het flippen is. Maar goed, je hebt met meerdere netwerkkaarten in het zelfde modem gezeten. Daar kunnen de beste jongens (modems) niet zo goed tegen. Het schijnt een soort van verstopt mac filter te creeeren. Bij mij hebben ze het profiel van mijn modem gereset of zo en toen was alles weer goed.
Iets wat mij niet geheel vreemd lijkt ook gezien het feit dat het elke 5 minuten is. Ik geloof dat de modems op een docsis systeem lopen. Deze haalt elke zoveel tijd (misschien wel 5 minuten, maar of dit invloed heeft weet ik niet zeker en ook niet of het om de vijf minuten is, kan bijvoorbeeld ook om de 5 seconden zijn) zijn config file binnen. Het zou zo maar aan dat probleem kunnen liggen.
Maar goed, het mooiste zou zijn als je een nieuw geinstaleerde kale 98 (met HL nog steeds het best draaiende systeem) en alleen HL er op en dan kijken wat ie doet. Als dat problemen geeft weet je in elk geval waar te zoeken.
In elk geval suc6
Ik ga straks bellen en vragen naar ene Milo, dan ga ik alle ideen van jullie voor leggen :D
thx allemaal, hopenlijk helpt er iets.

Verwijderd

Topicstarter
Nou Milo was er vandaag niet ;(
Ze dachten dat het ook aan me pc kon liggen, maar dan vraag ik me af, waaraan zou dat liggen...
Het komt er op neer dat ik weer vast zit..
Zijn er nog ideen?
Alles is welkom :) thx

Verwijderd

Topicstarter
Oke Ik heb nieuw nieuws,
Ik had gebeld toen ik hing en ze gingen toen mij modem pingen,
Ping was 3000.
Toen moest ik mijn pc uitzetten.
Ze pingden opnieuw en weer 3000 ping.
Dus mijn pc, netwerk kaart of weg van modem naar netwerk kaart is het niet.
Misschien weet iemand nu iets met dit nieuwe nieuws ?
Ik hoop het >:)

• M@rijn
  • Laatst online: 14:12
Misschien ligt het aan een headend :S

Verwijderd

Topicstarter
DTC_marijn schreef op 15 november 2002 @ 12:40:
Misschien ligt het aan een headend :S
Wat is dat?
Nooit van gehoord :?

Verwijderd

Hoe bevalt je nieuwe modem, probleem al weg???

• Flying_Thunder
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 12:36:
Oke Ik heb nieuw nieuws,
Ik had gebeld toen ik hing en ze gingen toen mij modem pingen,
Ping was 3000.
Toen moest ik mijn pc uitzetten.
Ze pingden opnieuw en weer 3000 ping.
Dus mijn pc, netwerk kaart of weg van modem naar netwerk kaart is het niet.
Misschien weet iemand nu iets met dit nieuwe nieuws ?
Ik hoop het >:)
Nou dan lijkt mij dat ut dus aan je modem ligt, mss ff resetten ofzo? En aan het headend kan ut eigenlijk niet liggen want dan zouden toch wel meer mensen op dat headend problemen hebben. Het moet eik wel aan je modem liggen, of een vaag idee is dat andere apparatuur je modem stoort eens in de 5 min maar laten we ut daar niet ophouden.

Gezien die reply boven me, heb je nou wel een nieuw modem of nie?

edit:
Headend is 'n server van je provider die de connecties voor een bepaald gebied regelt.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ha die jorg ik ken je probleem :(
Ik heb exact dezelfde probs gehad tot voor kort :(
Er bleek dus iets fout te zijn ingesteld in me modem :?

Nu gaat het weer redlijk :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is er nog steeds :(
De monteur en ik hebben wel alles zo bekeken dat het intern bij mij thuis niets is.
Ik ping gewone servers al 115 :?
En nog steeds om de zoveel tijd vast hangen voor een minuut of 5.
Ik weet het echt niet meer..
Jullie?

Verwijderd

Het blijft raar, in 99% van dit soort gevallen ligt het aan het modem. Config foutje of iets.
Als ze die vervangen en als het signaal is doorgemeten en in beide gevallen gebeurd er niks dan wordt het echt lastig.
Het zou dan idd aan een headend kunnen liggen maar dan zouden veel meer mensen uit de regio de zelfde klachten moeten hebben.
Je zou nog kunnen kijken of er niks gebeurd met je processor gebruik en je netwerk gebruik.
Dus even je syteem bekijken of het niet zomaar iets gaat doen. Een ping van boven de duizend op het modem wordt meestal veroorzaakt als er meerdere lijnen tegelijk gaan uppen. Dit zie je terug komen bij kazaa en dat soort programma's.
Je zou het kunnen proberen. Ik zou het anders ook niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het geen optie dat het aan mijn pc ligt.
Mijn pc pingt naar mijn modem 7ms.
Het modem is nieuw en het heeft niets geholpen.
Het kan dus niet aan de weg van pc naar modem liggen.
Ik heb al geprobeerd, kazaa enzo te uninstallen maar aan de pings blijkt dat het niet me pc is....
HELP!!!! :S

Verwijderd

Topicstarter
Niemand, of zal ik een nieuw topic moeten openen omdat het probleem nu eigenlijk vernieuwd is. nl de hele tijd hoge ping enz in plaats van om het half uur...
??

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Heb je nou al een nieuw modem of niet? Als je nog geen nieuwe heb, kijk dan eens of je er eentje kan lenen van iemand? En anders je pc "ff" meenemen naar een ander en kijken of je daar nog steeds dat probleem heb.

Verwijderd

Topicstarter
Boboga schreef op 19 november 2002 @ 15:11:
Heb je nou al een nieuw modem of niet? Als je nog geen nieuwe heb, kijk dan eens of je er eentje kan lenen van iemand? En anders je pc "ff" meenemen naar een ander en kijken of je daar nog steeds dat probleem heb.
Ik heb een nieuw modem..
En ik heb er nu ff een router tussen en op andere pc, die net nieuw is is het precies het zelfde. Die draait Windows XP en dat staat er net op.
Is nog niks op geinstalleerd..
Zonder router maakt ook niet uit btw.
Wat zal het zijn? :| :/

En tijd niet gezien op school :P
Of oh ja je doet skip ;)

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Hmmh idd tijd niet gezien want ik doe skip jah.. ben al bijna klaar :) was het horizon ff helemaal ZAT.. :(

Misschien een idee om het probleem voor te leggen bij de MGV (Multikabel Gebruikers Vereniging) http://mgv.quicknet.nl/forum/

Verwijderd

Topicstarter
Ah n1, thx m8
Ruled skip?
Ook zoveel stage lopen?
En geld het als mbo diploma?
niv 4?

• xtr3me
  • Niet online
Boboga schreef op 21 November 2002 @ 22:26:
Hmmh idd tijd niet gezien want ik doe skip jah.. ben al bijna klaar :) was het horizon ff helemaal ZAT.. :(

Misschien een idee om het probleem voor te leggen bij de MGV (Multikabel Gebruikers Vereniging) http://mgv.quicknet.nl/forum/
Waar zitten jullie op school dan? Alkmaar (economie gebouw?)

Verwijderd

Heb je wel een kabel optimizer op je coax kabel zitten

Dus niet zoon standaard ding zonder voeding maar een multi service box ??

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Mmore-323 schreef op 21 november 2002 @ 22:44:
[...]

Waar zitten jullie op school dan? Alkmaar (economie gebouw?)
/offtopic
ik zat in hoorn op het horizon.. zootje daaro.. mentor van ict opleiding wist dus nie dat je fikker nodig had om cd's te fikken enzow (van groningen)

zit nu in zaandam op school (www.skip.nl) en daar ben je nie eens verplicht om stage te lopen.. EN je haal daar certificaten als A+ Core (hardware) , A+ OS en Network+ en daarna kan je verder voor MCSA :) en dat in een half jaar tijd :)

[ Voor 29% gewijzigd door Boboga op 21-11-2002 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:49:
Heb je wel een kabel optimizer op je coax kabel zitten

Dus niet zoon standaard ding zonder voeding maar een multi service box ??
Wat is een kabel optimizer?
Ik heb geen id of ik dit heb, heb je er misschien een plaatje van ofzo?
Wie weet is dit de oplossing :D
thx!!

/off topic.
Ik zit @ Horizon college Hoorn, SUX

• xtr3me
  • Niet online
Boboga schreef op 21 November 2002 @ 23:43:
[...]

/offtopic
ik zat in hoorn op het horizon.. zootje daaro.. mentor van ict opleiding wist dus nie dat je fikker nodig had om cd's te fikken enzow (van groningen)

zit nu in zaandam op school (www.skip.nl) en daar ben je nie eens verplicht om stage te lopen.. EN je haal daar certificaten als A+ Core (hardware) , A+ OS en Network+ en daarna kan je verder voor MCSA :) en dat in een half jaar tijd :)
haha ik zit in alkmaar, herken et verhaal :P
bij ons iz da ook zo duz....

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hardstikke bedankt voor de hulp.
Het probleem is bij mij thuis inmiddels verdewenen.
Quicknet heeft het opgelost na 2 maanden en nadat ik 100 x naar ze gebeld heb. :P
Eindelijk is het weer goed >:)
Visist www.hlccl.com

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

wat was nou het probleem dan? :) ben ik altijd wel benieuwd naar
Pagina: 1