Linux versie voor project dolphin testers wanted!

Pagina: 1
Acties:

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
Ik ben nu de laatste handelingen aan het treffen voor een Dolphin Client voor linux.

Dit maal zit er de complete source-code bij en ik zoek een flink aantal mensen (tussen de 10 en de 20) met verschillende x86-linux platformen om de source te testen. Het gaat er op dit moment nog niet zo zeer om hoeveel keys je kunt pulsen onder linux, maar meer of de compilatie en installatie goed gaat op je distributie/kernel. Of het allemaal makkelijk te doen is of niet en zo nee, waar dan eventueel verbeteringen kunnen worden aangebracht.

De sourcecode heeft een automatische package functie, dus vanuit de sourcecode kun je .deb en .rpm generegen voor een simpele installatie.

Als je interesse hebt in debugging van de client, eventueel in het verbeteren van de source (die is op sommige plaatsen niet echt fantatisch), post dan je linux distro's waarop je kunt uitproberen met je kernel-release (en eventueel je email-addr als ik die niet kan opvragen :)). Verwacht wel dat je waarschijnlijk elke dag nieuwe releases kunt verwachten, net zolang totdat het helemaal goed gaat werken.

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Verwijderd

Ik wil best es proberen of ik je ding hier aan de praat kan krijgen hoor... maar niet iedere dag opniew :P Daarvoor heb ik het helaas veel te druk voor. Maar goed, zo nu en dan in het weekend wil ik er wel eens een uurtje tijd insteken.
En alles doormailen zeg je ? Misschien een idee om je source + docs online te zetten ? Dan wordt m'n mailbox wat gespaard :P

En hier kan ik het testen op :

1. Oude 486DX2-66 met RH 6.1 running kernel 2.2.12-20 en gcc 2.91.66
2. Oude Pentium met RH 7.0 (kernel en gcc zijn de defaults die bij RH7 zaten; 'k heb nooit echt gekeken welke versie, omdat ik die bak amper gebruik)
3. Een recent systeempje gebaseerd op LFS (Linux From Scratch) onder het motto "bouw je eigen linux naar je eigen wensen", en dat draait kernel 2.2.18 met gcc 2.95 (welke binnenkort wel geupdate wordt naar gcc 3.2 als het goed is)

Dus voor 1. en 2. kan ik proberen rpm's te maken en die dan gebruiken, voor 3. zal dat niet lukken en zal ik 'm manueel moeten installeren.

Meer heb ik niet te bieden ;)

Owja, misschien dat ik es in je code ga rondneuzen als ik er de tijd voor vind en wat evil opmerkingen zal geven :P

[edit]
p.s. Je homepage doet het niet ! :+ Misschien omdat ie de c:\ niet vindt ? >:)

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
Nee.. ik was ook niet echt van plan om elke keer iets door te mailen hoor, dat heb ik niet helemaal lekker opgeschreven zie ik achteraf. De releases komen allemaal op een site te staan, maar we willen die nu niet publiekelijk maken simpelweg omdat het nog niet af is :)

Maar het gaat er meer om dat wanneer versie X heb die niet helemaal lekker loopt, ik dan een versie Y bouw. Op dat moment heb ik natuurlijk weer mensen nodig die versie Y gaan testen. Ik ga je dus niet elke dag spammen met een aantal releases, maar ik zal wel elke dag nieuwe packages online hebben staan.

Maar.. hoe meer kernels/distributies.. hoe beter..

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

-> NOS

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:24
Dolphin client...dat is toch zo'n nutteloos project dat bijhoudt hoeveel toetsaanslagen je in totaal doet, right :?

Maarja, zet maar online dan wil ik het ook wel even testen hoor, op een slackware 8.1, Gentoo 1.4, en RedHat 7.2 doos....

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Jaaa ik wil 'm wel testen :)
Hier heb ik lang op gewacht :P

Gentoo 1.4_rc1, kernel 2.4.19 (niet die uit de Portage tree, maar zelf gebakken met preemptive, win4lin en nog wat patches)

en nog een Debian Unstable bak die op kernel 2.4.18 draait :)

• TumbleCow
  • Laatst online: 13-05 16:19

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ik ben ook bereid om te testen, dolphin is een leuk project en mijn keys onder linux tellen dus totaal niet. :(

Ik draai nu al desktop-os voornamelijk knoppix. Dat is een debian install op een 2.4.19-xfs kernel.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kom maar op. 1 800 mhz athlon met gentoo 1.4_rc1_zwerver **dus aangepast** en een dell poweredge 500sc *geen id wat de specs zijn* met gentoo 1.2_zwerver

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• balk
  • Laatst online: 14:15
hehe, al teveel gentoo 1.4 gcc3.2 gebruikers hier op ingeschreven? nee? dan wil ik ook wel eens wat voor je proberen. Zo ja, dan heb je pech bij mij, ik heb maar 1 distro geinstalleerd :)

[edit]
ohja:
code:
1
2
sander@herman sander $ uname -a
Linux herman.kvz 2.4.19-gentoo-r9 #2 Sun Oct 13 17:47:35 CEST 2002 i686 AMD Athlon(tm) XP 1700+ AuthenticAMD GNU/Linux

[ Voor 0% gewijzigd door balk op 15-11-2002 21:05 . Reden: kernel versie toegevoegd ]

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 20:21

Heidistein

Blah

ja zeg hela, ik wil ook testen! dat gaat natuurlijk niet ongestraft zonder mij! weetje hoelang ik al wacht :)
Ik wil zelfs de source wel eens bekoeleloeren, maar ik vrees dat ik er niks uithaal wat niet goed is, ik ben niet zo goen in coden, Sorrie.
Verder draai ik (shame on me!) redhat 7.3 werkstation, en 8.0 server (486) bijde met standard kernel, mijn eigen kernels zijn helaas verloren gegaan, moet ik nog weer eens mee bezig, maar das irrelevant ofzoiets... (offtipic iig).

En uiteraart testen op GCC 2.96 en 3.1 en 3.2...

Maybee we are alone... After all.

Verwijderd

Ik wil wel helpen ik heb 2x debian 3.0 stable, 1 met p3 733mhz en 1 met p4 2200mhz kernel 2.4.19 tot mijn beschiking :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik kan/wil wel helpen met deze releases:

Red Hat Linux release 6.2 (Zoot)
Red Hat Linux release 7.0 (Guinness)
Red Hat Linux release 7.1 (Seawolf)
Red Hat Linux release 7.2 (Enigma)
Red Hat Linux release 8.0 (Psyche)

Verwijderd

OT:
zwerver: wa bedoel je juist met die aanpassingen? just curious :)
gentoo 1.4_rc1_zwerver **dus aangepast**

Verwijderd

eindelijk w00h00 :D
hier zit ik aardig lang op te wachten sinds ik gestopt ben met windows :D

gentoo1.4_rc1 GCC3.2 duron900 (compiled als Athlon-Tbird)
2.4.19-gentoo-r10

Verwijderd

hmm als er toch zoveel gentoo-ers zijn .. waarom maakt 'iemand' niet even een ebuild :x

Verwijderd

Werkt 't ook via SSH of alleen lokaal?
Heb wel een aantal bakjes waar ik 't op kan testen. Kernelversies: Aantal met 2.4.19, 2.2.20-modified, 2.4.18-modified. OpenBSD/FreeBSD met Linux emulatie eventueel.
Pagina: 1