Toon posts:

krijg bestanden niet van harde schijf weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
er staat op mijn harde schijf ongeveer 9 gb data, die ik niet kan vinden. Ik heb een maxtor harde schijf van 80 gb.(74,5gb)als ik in windows kijk hoeveel gb ik heb staat er: harde schijf= 74,5gb vrije gebruikt=23 gb.
maar als ik in verkenner alle bestanden selecteer heeft dit een totale grote van 14 gb. er is dus "ergens" 9 gb. ik heb nu mijn harde schijf gedefragmenteerd en toen stond er dat er in totaal 9 gb niet gedefragmenteerd kon worden. deze bestanden stonden in c:/recycled . als ik nu in dos deze map verwijder haalt het niets uit, de bestanden blijven gewoon bestaan. heeft iemand een idee hoe ik dit alles weg kan krijgen.
ik draai windows xp

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03 15:06
Draai je op NTFS? Mischien ben je niet ingelogd als administrator en heb je de rechten niet om dit te verwijderen. Als je nu gewoon je prullenbak eens leegt, kan dat wel?

Ik zou ook scandisk maar eens uitvoeren, want mischien geeft je harde schijf wat fouten weer.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik draai fat32. ik heb alle rechten. mijn prullenbak heb ik van het bureaublad verwijdert door een bestand uit windows weg te halen. ,maar dit maakt niets uit van normaal kan ik alles nog weghalen door naar deze computer rechte muisknop op harde schijf etc. ik heb ook al scandisk uitgevoerd en dat gaf geen fouten aan

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik weet wel een omslachtige manier.. maar dit wil je waarschijnlijk niet. (het werkt wel btw)
ga naar dos

verwijder je windows dir en je recycled dir in dos (echte dos dus)
reinstall windows

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 16:00

MrDry

Desperados!

Dat kan komen door de clustergrootte.

Oftwel, de minimale veelvouden waaruit een bestand bestaat.
Als je 1000 bestanden hebt van 10kb bij een clustergrootte van 1024 KB verlies je dus 1000x 1014kB =...heleboel.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
basie nee idd, ik wil windows niet verwijderen :)
mrDry, het is niet de clustergrootte, ik kon zien dat de bestanden de extensie *.mpg hadden oftewel videobestanden. dit kan kloppen want ik ben vooral bezig met films. ik denk zelf dat windows bepaalde bestanden gebackup heeft. ik wil deze alleen graag verwijderen. weten jullie of hier misschien niet een bepaald programma voor bestaat?

Verwijderd

Hehe, laat me raden, je draait zeker Norton Systemworks of iets dergelijks :)
Zo niet, dan week et niet.
Zo ja, dan zitten al je files no in je Protected files, moeje die leeg gooien :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je misschien één of ander Symantec programma geinstalleerd. Norton Utilities en Norton Antivirus installeren een soort add-on voor de Recycle Bin die het ook knap moeilijk kan maken om bestanden van je schijf te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
klopt ik draai norton antivirus 2003, ik zal straks even kijken of het werkt want ik zit nu niet op mijn computer. alvast bedankt :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:13
als je weet dat het om MPG's gaat is het vrij simpel.

dos boxje, cd\, dir.exe *.mpg /a/s > c:\lijst.txt

je krijgt dan een textbestand in de root van je c partitie waarin alle mpeg's vermeldt staan het hun locatie op je schijf. Effe kijken of er vreemde bestanden tussen staan en hopla.

Verwijderd

Topicstarter
nee domino werkt niet, dit heb ik ook al geprobeerd maar deze bestanden worden niet weergegeven. maar het probleem is al opgelost het lag idd aan norton antiviruz iedereen bedankt!!
Pagina: 1