PCMCIA WLAN kaartjes zonder antenne?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik wil een dun notebook kopen en die koppelen aan een Wireless LAN. Veel van de notebook-modellen met geintegreerde WLAN-kaartjes zijn duurder dan dat ik er eentje zonder koop en er dan een los kaartje in prik.

Probleem is alleen: Veel van die losse kaartjes steken nogal uit, ik denk vanwege een antenne, terwijl moderne notebooks zonder integrated WLAN toch al vaak een integrated antenne hebben.

Bestaan er ook losse WLAN PCMCIA kaartjes zonder antenne die gebruik kunnen maken van zo'n geintegreerde? Ik heb al bij wat leveranciers gekeken maar voor zover ik plaatjes heb gezien steken die kaartjes allemaal nogal uit het notebook :(

Alvast bedankt!

Verwijderd

deze valt wel mee met uit steken
NIC Wireless PCMCIA Adapter
11 Mbps
LevelOne
WPC-0100
Afbeeldingslocatie: http://www.microsquare.nl/msq/artimport.nsf/0/9fb14b7d6b09e36f80256a68002f9bbe/Afbeelding/0.90?OpenElement&FieldElemFormat=jpg

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25
zo'n kaartje steekt altijd een centimer of 1 uit je laptop, nix aan te doen, ik heb ze ook niet gezien zonder antenne achtig iets

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Waarschijnlijk is zoiets niet mogelijk vanwege de afscherming die om de PCMCIA in een laptop zit. Een externe antenne is dus een vereiste. Wil je dit niet, dan kom je op een interne WLAN of een USB WLAN, maar dan heb je weer extra zooi bij je flaptop.

I like it red, with 150 bhp..

Verwijderd

3Com heeft kaartjes met Xjack antenne, die kun je inschuiven. Ik weet niet hoe het zit met de ontvangst als de antenne ingeschoven is.