Toon posts:

Ambulance????/

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenacht,

om maar bij het begin te beginnen.....

het is nu donderdagavond en na een leuke avond bieren (waardoor het me dus 2x zo lang kost om dit te typen), kom ik thuis en hoor van m'n vriendin dat m'n compu vreemd doet.
Tja, denk ik, een vrouw achter de computer, dat is wel vaker fout gegaan.... en het was altijd wel op te lossen....alleen is het deze keer wel iets heeeeeel vaags, vandaar hier de vraag.

Om te beginnen de configuratie:

PIII 500
ABITBE6-II
256MB 2-2-2
Creative Geforce 256 DDR (6.35)
IBM 27GB
SBLive 1024
Win ME

Het probleem:

Na afsluiten van een normale Windows sessie (trouwens nooit problemen met ME gehad) bij de volgende keer opstarten, geen beeld, maar wel een ambulance geluid uit de system speaker. De compu kon alleen maar uit dmv de knop aan de achterkant.

Daarna 1 keer normaal opstarten, en daarna weer 2 a 3 keer hetzelfde probleem.

Samengevat:

Opstarten
Geen beeld
Na plusminus 1 sec. een ambulance-geluid uit de system speaker..... en alleen de mogelijkheid tot de stekker eruit...maar de volgende keer wel normaal opstarten, en de keer daarna weer het probleem...

Mijn vraag: Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en waarom het niet een constant probleem is?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Ik heb zoiets weleens gehad, toen zat mijn processor er niet zo goed meer in!
Ik zou alles even goed aandrukken als ik jou was!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 14:07
Alle componenten goed vastdrukken... videokaart, geheugen en cpu... dan moet alles het als het goed is weer doen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, alvast bedankt voor de hulp.

Als ik het zo hoor zit er iets niet goed meer vast..kan iemand me dan uitleggen waar die sirene vandaan komt???

Bij de Weg... ga nu m'n compu niet meer open schroeven, want ik ben niet eens meer in staat om te typen, laat staan schroeven...en m'n vriendin wacht..................

Maar in ieder geval benakt, en ik ga het morgen meteen proberen

Groeten Ed

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
die 112 is een standaard geluidje van je mobo als er iets goed fout is!
veel plezier!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ben weer nuchter, maar heb met trillende handjes en al ff de kast opgengemaakt. En wat blijkt...
De processor zat dus los. Alles werkt nu weer gewoon.

Iedereen bedankt voor de hulp
Pagina: 1