[98] lpt1 voor 2 printers

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
sorry voor de wazige topic titel, maar het dekt de lading. ik wil hetvolgende:

een w98 pc in een netwerk heeft aan zijn LPT1 een HP kleuren printer. voor alle andere printopdrachten gebruikt deze pc een gedeelde netwerk printer. werkt als een zonnetje, maar... er wordt ook geprint vanuit een dos programma. die prints moeten naar de netwerk printer gestuurd worden.

daarvoor heb ik bij de eigenschappen van de netwerkprinter LPT1 doorverwezen naar het netwerkadres van die printer. zo worden alle opdrachten die naar LPT1 gestuurd worden doorgestuurd naar de netwerkprinter.

nu het probleem. de opdrachten die je naar de kleuren printer (fysiek op LPT1) stuurt gaan nu ook naar de netwerkprinter. dit is niet de bedoeling. ik wil dus vanuit dos op de netwerkprinter en voor de rest gewoon kunnen kiezen.

kan hetgeen dat ik wil?

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

net use

en gebruik maken van een batch progje om je netwerkprintertje aan lpt1 te hangen en hem erna weer af te gooien

Verwijderd

Misschien is een printer dataswitch iets? :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:57
je kan ook je netwerkprinter koppelen aan LPT2 ipv LPT1 :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
GarBaGe schreef op 14 November 2002 @ 16:18:
je kan ook je netwerkprinter koppelen aan LPT2 ipv LPT1 :)
dat is inderdaad waar, maar volgens mij zit LPT1 ingebakken in het dosprogramma (gemaakt in Clipper.. ouwe troep), maar het is het proberen waard.

een hardware switch is natuurlijk onzin, daar het om een netwerkprinter gaat!

chaozz.nl | RetroGameCouch

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Printer aan een USB dongle hangen, komt ie niet op LPT1 terecht maar een of andere NE poort (denk afhankelijk van de dongle/chip)
Pagina: 1