[amavis] Kan wat dingen niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Voor amavis heb je nogal wat extra dingen nodig zoals arc, unarj enz, nu staat er in de readme dat je op www.amavis.org kan vinden waar je die kunt downloaden, maar amavis.org is kaduuk.

Ik heb met name bovenstaande pakketjes nodig, maar freshmeat && google boden niet veel.

Verwijderd

http://www.google.de/sear...TF-8&oe=UTF-8&hl=de&meta=

Dat noem je niet veel?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 16:13 . Reden: van schrik typos aan het maken... ]

• _-= Erikje =-_
unarj was maar een voorbeeldje eej :), freshmeat geeft op unarj bv alleen een dos versie terug

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Trouwens, unarj , arc ,unzip , lha etc. kun je zeker op de cd van je distro vinden, en anders op http://rpmfind.net of http://www.debian.org (Als het over debian gaat :P )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _-= Erikje =-_
ah, dank u

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07
Ik kan mijn vraag hier wel stellen denk ik.

Ik heb ook amavis-perl geinstalleerd op een FreeBSD doos icm Postfix.

Het lijkt goed te werken, alleen zogauw amavis de mail gaat scannen lijkt het wel of perl in een loop ofzo komt, het perl proces vreet dan 100% cpu en houd ook niet op (na 2 uur) de cpu is snel genoeg lijkt me (dual 550)

dit is het betreffende proces:
vscan 2184 99.0 1.9 7544 7164 ?? Rs 5:05PM 3:24.07 /usr/bin/perl -T /usr/local/sbin/amavis root@bp6pak.*** r
vscan 2114 98.9 1.9 7544 7164 ?? Rs 5:03PM 5:24.81 /usr/bin/perl -T /usr/local/sbin/amavis root@bp6bak.*** r

iemand een idee?

• _-= Erikje =-_
ik krijg me arc niet gecompileerd :/

apget en rpm's bieden geen soelaas (slakwaar bakkie)

Verwijderd

rpm2tgz package.rpm :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:05

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
arc niet gecompileerd krijgen is een bekend probleem, pak een rpm of een patch op amavis.org/contrib

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
arc kreeg ik destijds ook niet gecompileerd, gewoon een RPM pakken en met -nodeps installeren (ik neem aan dat Slak net zo'n beroerde RPM database heeft als Debian: niet uitwisselbaar met je normale packagesysteem)

Verwijderd

Uit rpm2tgz (die standaard bij Slackware zit)
code:
1
2
3
4
5
  echo "$0:  Converts RPM format to standard GNU tar + GNU zip format."
  echo "            (view converted packages with \"less\", install and remove"
  echo "            with \"installpkg\", \"removepkg\", \"pkgtool\", or manually"
  echo "            with \"tar\")"
  echo

Daarmee converteer je dus rpm naar slackware package formaat en dat laat zich met pkgtool etc installeren.

• _-= Erikje =-_
cewl, tnx
Pagina: 1