Toon posts:

SmoothWall Router vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 200Mhz pc, daar wil ik smoothwall 0,99 op draaien.
Er zit een 1,1gb harddisk in, is dat genoeg voor SmoothWall met alle updates (1 t/m 19)???

En ik heb een @Home verbinding.

En ik wil een 300Mhz webserver er neer zetten, en deze moet van buitenaf te benaderen zijn. (ipforwarding) Maar moet ik dan een 3e netwerkkaart in de server/router doen en dan voor GREEN + RED + ORANGE kiezen??
Zoja: Wat is GREEN en wat is RED en wat is ORANGE??

En op een @Home verbinding kan niet iedereen op de webserver komen, wel met behulp van een routing progje voor windows, maar hoe moet dat onder smoothwall??

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lees de handleiding eens... en in [rml]Het grote [ smoothwall] vraagjes/probs... topic![/rml] staat ook genoeg info :)

Je specs zijn zat, het is aan te bevelen om een webserver in de DMZ (orange) te plaatsen. Je eigen pc('s) komen in green, en het gevaarlijke internet (dus je @home verbinding) is rood. Zodra je eea hebt geinstalleerd, log je via je browser in op de SW bak, en kun je alles naar hartelust configgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar @Home block het verkeer in het zelfde subnet, maar in windows heb je een progje die dat kan omzeilen, hoe kun je dat dan met smoothwall doen??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.