Oké, ben ik weer

Even de antwoorden op de vragen + opmerkingen.
De reden waarom die ' " ' ertussen staan weet ik niet
Het probleem is als volgt: je kunt bij Girotel Online een backup maken van de afschrijvingen van de opgegeven periode.
In dat bestand staan alle afschrijvingen van die opgegeven periode op 1 regel appart, dus 1 regel is 1 overschrijving.
Een overschrijving ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
| 88882218,"20021030","DV",1,0,"KN: 0099006400196441","",232.64,"A","M","2E TERMIJN COLLEGEGELD STUDIEJAAINCASSO HOGESCH ARNHEM/ NIJMEGEN ","EUR" |
Je ziet dat het allemaal een beetje een zooitje is; maar het is toch allemaal redelijk simpel te scheiden.
Dan dat stukje code + opmerking van Qlone:
code:
1
| string string2(string1, 1, string1.size() - 2); |
Ik weet ook wel dat je beter -2 kunt gebruiken; maar -1 -1 is makkelijker te zien waarom het -2 moet zijn.
En dan volgens mij de laatste opmerking dat je een negatief getal zou kunnen creëren; dat kan niet !
Waarom niet? Omdat de code alleen wordt gebruikt voor reeksen waarvan ik de grootte al weet; en een rekeningnummer van 1 cijfer bestaat niet.
Wanneer er bijvoorbeeld toch 1 cijfer als rekeningnummer wordt gebruikt; dan krijgt de gebruiker al een melding bij het openen van het bestand.
De foutcontrole gebeurd dus al eerder.
En waarom deze "niet nette" oplossing?
Die gebruik ik omdat het geheel voor een eindopdracht (maar vooral voor mijn vader

) is. Ik wil eigenlijk alleen de methodes gebruiken die ik tot nu toe heb geleerd; ik wil niet te snel gaan.
Maar het werkt... voor zover ik kan oordelen
Bedankt !