Toon posts:

[Exchange 2000/owa] Customizen van de Owa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals vermeld in de titel wil ik enkele aanpassingen verichten aan de owa die door ons bedrijf gebruikt wordt.

2 dingen, te weten:

- De navigatie bar
- Een formulier die gekoppeld is aan de publieke mappen (wij gebruiken deze als knowledge base)

Navigatie bar:

Hier wil ik 1 of meer buttons aan toevoegen die verwijzen naar folders uit de publieke mappen.

Ik heb hiervoor oa de exchangesdk gedownload, en een stuk documentatie custmOWA.doc van de MS website gehaald. In dit document staat beschreven hoe je door middel van het idoutbarpane en de functie window.onload uit het navbar.js bestand buttons kunt toevoegen aan de navigatiebar. Als ik een stukje code copy paste om uit te proberen of het werkt, gebeurt er vrij weinig de code die toegevoegd is het volgende:

var objTb = g_winDocAll['idOutbarpane'];
var iHeight = document.body.clientHeight - (25 + 30 + 30);
var sNavbar;

sNavbar = "<BR><A id='options' href='?cmd=logoff' target='viewer' alt='Logoff'>[img]'../../exchweb/img/navbar-logoff.gif'[/img]</A><DIV class='nbLabel'>Logoff</DIV>"

objTb.innerHTML = "<DIV id='nbTreeScroller' style='overflow:auto; height:" + iHeight + "'>" + objTb.innerHTML + sNavbar + "</DIV>";

Dit zou zogenaamd een extra logoff button moeten toevoegen, na het restarten van IIS is de navbar echter ongewijzigd. Als ik express fouten toevoeg in de navbar om te checken of deze uberhaupt de navbar.js file gebruikt krijg ik verder geen errors.
Is dit het juiste bestand om te editten of zit ik totaal verkeerd?

2) Custom formulier voor publieke mappen

Ik wil het standaard formulier namaken en een categorie veld toevoegen.
de geplaatste berichten moeten vervolgens per categorie gesorteerd kunnen worden. een bericht kan in meerdere categorieen geplaatst worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet het volgende:

via exoldb moet de web storage aanspreekbaar zijn. (ik weet echter niet welke entiteiten vervolgens gebruikt kunnen worden om bv het categorie veld toe te voegen.)

Een formulier moet op de 1 of andere manier geregistreerd worden op een publieke folder. dit schijnt te kunnen met exchange explorer.
Hoe dit werkt is mij echter een raadsel.

Als formulier zou een asp pagina gebruikt kunnen worden, dit via een exoledb zou moeten kunnen communiceren met de web storage.

mbt dit probleem, zou iemand mij globaal kunnen vertellen hoe dit ontwikkel proces eruit zoe moeten zien?

Alvast hartelijk dank!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1 opgelost, MS heeft namenlijk sinds sp2 van exchange enkele bestanden gewijzigd. het bestandje navbar.js is vervangen door VW_navbar20.js , hierin wijzigingen doorvoeren geeft direkt resultaat als gevolg......

problem 2 nog steeds open....