Toon posts:

HD Gedraagt zich anders als het etikette.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een tweedehands Thosiba Notebook harddisk gekocht op de Tohsiba label staat dat ie 6007 MB groot is. Dat zelfde staat ook op een sticker aan de achterzijde (control sticker ofzo) Maar er zit ook een ander stickertje op waarop staat dat ie 4Gigabyte groot is. In mijn Bios is de schijf (automatisch) herkent als 3,8 GB Helaas heeft de bios geen zelf in te vullen waarde.

Mijn vraag is kent iemand dit fenomeen?
Is er iets uitgeschakeld ofzo?
Is de HD met een goed progamma te controleren?
Is er een platter kapot?
Kortom wat is er aan de hand!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

P.s. ook met fdisk kom ik niet verder dan 3,8 GB en via de standaard windhoos progs ook niet.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik denk gewoon dat je dat 4GB stickertje moet geloven......dat zal dan overéénkomen met die 3,8GB

Verwijderd

misschien 'wat' bad clusters ?

Verwijderd

Topicstarter
Maar je toch denken dat Toshiba de juiste stickers op hun schijfjes plakt. Zelfs 2 x? De 4,0 GB sticker is kompleet anders dan de andere. Geen glans maar gewoon papier.
Bad Clusters zijn het niet want dan had de schijfcontrole bij installeren van win98SE dat toch moeten melden.

• Fallout
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:03:
misschien 'wat' bad clusters ?
Volgens de firmware is het een 3,8GB schijfje, dus enige bad clusters hebben er nix mee te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:06:
Maar je toch denken dat Toshiba de juiste stickers op hun schijfjes plakt. Zelfs 2 x? De 4,0 GB sticker is kompleet anders dan de andere. Geen glans maar gewoon papier.
Bad Clusters zijn het niet want dan had de schijfcontrole bij installeren van win98SE dat toch moeten melden.
Hmmm ,Je weet toch voor hoeveel Gb je die hdd gekocht hebt?
Of issie 2ehands ?

• Fallout
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:09:
[...]

Hmmm ,Je weet toch voor hoeveel Gb je die hdd gekocht hebt?
Of issie 2ehands ?
beter lezen kerel :P

Verwijderd

Topicstarter
Tweedehands :( Ik heb nu slecht 600 meg meer in mijn laptop. Of niet dus :? Als ik de Toshiba sticker moet geloven.

Verwijderd

Leuk, die stickertjes... er is tegenwoordig software die een 100% Hidden partition kan maken (bijv. Phoenix ImageCast - ja, de BIOS-makers). Het gaat zo ver dat wanneer je dat programma installeert en een hidden (recovery-)partition aanmaakt, je schijf in geval v.e. 20GB zelfs ineens wordt gezien als bijv. een 18 GB!!

Misschien dat Toshiba std. een backupset op je schijf knalt? Als het met ImageCast gedaan is, moet je ff de Alt-toets vasthouden als je systeem boot. Zodra hij je besturingssysteem aan het laden is weet je genoeg - dan is het dat niet... Als er een andere hidden opstaat: Goodluck mate :P

Btw: Die partitie kun je dus in die gevallen bijna alleen maar weghalen met de software waarmee deze ook gemaakt is..

Verwijderd

misschien dat 'ie drie platters heeft (lijkt me niet met een 2.5" schijf, maar zou kunnen) en dat d'r idd al in de fabriek al een platter was gesneuveld en dat d'r daarom nieuwe firmware op is gezet (bios herkent 'em immers als 4Gb) en een nieuw stickertje...

Of je de mazzel dat je een 6 Gb schijf hebt gekocht, maar de pech dat je bios geen schijven aankan van >4Gb...
Pagina: 1