Toon posts:

[Draaitafels] Kiezen tussen semi-pro tafels

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik aangeland op het punt waar ik m'n oude draaitafels wil agan verkopen. Ze hebben aardig dient gedaan, maar zijn echt te onstabiel voor bepaalde trucjes die ik wil doen. Daarnaast is de pitch te gaar voor woorden, dus: nieuwe tafels.

Nu vind ik SL1200 wat aan de prijzige kant ( :X ), dus ben ik op zoek naar alternatieven. De Gemini PT-2400 is een goede kandidaad, leuke features en stabiel. Echter, in de BG van vorige maand deze vrij negatief beoordeeld: hij was te instabiel etc.

Een andere optie is de Stanton st-100. Fikse torque, leuke feutures en master key, maar ook hierover hoor ik her en der negatieve klanken.

Aangezien het toch een aardige investering is ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden. Zijn er nog andere alternatieven (Numart tt-100 etc.)

Mijn draaistijl is techno, dus scratchen is geen schering en inslag. toch wil ik wel fatsoenlijk een backspin / korte scratch kunnen maken.

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Ik heb jarenlang gezegd (mede omdat ik het niet kon betalen) dat SL's voor thuis onzin was.
Na 10 (TIEN) jaar toch maar gedaan. Geen moment spijt van gehad.

IK zou dus zeggen. Spaar effe door , koop sl's.

Wil je toch iets anders....

Dan zou ik gaan kijken bij:
www.feedback.nl
www.attalos.nl

Bij www.zwolsman.nl zijn sl's relatief gooedkoop

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik op m'n huisige draaitafels geen fatsoenlijke demo kan maken, Daarvoor zijn ze echt te gaar (cue-en gaat al slecht).

Verwijderd

ik zou zeggen: ga zoeken op marktplaats voor 2e hands SL's... wel mkII/later. Heel erg mooi alternatief: Vestax... beter dan Technics! ook duurder :(

offtopic:
Ik draai ook techno trouwens, wat voor techno draai jij eigenlijk precies?

Verwijderd

wordt er 2de hands niets aangeboden?

Darn te laat ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 15:55:
...
Mijn draaistijl is techno, dus scratchen is geen schering en inslag. toch wil ik wel fatsoenlijk een backspin / korte scratch kunnen maken.
Heb je niet alleen een goede platenspeler voor nodig hè...
Hierbij helpt een knappe naald ook enorm, dus niet zo'n zure stanton 500 of zo...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 14 november 2002 @ 16:13:
[...]

Hierbij helpt een knappe naald ook enorm, dus niet zo'n zure stanton 500 of zo...
Tonar Banana, elk half jaar naald wisselen...

Zijn Ortofon Concorde maar dan met sferisch element.

Is geen zure stanton 500 hoor :)
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:09:
ik zou zeggen: ga zoeken op marktplaats voor 2e hands SL's... wel mkII/later. Heel erg mooi alternatief: Vestax... beter dan Technics! ook duurder :(

offtopic:
Ik draai ook techno trouwens, wat voor techno draai jij eigenlijk precies?
Beginnen met redelijke elektro achtige techno, dan naar de tribal toe en afsluiten met het betere speedy j werk...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 16:16:
[...]
Ortofon Concorde maar dan met sferisch element.
Precies, die bv.. :)
just checking ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
momania schreef op 14 november 2002 @ 16:13:
[...]

Ghehe, stanton 500's zuur?

Moehaha, daar moet ik wel ff om lachen.
Ik vind ze perfect. Ze worden ook niet voor niets op al die grote feesten gebruikt.
Ik heb ook een setje concorde pro's in de kast liggen, maar die zijn qua geluid minder mooi dan de 500's

En als je niet te veel scratched dan kunnen stanton 500's echt wel.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Triple-D schreef op 14 november 2002 @ 16:40:
[...]

Ghehe, stanton 500's zuur?

Moehaha, daar moet ik wel ff om lachen.
Ik vind ze perfect. Ze worden ook niet voor niets op al die grote feesten gebruikt.
Ik heb ook een setje concorde pro's in de kast liggen, maar die zijn qua geluid minder mooi dan de 500's

En als je niet te veel scratched dan kunnen stanton 500's echt wel.
let wel, die stanton 500 is een recht toe rechtaan naald die je ook erg precies op je elementen moet zetten

ik heb liever banaantjes, die zijn al standaard goed afgesteld

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 16:08:
Probleem is dat ik op m'n huisige draaitafels geen fatsoenlijke demo kan maken, Daarvoor zijn ze echt te gaar (cue-en gaat al slecht).
wat heb je nu voor tt's dan? die moeten wel belt driven zijn wil je daar niet op kunnen draaien.. of slaan ze over? dan is 't een kwestie van gewichtjes afstellen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Iedereen zegt doorsparen voor Sl's maar zelf zeg ik het nooit, die dingen zijn zo duur, owkeej je hebt dan wel het beste van beste thuis maar goedkopere alternatieven kan je net zo goed leren mixen, en heb je nog wat geld over om platen te kopen (die zijn nog het duurste van heel je dj set) en koptelefoon enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ener-G schreef op 14 November 2002 @ 17:29:
[...]

wat heb je nu voor tt's dan? die moeten wel belt driven zijn wil je daar niet op kunnen draaien.. of slaan ze over? dan is 't een kwestie van gewichtjes afstellen
T zijn direct drives, maar ze komen uit een restparty van Conrad. De arm is zo gammel als het maar zijn kan (speling...) en de platter zelf is ook maar knoei, als je een beetje druk uitoefend kantelt de zaak.

Maar dus: Gemini of Stanton??
Drazzic schreef op 14 november 2002 @ 18:22:
Iedereen zegt doorsparen voor Sl's maar zelf zeg ik het nooit, die dingen zijn zo duur, owkeej je hebt dan wel het beste van beste thuis maar goedkopere alternatieven kan je net zo goed leren mixen, en heb je nog wat geld over om platen te kopen (die zijn nog het duurste van heel je dj set) en koptelefoon enzo.
Koptelefoon heb ik een goede, mixer is redelijk. Ik wil nu gewoon graagbetere tafels hebben...

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
Drazzic schreef op 14 November 2002 @ 18:22:
en heb je nog wat geld over om platen te kopen (die zijn nog het duurste van heel je dj set) en koptelefoon enzo.
Als de platen het duurste zijn, zijn tafels relatief goedkoop en kan je beter daar wat extra geld aan uitgeven... 8)

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je het gaat doen, doe het dan goed en koop 1200's.
Die pt2400's zijn je "nest best thing". Maar, ze gaan er wel uit, dus maak haast.
En doe het anders in stappen. voor het geld van 2 pt2400's koop je 1 sl1200.
Dan spaar je ff door; verjaardagsgeld erbij en je hebt er ineens 2!

Wise enough to play the fool

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
teacher schreef op 14 November 2002 @ 19:43:
Als je het gaat doen, doe het dan goed en koop 1200's.
Die pt2400's zijn je "nest best thing". Maar, ze gaan er wel uit, dus maak haast.
En doe het anders in stappen. voor het geld van 2 pt2400's koop je 1 sl1200.
Dan spaar je ff door; verjaardagsgeld erbij en je hebt er ineens 2!
Krijg jij € 600 voor je verjaardag?? :/

Verwijderd

Topicstarter
TimMer schreef op 14 november 2002 @ 20:26:
[...]

Krijg jij € 600 voor je verjaardag?? :/
Ben eigenlijk een beetje te oud voor verjaardagsgeld, zal alles zelf meten betalen..

And proud of it!

Verwijderd

Hehe,

grappig deze thread. Klinkt best leuk DaJaN, ik zelf los je draaitafelprobleem anders op: Heb een vast "draaimaatje" en we verschijnen dus ook met z'n 2-en (Mr. IouS & The F*nk Terrorist). We delen de kosten en dat werkt perfect, al blijven platen wel privé-eigendom, we delen ze.
Ikzelf begin meestal met funky dingetjes die toch wel lekker lopen, dan, ga ik door naar wat minimalistische funk techno, dan langzaamaan harder om aan het einde flink stampend af te sluiten (Hardcell e.d.).
Favoriete plaat op het moment is de limited edition remix van een plaatje van Tom Middleton & The Automator (titel vergeten) maar dan weten jullie wat ik vet vind. En oh ja, don't bother trying to buy it, je vindt die nergens meer :*)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 11:06:
En oh ja, don't bother trying to buy it, je vindt die nergens meer :*)
dat zegt men vaker van dingen en ik kom er altijd nog wel een paar van tegen lol

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 15:55:
Momenteel ben ik aangeland op het punt waar ik m'n oude draaitafels wil agan verkopen. Ze hebben aardig dient gedaan, maar zijn echt te onstabiel voor bepaalde trucjes die ik wil doen. Daarnaast is de pitch te gaar voor woorden, dus: nieuwe tafels.

Nu vind ik SL1200 wat aan de prijzige kant ( :X ), dus ben ik op zoek naar alternatieven. De Gemini PT-2400 is een goede kandidaad, leuke features en stabiel. Echter, in de BG van vorige maand deze vrij negatief beoordeeld: hij was te instabiel etc.

Een andere optie is de Stanton st-100. Fikse torque, leuke feutures en master key, maar ook hierover hoor ik her en der negatieve klanken.

Aangezien het toch een aardige investering is ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden. Zijn er nog andere alternatieven (Numart tt-100 etc.)

Laten we eerst beginnen met:
1. WAT IS JE BUDGET? Anders weten we ook niet wat je kan en wat we kunnen adviseren!
2. Kijk ook eens naar het draadje: How to become a Dj... deel IV. Daar lopen de meeste DJ's van GoT rond die je ook kunnen adviseren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kan maar 1 ding zeggen: ga voor de 1200's...
Niets kan daaraan tippen... En spijt krijg je er niet van...

spijt krijg je wel als je andere tafels koopt (die dus de helft goedkoper zijn)...
Eerst ben je trots, want je hebt wat nieuws... na 2x gebruiken begin je te twijfelen en na 5x gebruiken heb je spijt als haren op je hoofd dat je niet even door hebt gespaard... voor die geweldige 1200's...

Alles kan stuk.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Volgens mij kun je het beste langs een zaak gaan waar die dingen staan opgesteld. Dan kun je zelf even proberen wat je het fijnst vindt. Hier kun je dan ook proberen of ze "stabiel" genoeg zijn. :) Succes!

Verwijderd

Ik nog even...

over mijn plaatje: (zie boven) er zijn er maar 250 van, dus het lijkt me HEEL onwaarschijnlijk dat je die nog ergens op deze aardbol terugvindt (nieuw - is van '98 nl.)

Over draaitafels: De STR8-60 is ook een leuke, heeft voldoende torque (tenzij je stevig je vinger op je platen houdt), maar er zijn ook een heleboel Technics-freaks hun Vestax PDX-2000's aan het wegdoen. Dat is de draaitafel met de sterkste motor, op het moment, ben er zelf heel blij mee, enige lastige is wanneer je vervolgens in een discotheek komt voelen die Technics supergaar aan. Het is beter om goedkope draaitafels te hebben, dan is je performance live altijd beter. Niet TE goedkoop natuurlijk, maarrum... Stantons zijn denk ik geen slechte keus.. en op de STR8-60.. blauwe ledjes = COOL!

Verwijderd

even voor de duidelijkheid nog trouwens: Ik ben er blij mee als ik op PDX-2000's (of nog beter: PDX-D3s) mag draaien, ik heb ze zelf niet...

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:20

Empathy

Extreme Audio

remco_k schreef op 18 november 2002 @ 14:32:
Kan maar 1 ding zeggen: ga voor de 1200's...
Niets kan daaraan tippen... En spijt krijg je er niet van...

spijt krijg je wel als je andere tafels koopt (die dus de helft goedkoper zijn)...
Eerst ben je trots, want je hebt wat nieuws... na 2x gebruiken begin je te twijfelen en na 5x gebruiken heb je spijt als haren op je hoofd dat je niet even door hebt gespaard... voor die geweldige 1200's...
Heb je d'r weer zo eentje... De sl1200 is al zo'n beetje achterhaald hoor. De Gemini PDT-6000 is al zeker zo goed als de sl1200 (beter?) en mét een pleur extra functies. Is nog goedkoper ook.

Verwijderd

Dit is dus een bekende discussie.. Welke draaitafels moet ik hebben..

Hier in NL zijn technics de meest bekende draaitafels. Daarom is het logisch dat bijna iederen zegt dat technics het merk is (is ook wel zo :) )
In de UK draaien ze meer op stantons. Dus daar zeggen ze dat stanton het merk is..
Ik heb op allebei gedraait en ik merk geen verschil. Alleen dan dat de stanton keycorrection heeft. dus geen smurfenstemmen als je de pitch omhoog gooit.

Ik heb ook wel eens op goedkopere draaitafels gedraait. Dus met een minder krachtige motor. En dan merk je het wel. Dan is het veel moelijker om een plaat in te mixen.
Wat ook belangrijk is is het element. Die zijn los te koop dus het is verstandig om een goed element te gebruiken.. Maar dat heeft met de draaitafel zelf nix te meken.

Belangrijk is dus wat voor motor zit er in en wat heeft hij voor aandrijving...

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 15:15
En wat zijn dan zo'n beetje de beste elementen?
Kijk het rijtje van slecht naar goed met draaitafels weet ik ongeveer wel maar van elementen niet.

Verwijderd

C00KW4US schreef op 20 november 2002 @ 19:31:
En wat zijn dan zo'n beetje de beste elementen?
Kijk het rijtje van slecht naar goed met draaitafels weet ik ongeveer wel maar van elementen niet.
Vraag me geen merken ofzo... maar ik weet dat er kwaliteitverschil in zit.

Heeft niet zozeer mat het geluid te maken, maar wel met de stevigheid. (ze breken minder snel)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
als je pas begint: stanton al500mk2, zit je altijd goed :)

heb je wat meer geld te spenderen, ga dan voor bijv. tonar banana's, en als je een naald molt van een banana zet er dan een ortofon concorde naald op (element van een banana is nl. hetzelfde als een ortofon)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1