Ik heb al een tijdje een SolidStateDisk liggen, oftewel RAM dat als schijf bruikbaar is maar bij het uitzeten van de pc zijn data behoudt.
de voordelen van zo'n apparaat zijn stilte,
verhoogde snelheden en sterk verlaagde toegangstijden (zo'n factor 20.000)
waarvoor je een dergelijke supersnelle schijf kunt gebruiken kun je zelf wel bedenken
Het elimineert in elk geval DE bottleneck van je pc, namelijk het storage-subsysteem, waardoor je effectiever kunt photoshoppen, servers hosten, sneller spellen laden, sneller complete ISO's unrarren, etc...
de reden dat SSD nog niet echt is doorgebroken is de prijs/MB verhouding.
Daar valt wat aan te doen door de volgende review te lezen en een bestelcode in het bijbehorende forum te krijgen van 15%, wat toch wel scheelt als de hoge prijs je al heeft weerhouden.
http://www.3dretreat.com/reviews/rocketdrive/
nadelen van zo'n ding zijn helaas nog wel de prijs en nog niet bootable
een inkoopactie is niet echt verantwoord lijkt me vanwege het prijsniveau.
Massaal geheugen inkopen zou eventueel nog wel kunnen,
(wat weer toestemming voor inkoopacties vereist, etc...)
de voordelen van zo'n apparaat zijn stilte,
verhoogde snelheden en sterk verlaagde toegangstijden (zo'n factor 20.000)
waarvoor je een dergelijke supersnelle schijf kunt gebruiken kun je zelf wel bedenken
Het elimineert in elk geval DE bottleneck van je pc, namelijk het storage-subsysteem, waardoor je effectiever kunt photoshoppen, servers hosten, sneller spellen laden, sneller complete ISO's unrarren, etc...
de reden dat SSD nog niet echt is doorgebroken is de prijs/MB verhouding.
Daar valt wat aan te doen door de volgende review te lezen en een bestelcode in het bijbehorende forum te krijgen van 15%, wat toch wel scheelt als de hoge prijs je al heeft weerhouden.
http://www.3dretreat.com/reviews/rocketdrive/
nadelen van zo'n ding zijn helaas nog wel de prijs en nog niet bootable
een inkoopactie is niet echt verantwoord lijkt me vanwege het prijsniveau.
Massaal geheugen inkopen zou eventueel nog wel kunnen,
(wat weer toestemming voor inkoopacties vereist, etc...)