If you don't succeed at first, redefine succes.
Eerste tip:
Als je de kabelmodem bij de buurman weghaalt werkt het wel, elke willekeurige andere gaat niet werken. SIMPEL
Tweede tip:
UTFS
Als je de kabelmodem bij de buurman weghaalt werkt het wel, elke willekeurige andere gaat niet werken. SIMPEL
Tweede tip:
UTFS
hmm, als je het gelezen hebt, geef eens aan welk topic dat wasHarmen1975 schreef op 14 november 2002 @ 15:37:
Ik heb hier op het tweakers (of fok-forum?) eens posts gelezen over het aansluiten van meerdere kabelmodems op een een Chello account.
Nu heb ik een paar vragen en met deze vragen kan ik niet echt bij de Chello helpdesk terecht
coax is 1 bus, dus normale 75ohm (?) splitter- Wat voor een splitter heb ik hiervoor nodig (gewonen standaard coax-splitter) ?
extra account @ chello- Hoe hebben jullie het "MAC-adres lock" probleem opgelost ??
per account kan je max 1 kabelmodem aansluiten, maar je kan op 1 adres technisch wel 10.000 modems aansluiten ofzo (niet dat je dat wilt;))
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Dit kan maar niet zoals jij wilt.
Het kan gewoon "officieel", je neemt gewoon 3 abo's en dan heb je 3 modems met ieder een eigen IP adres. Deze 3 kun je dan via speciale software bundelen zodat je er 1 overhoud.
Let op!
Je hebt dan niet 1x 520Kb down maar 3x 180Kb, de sofware download inteligent om zo de belasting te verdelen over 3 aansluitingen. Als je dit met een download accelerator download heb je kans dat ie het dus ook over 3 lijnen binnen haalt (dan dus wel 520kb), maar dan moet de server waarvan je download dit dus ook ondersteunen.
Er blijft een probleem over en dat is dat je maar 1 chello abo per adres mag nemen, dus zul je 2 andere via buren of kennissen moeten aanvragen op hun eigen adres, het modem dan ophalen en bij jou neerzetten. (illigaal werk dus niet)
Je kunt tot ca 6 modems op 1 coax kabel aansluiten zonder enige problemen(dit is me ook door chello zelf bevestigd door eens een CORRECTE technische medewerker)
Wij draaien hier 2 chello modems op 1 aansluiting
Het kan gewoon "officieel", je neemt gewoon 3 abo's en dan heb je 3 modems met ieder een eigen IP adres. Deze 3 kun je dan via speciale software bundelen zodat je er 1 overhoud.
Let op!
Je hebt dan niet 1x 520Kb down maar 3x 180Kb, de sofware download inteligent om zo de belasting te verdelen over 3 aansluitingen. Als je dit met een download accelerator download heb je kans dat ie het dus ook over 3 lijnen binnen haalt (dan dus wel 520kb), maar dan moet de server waarvan je download dit dus ook ondersteunen.
Er blijft een probleem over en dat is dat je maar 1 chello abo per adres mag nemen, dus zul je 2 andere via buren of kennissen moeten aanvragen op hun eigen adres, het modem dan ophalen en bij jou neerzetten. (illigaal werk dus niet)
Je kunt tot ca 6 modems op 1 coax kabel aansluiten zonder enige problemen(dit is me ook door chello zelf bevestigd door eens een CORRECTE technische medewerker)
Wij draaien hier 2 chello modems op 1 aansluiting